Val Thorens ook leuk bij niet skieën?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Val Thorens ook leuk bij niet skieën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 20:44

Vanmiddag werd me gevraagd mee te gaan wintersporten in Val Thorens.
Ik ben nooit eerder op wintersport geweest, ben een koukleum eerste klas en ben (om meerdere redenen) niet van plan iedere dag te gaan skieën.

Graag wil ik weten of er in Val Thorens en omgeving voldoende te doen en te zien is om me ook te vermaken zonder op de latten te staan. We gaan waarschijnlijk met eigen auto, dus ik heb vervoer ter plekke.

Ik heb stiekem toch wel veel zin om mee te gaan, dus ik hoop dat er bokkers bekend zijn met deze locatie en me meer kunnen vertellen :D

Ter info, het gaat om de meivakantie (Dutch week ;) )

anniekw

Re: Val Thorens ook leuk bij niet skieën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:48

Als het weer goed is dan kun je lekker buiten zitten op de terrasjes die aan de piste liggen. Verder is het dorp wel leuk met winkeltjes maar die heb je na een dag ook wel gezien. Wel zeker de moeite waard om te gaan!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:43

Over het algemeen zijn Franse skidorpen uit de grond gestampt met appartementencomplexen & appartementen van 25 m2 á 30 m2 voor 4 personen. Verder missen de meeste Franse skidorpen sfeer, uitzonderingen daargelaten.

Als je niet gaat skiën, zou ik er zelf niet voor kiezen om mee te gaan. Val Thorens behoort mi bij de bovenstaande omschrijving!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:49

Inderdaad, het straalt nou niet echt sfeer uit. Er is qua entertainment daar nog wel wat te doen maar als je niet gaat skiën zou ik overslaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 20:09

Dank voor jullie reacties ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:10

Ik vind er niks aan als je niet gaat skieen, zoals eerder gezegd, het dorp heb je in 1 dag gezien.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:03

Valtootje :D
Dutchweek is super (als je van apresskieen houd :P ), alleen wordt de sneeuw elk jaar minder rond die tijd helaas.
Vorig jaar konden we steeds rond 1-2 uur smiddags al stoppen omdat het anders blubber werd, en ik verwacht dat het dit jaar nog erger wordt.
Wij gaan dit jaar waarschijnlijk dan ook niet (en dat is voor het eerst in 100 jaar :)) )