Reisverzekeringen, tips en tricks?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Reisverzekeringen, tips en tricks?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:12

Hoi!

Wij gaan binnenkort op wintersport en willen een reisverzekering afsluiten. Nu is het even de vraag, welke verzekering raden jullie aan en hebben jullie nog tips en tricks?

Wij willen zonder annuleringsverzekering maar is dat verstandig?
Verer gaan we meerdere keren op vakantie dit jaar dus vandaar een doorlopende verzekering.

Er zit bij:
Wintersportdekking
Automobilistenhulp
Bagagedekking
Ongevallendekking

Ik hoor het graag!

Vjestagirl

Re: Reisverzekeringen, tips en tricks?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:14

Annulerings verzekering zou ik wel doen. Het kost niet zo veel, en het scheelt je heel veel geld als er wel wat gebeurd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:18

Ja daar zat ik al aan te denken, wij hebben ook niet overal een annuleringsverzekering op, en idd als er wat gebeurd ben je de pineut.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:21

Je kunt ook kiezen tussen een annuleringsverzekering voor bepaalde tijd of een doorlopende. Hetzelfde geldt voor een 'gewone' reisverzekering. En dat scheelt ook in kosten!

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:24

Ik ben doorlopend verzekerd via de NKBV (Nederlandse bergsportvereniging).
Als je de bergen in gaat is deze verzekering aan te raden aangezien ook helikopter reddingen gedekt zijn.
Verder heb ik ook een doorlopende annuleringsverzekering afgesloten, aangezien er maar iets hoeft te gebeuren en ik kan dan niet meer klimmen. Bij een zon en zee vakantie is het misschien minder nodig om een annulerings verzekering af te sluiten aangezien je dan met een lichte blessure ook nog op pad kan.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:31

Misschien ook iets om aan te denken, wij hebben een doorlopende reisverzekering voor 65 euro per kwartaal. Als wij een verzekering voor onze reis aankomende zomer (3 weken naar NY & Aruba) af wilde sluiten dan betaalden we 800 euro!!! (Het moet zoveel % zijn van de reissom en die reis is best wel prijzig)
Dus soms is een doorlopende goedkoper dan eentje voor korte tijd.. (Die doorlopende is ook op basis van de reissom, dus als je reis goedkoper is, heb je die al voor bijv 120 euro per jaar)

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:49

Ik heb er een bij de Hema, die schijnt het voordeligst te zijn en goed. Ik kreeg de tip van een stuard.