Overstappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Overstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:14

Ik zit mijn vlucht te bekijken waar ik 3493 keer moet overstappen :'), kan iemand mij uitleggen hoe het werkt?

Bij de terugvlucht staat er ook deze opmerking :?
Opmerking: aankomst Londen, Engeland, Verenigd Koninkrijk (LHR-Heathrow) vertrek Londen, Engeland, Verenigd Koninkrijk (LGW-Gatwick)

Betekend dat dan dat ik op eigen houtje maar moet uitzoeken hoe ik van Heathrow in Gatwick terecht kom? :=

En ik neem aan dat de bagage gewoon automatisch meekomt en ik alleen mijn handbagage mee moet nemen? En de heen en terug weg moet ik met verschillende vluchtmaatschappijen, dus dan zou ik bv 2x bij moeten betalen met een extra koffer ofzo?
Ik snap er weinig van :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 09:13

Je moet inderdaad op eigen initiatief van het ene naar het andere vliegveld :') Hoeveel tijd zit er tussen?
Je bagage moet je gewoon helemaal zelf meenemen.... Dus óók je ruimbagage!
Als het goed is staat er bij je reservering per vlucht wat je mee mag nemen aan bagage zonder bij te betalen.

Waar vlieg je vandaan / naar toe? Canadees vriendinnetje heeft deze overstap ook gehad, had met de eerste vlucht vertraging en miste de aansluiting op het andere vliegveld. Het totaalticket (canada - italië) kostte maar 300 dollar.... Door de missende aansluiting moest ze wel nog flink bijbetalen.

Floor_x

Re: Overstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 09:24

Misschien rijden er pendelbussen?
Anders zou ik voor de zekerheid even met de luchtvaartmaatschappij bellen :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 09:28

Inderdaad eerst naar Heathrow vliegen, daar koffer ophalen, dan naar Gatwick, daar alles inchecken en weer verder. En als je een extra koffer meeneemt moet je inderdaad twee keer betalen, je vliegt namelijk 2x.

Je bagage gaat bijna nooit automatisch mee.

Hoeveel tijd zit er tussen de overstap? Je bent namelijk al snel een half uur / drie kwartier kwijt om uit een vliegtuig te komen en je koffer van een band te vissen (tenzij je alleen met handbagage reist). Heathrow is groot, daar ben je al snel 15 minuten zoet met wandelen van gate naar gate := En je moet vaak voor een vlucht minimaal een uur tot twee/drie uur (afhankelijk van je bestemming) aanwezig zijn op het vliegveld.

Vanaf Heathrow naar Gatwick is het met het OV ongeveer anderhalf uur: http://www.tfl.gov.uk/

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:26

Nee je bagage gaat niet mee, dus ophalen bij bagage band en weer meenemen naar het andere vliegveld.
maar ik neem aan dat je eerst uizoekt hoe je vlucht loopt voordat je boekt toch?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:52

Welke vlucht neem je dan? van waar naar waar?