Verre reis zomer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Verre reis zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 22:14

Hoi bokkers :wave:

Mijn ouders vonden dat het na allerlei vakanties overslaan en jaren sparen eindelijk tijd, we gaan op een verre reis! :D
Maar waar nu heen? Mijn ouders hebben mij gevraagd na te denken over waar ik heen wil, maar ik heb eigenlijk geen idee. Ik wil álles wel zien. Ik wil New York en Las Vegas zien, maar ik wil ook wel dolfijnen en walvissen spotten. Of safari in Afrika, of de Grand Canyon.

Wat in de wereld moet je nou echt gezien hebben? We gaan deze reis natuurlijk niet nog eens maken, en dit is ook een van de laatste keren dat ik met mijn ouders op vakantie ga dus ik wil ook echt zoveel mogelijk zien/meemaken/doen.
Thailand valt helaas af, mijn ouders zijn daar beiden al geweest, en willen graag ergens heen wat zij ook nog niet gezien hebben. Mijn vader wil ook liever niet naar Amerika, maar ik denk dat als ik met genoeg moois kom, ik hem nog wel kan overtuigen! }:)

Wat raden jullie aan?

1234

Re: Verre reis zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:22

Haha Hier bijna hetzelfde verhaal, ouders willen ook niet naar (noord)Amerika en Thailand zijn we al geweest, willen ook veel doen en veel zien en wat rondreizen. Ook wij hebben vorig jaar gespaard en willen nu ergens naar een mooie bestemming.
Ben benieuwd wat voor ideeën er komen!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:24

Pfoeh er zijn zo veel mooie landen op de wereld....

Gaat er ook om wat je wil doen. Ontspannen aan het strand, rondreizen, dagtripjes, cultuur, natuur, volk etc..

Landen die ik zeker de moeite waard vond:
- Maleisië
- Namibië (Zeer grote aanrader)
- Costa Rica
- Marokko (iets minder ver maar ook heel mooi)
- Cuba
- Zambia

En dan heb ik ook nog tig landen op mn verlanglijstje staan waaronder Bali.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 22:36

Wij willen zeker niet aan het strand liggen. Dat kan altijd nog :D we willen vooral veel natuur zien, en we houden van snorkelen/duiken. En speciale dieren zien die we hier niet hebben vindt ik ook wel een must :D
Cultuur is ook belangrijk, maar de natuur gaat toch wel voor.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:38

australie of nieuw zeeland, eerder nieuw zeeland als je nog redelijk wat cultuur (maori in dit geval dan) wil ontdekken

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 22:43

Nouja Australië is wel echt achterlijk ver vliege toch?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:44

De westkust van Canada! Walvissen, beren, eventueel naar Yellowstone, voor ons echt het mooiste land ter wereld! Overigens geldt dit ook voor noord west Amerika, bergen beren, wild, forks, voor als je van Twilight houdt, tja, supermooi en super relaxed daar!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 22:49

Ohja forks! Maar denk niet dat ik ze daar heen krijg :') Maar dat is wel gaaf idd! Weet je toevallig ook of je helemaal in het noorden van Canada het noorderlicht al kan zien?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:14

Citaat:
Ik wil New York en Las Vegas zien, maar ik wil ook wel dolfijnen en walvissen spotten. Of safari in Afrika, of de Grand Canyon.

Behalve de safari kan je al deze dingen in de VS zien. Als je op de heenweg een stopover in New York doet valt de rest makkelijk met elkaar te combineren (wel afhankelijk van hoeveel tijd je hebt) omdat het toch in hetzelfde gebied ligt. Eventueel nog te combineren met Hawaii voor snorkelen/duiken.

Maar hoeveel tijd hebben jullie hier eigenlijk voor?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 13:28

Nou, het zal in de zomervakantie gebeuren dus het zal een week of 3/4 worden. Geen wereldreis dus :D
Tussenstops in New York én Hawaii gaat denk ik niet gebeuren, ons budget is daar dan toch net te krap voor. Ik zelf zit een beetje met Indonesie, Tibet, China, westkust Canada, westkust Amerika, Costa Rica, Kenia of India.

Amerika trekt mij toch het meest, omdat ik al veel mensen ken die daar geweest zijn, en ik heb er alleen maar prachtige verhalen over gehoord. Maar iets exotischer lijkt me ook wel weer gaaf, en vooral afrikaanse landen lijken me ook een prachtige ervaring, vooral omdat de cultuur daar zo anders is.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:17

Kenia! <3

Echt onwijs mooi! Ben er in 2007 geweest en wil er zeker nog een keer heen!
Hebben daar de big 5 gespot en echt nog mega veel andere dieren! Zijn toen in Amboselli, Tsavo east en west geweest in vier dagen! Daarna nog een dagje simba hills waarmee je met een ranger naar watervallen liep! :D Was echt onwijs kicke!

Hebben daar ook een ''zee safari'' gedaan. Op het strand liepen bij ons beach boys en overdag was de zee helemaal terug getrokken en lag er overal maar ongeveer 10 cm tot halve meter water dus kon je de zee in lopen. Hebben toen echt van alles gezien! Zee egels, zee komkommers, inktvis, de mooiste zee sterren, zwangere zeester, kleine visjes je kan het zo gek niet bedenken! Echt super vet! *D

In Kenia kan je trouwens beter je safari terplekke boeken, kosten voor een rondreis vanuit nl zijn erg prijzig! :+

Indonesie is ook echt super! (vooral zonsopgang bij de bromo vulkaan ):D

Of misschien Cuba? Er is daar op het hele eiland bijna niks Amerikaans! Mensen moeten betalen met bonnen boekjes, overal old timers, echt onwijs mooi! *D *D

Ga dit jaar zelf met me ouders naar Srilanka ! Misschien ook een idee? :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:25

Kenia is indd super mooi en zeker een aanrader, maar wel erg duur helaas.
Ben er in 2008 ook geweest (met school) en wil ook terug, maar helaas, moet k eerst ff de jackpot winnen hahaha

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 14:29

citroen schreef:
Kenia! <3

Echt onwijs mooi! Ben er in 2007 geweest en wil er zeker nog een keer heen!
Hebben daar de big 5 gespot en echt nog mega veel andere dieren! Zijn toen in Amboselli, Tsavo east en west geweest in vier dagen! Daarna nog een dagje simba hills waarmee je met een ranger naar watervallen liep! :D Was echt onwijs kicke!

Hebben daar ook een ''zee safari'' gedaan. Op het strand liepen bij ons beach boys en overdag was de zee helemaal terug getrokken en lag er overal maar ongeveer 10 cm tot halve meter water dus kon je de zee in lopen. Hebben toen echt van alles gezien! Zee egels, zee komkommers, inktvis, de mooiste zee sterren, zwangere zeester, kleine visjes je kan het zo gek niet bedenken! Echt super vet! *D

In Kenia kan je trouwens beter je safari terplekke boeken, kosten voor een rondreis vanuit nl zijn erg prijzig! :+

Indonesie is ook echt super! (vooral zonsopgang bij de bromo vulkaan ):D

Of misschien Cuba? Er is daar op het hele eiland bijna niks Amerikaans! Mensen moeten betalen met bonnen boekjes, overal old timers, echt onwijs mooi! *D *D

Ga dit jaar zelf met me ouders naar Srilanka ! Misschien ook een idee? :P

Aah ja als ik die verhalen van Kenia hoor dan krijg ik er echt al helemaal zin in.. Vooral omdat ik ook erg van duiken/snorkelen hou, en wilde dieren dan ook nog.. Die zee safari klinkt dan wel heel gaaf :D Mijn ouders vinden Kenia interessanter dan Amerika, omdat mijn vader een hekel heeft aan het hele 'OMYGOD' Amerikaanse gedoe en hij bang is dat hij dat alleen maar krijgt als we naar Amerika gaan :')

Is Kenia verder ook qua natuur interessant om heen te gaan, of ga je dan toch vooral voor de wilde dieren? Wat mij ook geweldig aan Kenia lijkt is de andere cultuur, en de mensen daar. Maar ik twijfel dan weer, want Amerika ga je toch vooral heen voor de natuur én is makkelijker met de taal. Maar al die wilde dieren..

Zit je dan niet met 2394 Nederlanders in korte broeken en sokken in sandalen in die bussen? :')

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:43

Er is zoveel dat je echt gezien moet hebben. Probeer niet alles in één reis te proppen, maar kies liever één land uit waar je meer van kunt zien dan alleen maar de hoogtepunten.

Verder: Afrikaaaaa!! Ben drie maanden in Zuid-Afrika geweest. Het is zó anders, zo groots, zo bijzonder. Mensen, dieren, cultuur, natuur... Ik zou het wel weten. :D

Ik ga zelf komend jaar naar Peru, misschien niet iets wat je als eerste bedenkt, maar wel een waanzinnig gaaf land waar onwijs veel te zien is. Beginnen in Lima, dan via de kust naar beneden en een vlucht over de Nazca lijnen, hiken in de Canon del Colca (die is nog dieper dan de Grand Canyon) om de Condor vogels te zien, omhoog naar Cuzco en de Heilige Vallei, de Inca trail lopen naar Manchu Picchu, en dan naar het Zuid-Westen naar het Titicacameer en de Drijvende Eilanden. We nemen de tijd om te reizen, want tussen al die hoogtepunten is uiteraard nog veel méér te zien. :j
Laatst bijgewerkt door Elanor op 29-12-11 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 14:46

Wauw, dat klinkt ook als een gave reis! Hoe lang denk je daar over te gaan doen? :)

Zou je dan een paar highlights daar kunnen aanwijzen? Peru is mijn tante geweest, dus daar hebben we inderdaad ook wel over na gedacht. Zelf had ik al naar Bolivia gekeken om vanuit daar naar Peru door te gaan, omdat ik echt gefascineerd ben door de grote zoutvlaktes in Bolivia.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:47

Al eens naar Suriname gekeken? Prachtige natuur/tropisch regenwoud in de binnenlanden. Slapen midden in het bos en echt op plekken komen waar niemand is (behalve apen ed).

Snorkelen is niet mogelijk daar helaas (troebel water). Je kan er wel weer krokodillen spotten.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:48

Peru kom ik net vandaan en is erg mooi en daarnaast ook nog redelijk goedkoop! Dan kun je door naar Bolivia of Chili als je verder wilt gaan naar de zoutmeren of het Titicacameer. Het zijn goedkope landen, dus je moet niet teveel verwachten.

Wat ook echte een aanrader is, is Argentinië! Genieten van de stad Buenos Aires, walvissen spotten, andere zeedieren, tussen de pinguins lopen. Over steken naar de Andes, omhoog naar Mendoza en genieten van de wijnen. Echt een fantastisch land!

Voor Noord Amerika zou ik echt een canyon tocht aanraden, Zion, Brice, Grand, Glenn canyons. Dan zou ik me wel beperken tot de westkust en als steden nog Las Vegas, San Francisco en LA bezoeken. Die laatste stad vind ik persoonlijk niet zo heel veel aan..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 14:51

Jeetje wat een mogelijkheden. Ik vind het zo jammer dat ik nu gewoon iets MOET kiezen, ik zou het écht niet weten waar ik heen moet. :P Suriname heb ik nog niet naar gekeken, moet ik ook maar even doen dan.
Voordeel is wel dat Peru, Bolivia en Argentinië nog een beetje bij elkaar liggen, dat valt dan misschien de combineren.

Westkust Amerika hoor ik inderdaad het meest, dan zouden we ook vooral voor de natuur gaan, de steden komen dan later nog wel eens als ik zelf (hopelijk ooit nog) ga, hoewel we Las Vegas natuurlijk niet zouden overslaan.

Ik moet vanavond sowieso even overleggen met m'n ouders. Ze hebben gezegd dat ik zelf mocht gaan rondzoeken wat ik wilde, dus moet even kijken of we een beetje op een lijn liggen.
Laatst bijgewerkt door Marit op 29-12-11 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:52

Marit schreef:
Ohja forks! Maar denk niet dat ik ze daar heen krijg :') Maar dat is wel gaaf idd! Weet je toevallig ook of je helemaal in het noorden van Canada het noorderlicht al kan zien?

Het noorderlicht kun je in de zomer niet zien. Simpelweg omdat het in het noorden dan praktisch de hele dag licht is. Voor het noorderlicht kun je in de winter (liefst februari) beter naar scandinavië gaan. En dan moet je alsnog heel veel geluk hebben. Wel heb je ook een poollicht in het zuiden, maar dan moet je al naar de meest zuidelijke puntjes van Zuid-Amerika en omstreken. Misschien dat je daar nog een kans hebt. Of Antartica natuurlijk ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 14:53

Winged schreef:
Marit schreef:

Het noorderlicht kun je in de zomer niet zien. Simpelweg omdat het in het noorden dan praktisch de hele dag licht is. Voor het noorderlicht kun je in de winter (liefst februari) beter naar scandinavië gaan. En dan moet je alsnog heel veel geluk hebben. Wel heb je ook een poollicht in het zuiden, maar dan moet je al naar de meest zuidelijke puntjes van Zuid-Amerika en omstreken. Misschien dat je daar nog een kans hebt. Of Antartica natuurlijk ;)

Antartica wilde ik ook wel heen, maar ik was de enige :+ Noorderlicht dacht ik al inderdaad.. Had een leuke bijkomstigheid geweest :D

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:55

Costa rica!! Zo mooi en gaaf!! Verder is Indonesie ook één van mijn favorieten.
Thailand leuk om geweest te zijn maar nooit meer.... :+

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:58

Ahhh, wij willen ook zo graag de Salar de Uyuni zien. Van de verhalen klinkt het echt als een onwezenlijke plaats. We twijfelen nog of we ervoor gaan oversteken naar Bolivia als we in het Zuiden van Peru zijn, het is toch nog een behoorlijk eind reizen. We zoeken alvast uit hoe we eventueel zouden kunnen gaan en we bekijken ter plaatse wel of we er nog de tijd voor hebben. We willen ongeveer een maand gaan. :)

De plaatsen die ik noemde zijn wel echt hoogtepunten van Peru. In het Noorden is Huanchaco beroemd om die rieten boten, en de kustplaatsen schijnen prachtig te zijn. Chan Chan en Trujillo zijn daar belangrijke archeologische plaatsen. Ik zou ook héél graag een stuk de Amazone in willen, maar we hebben toch besloten om dat niet in deze reis te gaan doen, vliegen naar Iquitos paste echt niet meer in de planning helaas. Goed excuus om nog eens terug te moeten denk ik dan maar. :D

EDIT: heb je een reisblog bijgehouden toevallig LudavTossa? :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:05

Ja, dat heb ik. Alleen heb ik het alleen bijgehouden in Argentinië... Oeps.. ;)

Aan TS: hoeveel tijd heb je? Want die landen (Arg, Bol, Per) liggen op de kaart dichtbij elkaar, maar de afstanden zijn toch nog wel pittig hoor! Wil je echt genieten van een streek of land, dan zou ik eerder meer tijd voor iets uittrekken dan overal snel snel heen gaan. Zelf heb ik het in drie maanden gedaan, op de bonnefooi ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 16:11

We gaan met het gezin in de zomer vakantie, dus het wordt geen super lange reis. Waarschijnlijk een week of 3/4. Ik vind het ook zo moeilijk kiezen, omdat ik natuurlijk nú de kans krijg om ver te reizen dat ik ook meteen zo veel mogelijk wil zien. :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:33

Bij de taal hoef je je in Kenia geen zorgen te maken, bijna iedereen spreekt wel engels! En de cultuur is indd heel erg anders! Wij zaten 3weken in een strand hotel in Mtwappa net buiten Mombassa, hier had je niet dat massa toerisme! Vanaf 2 min van dat hotel stonden we in een Keniaans dorp, de eerste keer schrik je wel echt van de verschillen! Maar die mensen zijn zo onwijs lief! <3

Een vriendin van mij zat trouwens in een hotel in Mombassa (Bamburi beach) maar daar kon je niet eens je handoek op het strand leggen zo vol stond het met verkopers dus daar had je echt dat massa toerisme :+

Meestal wordt er bij Kenia aangeraden om niet alleen van het hotel af te gaan, de eerste dag dat we er waren was ik al samen met me ouders stuk gaan lopen en met de eerste beste keniaan mee de bush in omdat die zn dorp wilde laten zien! Was echt een dorp afgelegen en hij heb echt laten zien hoe ze woonden enzo! *D

Wij zaten op safari maar met zes mensen in een busje ( ik, ouders, broertje en nog twee tilburgers waar we nogsteeds leuk contact mee hebben *D ). In het park wordt het dak omhoog gedaan en kan je staan in het busje! We hadden een chauffeur met gids echt twee super leuke gezellige Kenianen!
Was ook in de parken veel afwisseling van de natuur! Amboselli was echt een savanne park en tsavo oost en west waren dan meer heuvel achtig, met bomen en bosjes ook echt heel leuk! :D

Edit: En simba hills was echt een heel groen park met waterval echt super *D Malindi is trouwens ook echt een leuk stadje om een keer heen te gaan met echt een onwijs mooie blauwe zee <3