Worldmapping/Be More. Ontwikkelingswerk in Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalee_

Worldmapping/Be More. Ontwikkelingswerk in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 17:33

http://www.be-more.nl/
Be-More is een organisatie die ontwikkelingshulp biedt in verschillende landen in Afrika: Uganda, Zuid-Afrika, Malawi en Ethiopië.
Je maakt dan een reis van 2 of 3 weken en gaat daarbij bij verschillende projecten aan de slag, verder heb ik me er niet zo veel in verdiept want ik ben nog geen 18 :=

http://www.worldmapping.nl/
En dan heb je Worldmapping, dat is een sub-organisatie van Be More, om het zo maar even te noemen. Deze organiseert ook reizen naar Afrika maar dan voor jongeren van 14-18 jaar. Je kan naar Uganda, zuid Afrika of Malawi. Je gaat dan 17 dagen op reis en je bedenkt samen met de groep van tevoren het programma. Je gaat naar een paar projecten toe, bijvoorbeeld een school of een weeshuis, om daar mee te helpen maar daarnaast is er ook tijd voor ontspanning en ga je op safari, kanoën of de stad verkennen.
Ik ben zelf naar de informatiedag geweest in Utrecht en dit lijkt me zo gaaf om te doen! Het is ook bijna zeker dat ik ga, naar Uganda. als ik de helft zelf betaal :=

dusss ik vroeg me eigenlijk af of bokkers dit jaar ook gaan of in de vorige jaren zijn geweest?
Misschien is het leuk om ervaringen uit te wisselen :)

Firebug

Re: Worldmapping/Be More. Ontwikkelingswerk in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:24

ik ga naar Uganda deze zomer :D van 21 tot en met 5 augustus. heb er heel veel zin in!!!

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:25

ik ook!! :oo

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:26

aah supervet! heb je je al opgegeven?

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:27

Ja :))
Naja, ik moet alleen nog dat formulier invullen en terugsturen.
Gaaaaf :D

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:29

:D :D
heb je op die informatiedag nog info gekregen die niet op internet stond? Ik ben daar niet heen geweest namelijk.. beetje te ver weg..

heb d'r echt zoveel zin in he! ben sinds ik opgegeven ben ook allemaal blogs aan het lezen enzo. en toen typte ik op bokt uganda in in de zoekmachine en kwam ik dit topic tegen :P

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 14:39

Ja, ik ben naar die informatiedag in Utrecht geweest,
Ik vond juist dat ik daar een veel beter beeld heb gekregen dan van de webstie, meer hoe die reis verloopt en waar je slaapt en hoe je je verplaatst, en er waren ook mensen die vorig mee waren geweest, en een begeleider die naar Uganda mee gaat. was echt heel leuk :j
En als ik daar niet heen was gegaan was ik waarschijnlijk naar Zuid afrika gegaan.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:20

aah oke :)
ik wilde wel naar die dag maar was voor mij toch wel erg ver weg... Maar ik denk nog steeds dat ik wel een goeie keuze gemaakt heb om naar uganda te gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:25

Ik denk dat het opzich heel mooi is om een aantal projecten te bezoeken, maar 2-3 weken lijkt mij te kort om echt te kunnen helpen. Tegen de tijd dat je ingewerkt bent ga je alweer weg, helemaal als je verschillende projecten bezoekt. Je helpt dan dus voornamelijk door het geld dat je betaald voor je vakantie.
Als je echt zelf wat nuttigs wil doen kom je meestal toch op 3 tot 6 maanden uit.

Niet dat je het niet moet doen hoor! Maar in 2-3 weken een paar projecten zien zou ik geen ontwikkelingswerk noemen, eerder een vakantie waarbij je zelf veel leert je jezelf ontwikkeld :)

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:29

Nee, dat snap ik ook, we kunnen daar niet hele grote veranderen brengen, maar wat we wel kunnen doen is kinderen een leuke dag bezorgen en de mensen daar een beetje helpen met hun dagelijks leven. :) Ik denk dat dat ook gewaardeerd wordt, maar ik heb echt geen idee hoe het zal zijn dusja.. :=
En inderdaad, je eigen wereld vergroten en jezelf ontwikkelen.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:55

Blijheid schreef:
Ik denk dat het opzich heel mooi is om een aantal projecten te bezoeken, maar 2-3 weken lijkt mij te kort om echt te kunnen helpen. Tegen de tijd dat je ingewerkt bent ga je alweer weg, helemaal als je verschillende projecten bezoekt. Je helpt dan dus voornamelijk door het geld dat je betaald voor je vakantie.
Als je echt zelf wat nuttigs wil doen kom je meestal toch op 3 tot 6 maanden uit.

Niet dat je het niet moet doen hoor! Maar in 2-3 weken een paar projecten zien zou ik geen ontwikkelingswerk noemen, eerder een vakantie waarbij je zelf veel leert je jezelf ontwikkeld :)

Ja dat snap ik, en ik denk ook niet dat het de insteek van worldmapping is om daar echt ontwikkelingswerk te doen :) . Meer om jongeren eens heel wat anders te laten zien dan nederland en alle luxe vakanties. Inderdaad dus vooral voor jezelf. Maar als ik alle verhalen lees bezorg je de mensen daar ook een leuke dag. en daar doe je het dan voor :D
En natuurlijk kun je als jongere (onder de 18 jaar) ook niet langer weg omdat je met school zit en je voor veel projecten 18 jaar of ouder moet zijn.

KatrienVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:23

Leuk om te lezen dat jullie met Be-More / Worldmapping op reis gaan!

Ik heb zelf twee jaar geleden via Be-More vrijwillegerswerk gedaan in Zuid-Afrika. Hiervoor heb ik een maand bij eenn project gewerkt in Port Elizabeth, en daarvoor en daarna heb ik zelf nog rondgereisd.

Jullie reis is natuurlijk heel anders dus daar kan ik weinig over zeggen, maar ik weet in ieder geval dat Be-More alles goed organiseert. Ondanks dat je maar kort bij een project op bezoek gaat denk ik dat je toch een goede indruk kun krijgen van de projecten. En ook al ben je er maar kort, alle hulp is goed!

Veel plezier alvast!

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:59

ik vroeg me af of je je al opgegeven hebt? want je staat er nog niet bij... en het raakt snel vol!

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 21:02

Oh, ik heb toevallig vandaag de formulieren opgestuurd :j
Waar kan je dat dan zien?

Moet jij trouwens een deel zelf betalen? Ga je geld inzamelen?

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:08

als je bevestiging krijgt wordt je ook toegelaten tot de facebookgroep van worldmappers 2012. daar zie je iedereen die meegaat :) echt al leuk!

Ik ga wél geld inzamelen, maar dan ga ik dat niet (of maar een klein gedeelte) gebruiken om mijn reis te betalen. Vind dat toch een beetje stom. om mijn reis (die niet eens alleen bestaat uit vrijwilligerswerk) te laten betalen door andere mensen. Maar dat geld wat ik dan inzamel ga ik gewoon aan die projecten daar geven :)

ik was trouwens van plan om oude mobieltjes te verzamelen. en ik ga wafels (of iets in die richting) verkopen op de konninginemarkt.
Ik ben trouwens wel oude spullen aan het verkopen, en voor mijn verjaardag vraag ik natuurlijk ook geld ipv cadeautjes... Ik betaal wel een deel zelf ja :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:12

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 21:16

Inderdaad, ben het helemaal met je eens :j
We gaan toch niet alleen maar vrijwilligerswerk doen, tussendoor ook vakantie houiden, dus waarom zouden andere mensen dan voor mijn vakantie betalen? :Y)
Daarom heb ik met mn ouders besloten dat zij een deel betalen, ik betaal zelf een deel, en mn vliegticket daar ga ik wel geld voor inzamelen door acties :) Ik ga denk ik tekeningen verkopen, kaartjes versturen of foto's verzenden.