Help! Visum voor stage in Indonesië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stinkmodder

Help! Visum voor stage in Indonesië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 15:01

Hey bokkers,

Hopelijk heeft één van jullie eerder stage gelopen in Indonesië (Jakarta) of kent één van jullie iemand die dat heeft gedaan...

In februari vertrek ik namelijk voor 6 maanden naar Indo, om daar voor 5 maanden stage te gaan lopen. Met school is afgesproken dat we het visum zelf zouden regelen.

Voor het 'stagevisum' is een aanbevelingsbrief én een goedkeuringsbrief van de immigratiedienst vereist. Aanbevelingsbrief heb ik van de University of Indonesia gekregen. Probleem is dat de professor die hem heeft ondertekend is overleden, dus ik weet niet of het document nu nog wel geldig is!?

Daarnaast kan ik nérgens vinden hoe ik aan een goedkeuringsbrief van de immigratiedienst kom. Heb school om hulp gevraagd, maar die zeggen nu heel makkelijk: "dat moet je zelf uitzoeken".

Op het internet kan ik geen antwoord vinden op mijn vragen, de mensen vanuit Indonesië zijn niet zulke snelle mailers en de instanties zijn dicht ivm de feestdagen... Ik ben al sinds mei bezig om deze stage te regelen en nu moet alsnog alles in de laatste paar weken. Word er een beetje gek van.

Heb nu wel contact met een bureau die eventueel mijn visum kan regelen, maar de bemiddelingskosten zijn 250 euro...

Daarnaast moet ik ook huisvesting hebben maar ik vind dit moeilijk om vanuit NL te regelen (ivm oplichting).

Wie o wie kan mij helpen!

Alvast bedankt :)

Elanor

Re: Help! Visum voor stage in Indonesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:03

Wellicht kun je voor wat betreft de aanbevelingsbrief en goedkeuringsbrief contact opnemen met de ambassade? :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:16

Ja, volgens mij heeft Elanor gelijk. Ben even voor je gaan googlen, ik werk veel met visa e.d. maar indonesie is toch wel weer wat ingewikkelder.

Dit heb ik voor je gevonden op de ambassade:
Citaat:
VISA for INDONESIA

The Embassy of Republic of Indonesia in The Netherlands

Limited Stay

Limited Stay Visa is for a visit that is related to work and to other purposes such as Investment, Research, Family Unification or Repatriation. The Limited Stay Visa will be granted only upon receiving an authorization from the Directorate General of Immigration in Jakarta-Indonesia.

To initiate and to expedite the process of the Authorization, it is advisable that the sponsor, individual, organization in Indonesia submit the request for the applicant’s authorization at the Directorate General of Immigration in Jakarta, Indonesia. See the Procedure of Getting Approval from Indonesian Immigration Head Office.

Procedure

Before submitting your request, make sure that your sponsor has received the approval letter from the Indonesian Immigration Head Office and that the Embassy received the authorization from the Directorate General of Immigration in Jakarta-Indonesia.

The authorization letter expires 2 (two) months after the date of issue. Make sure that you send the visa request as soon as your sponsor received the approval letter.

Requirements
1.Original passport valid for more then 18 (eighteen) months from the date of your application. (We will not issue a visa with a damage passport.)
2.1 (one) recent photograph (passport format) stapled or glued in the box on the application form.
3.A copy of the flight itinerary.
4.A letter from your sponsor/agent in Indonesia indicating the purpose of your travel to Indonesia.
5.An authorization letter from the Directorate General of Immigration in Jakarta-Indonesia

Purpose of visit
1.WTO
2.Expert
3.InvestorTraining / Research
4.Study
5.Family Reunification
6.Repatriation
7.Elder

..

Related Information

Purpose of visit of Limited Stay Visa
Getting Visa Authorization

Opening Hours

Time for Public Services
Monday - Friday
09.00 - 13.00 : for submission only
15.00 - 16.00 : for collection only
Address
Tobias Asserlaan 8
2517 KC The Hague

Telephone
+ 31 (0)70-3108166 or 3108139
between the hours of 14:00 - 15:00

Bel woensdag gewoon even met de ambassade!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:38

Ik vertrek over 2 dagen naar Bali voor werk, en heb de hele jungle over visa's ook doorgenomen. Nu val jij natuurlijk net weer in zo'n rare situatie.

Even met de ambassade bellen denk ik zo...

WBT woonruimte, op Bali schijn je dat het makkelijkst ter plekke te kunnen doen, ik neem aan dat dat voor Jakarta ook geld...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:50

Ik zou ook even de ambassade bellen.

Ik ben door hetzelfde traject gegaan voor een studievisum voor Thailand. Aanbevelingsbrief inderdaad van de universiteit gekregen, wordt volgens mij verder niet gecheckt zolang er een handtekening op staat dus ik vermoed niet dat het een probleem is dat de persoon overleden is.

Verder echt eerst bellen en zorgen dat alles goed in orde is, want ze laten je voor de kleinste onbenulligheid zo weer naar huis gaan bij de ambassade. Ik moest ook alles persoonlijk daar regelen maar ze sturen je zonder pardon terug naar huis zonder visum.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 15:33

Oke, mijn surat sponsor moet ik dan gewoon dus nog kunnen gebruiken.

Ik wil inderdaad met de ambassade bellen, maar ivm de kerstdagen kan dat pas later. Ben vrij ongeduldig op dit moment ;), dus vandaar dat ik mijn vraag alvast op bokt had geplaatst. Bedankt voor jullie reacties.

Dat heb ik ook gehoord, Mocca. Wil dat absoluut voorkomen!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:56

STW --> BEU