Hopelijk heeft één van jullie eerder stage gelopen in Indonesië (Jakarta) of kent één van jullie iemand die dat heeft gedaan...
In februari vertrek ik namelijk voor 6 maanden naar Indo, om daar voor 5 maanden stage te gaan lopen. Met school is afgesproken dat we het visum zelf zouden regelen.
Voor het 'stagevisum' is een aanbevelingsbrief én een goedkeuringsbrief van de immigratiedienst vereist. Aanbevelingsbrief heb ik van de University of Indonesia gekregen. Probleem is dat de professor die hem heeft ondertekend is overleden, dus ik weet niet of het document nu nog wel geldig is!?
Daarnaast kan ik nérgens vinden hoe ik aan een goedkeuringsbrief van de immigratiedienst kom. Heb school om hulp gevraagd, maar die zeggen nu heel makkelijk: "dat moet je zelf uitzoeken".
Op het internet kan ik geen antwoord vinden op mijn vragen, de mensen vanuit Indonesië zijn niet zulke snelle mailers en de instanties zijn dicht ivm de feestdagen... Ik ben al sinds mei bezig om deze stage te regelen en nu moet alsnog alles in de laatste paar weken. Word er een beetje gek van.
Heb nu wel contact met een bureau die eventueel mijn visum kan regelen, maar de bemiddelingskosten zijn 250 euro...
Daarnaast moet ik ook huisvesting hebben maar ik vind dit moeilijk om vanuit NL te regelen (ivm oplichting).
Wie o wie kan mij helpen!
Alvast bedankt