Sri Lanka '12 wie nog meer? En ervaringen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Sri Lanka '12 wie nog meer? En ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 22:39

Hoooooii!

Wie gaat er nog meer naar sri lanka? :D Of wie is er al geweest en hoe vonden jullie het? :)

We wilde eerst naar Mexico maar aangezien de prijzen best hoog lagen hebben we toch maar voor Srilanka gekozen! :D Samen met me ouders en broertje vertrekken we 13Augustes voor een 16daagse rondreis met kras reizen! ( Ceylon Compleet ) De laatste 4/5 dagen verblijven we in Hikkaduwa! http://www.kras.nl/vakantie/sri-lanka/r ... n-compleet

Iemand nog tips om daar te gaan doen? Die dagen strand zijn we ook niet van plan om elke dag te gaan liggen zonnen omdat er vast nog wel wat te zien is! :Y)

bonney4evver

Re: Sri Lanka '12 wie nog meer? En ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:38

even een stipje :). Ik zit er vanaf 11 januari 9 dagen voor me werk dus hoop dat er leuke reacties/tips komen :j.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:35

Oh gave reis!
Ik ben er enkele jaren geleden geweestop doorreis naar Australie. Sri Lanka was echter zo mooi dat de vlucht verzet is, ik ben er uiteindelijk anderhalve week geweest.
OMdat het niet mijn bedoeling was te blijven en wat rond te reizen wist ik ook niets van het land, ik heb alle ubertoeristische dingen dus niet gezien.
Wel ben ik in Pinnawela geweest, dat olifantenweeshuis is erg leuk. Kandy was een prima stad.
De kust tussen Hikkaduwa en Galle is (was) erg mooi. Ik was er voor de tsunami,weet niet hoe het nu is.
De mensen zijn erg vriendelijk, het land is echt schitterend. Je gaat het echt nooit meer vergeten.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:49

Wat leuk. Ik ga 7 januari en vlieg 21 januari terug. Ik heb alleen nog een ticket dus moet nog zien waar te slapen en zo. Lekker backpacken dus. Ik ben ook van plan om naar dat olifantenweeshuis te gaan en de zuidwestkust op te zoeken en kandy natuurlijk. Ik zie wel hoe ver ik kom. Als iemand nog tips heeft over vervoer, die zijn altijd welkom.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:52

Taxi's zijn goed te doen, spreek wel een prijs af.
Verwacht niet in snelle tijd op je bestemming te zijn,het verkeer is een drama.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:30

Dank je wel goof. Heb je nog tips voor overnachtingen? (niet te duur)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:56

Nee sorry. Ik heb de wat duurdere hotels genomen omdat de goedkope echt smerig waren. Maar ik geloof dat daar die x-sterren hotels ook goed betaalbaar waren.
Waar ik kwam was wel echt overal plek, dus rondtrekken zonder alles van tevoren vast te leggen kan heel goed!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 13:42

Goof: Is het er ook nodig om af te dingen?? :D
Zuske: Gaaf! Leuk zeg backpakken! Heb je al een beetje een routte in je hoofd zitten?

Wij willen trouwens als we aan het strand zitten ook nog een bezoek brengen aan de schildpaddenfarm iemand ervaringen mee? Is het er mogelijk om scooters te huren? :D Chaos in het verkeer is opzich geen probleem in Pattaya(Thailand) zijn we er ook heel uitgekomen! *D

Of wat zij nog meer leuke dingen om rond Hikkaduwa te doen?:D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:52

Ja die schildpaddenfarm heb ik ook gezien idd :D Pff, ben eigenlijk alweer zoveel vergeten van die reis,komt ineens weer boven!
Ja je kan op de prijzen van taxi of dingen die je koopt zeker afdingen ja.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:13

Ooh schildpadden farm klink ook leuk! Ik hoorde dat unawatuna ook heel erg leuk moet zijn.
Lekker even googlen :)

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:47

Ja klopt. Ik heb nog niet helemaal een route. Heb al wel een reisgids besteld via bol.com, maar die laat erg lang op zich wachten. Had nog niets gelezen over die schildpaddenfarm. Waar zit die?

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:40

We zijn er een klein beetje uit. We slapen de eerste nacht in Negombo in Silversands. De volgende dag gaan we met de trein naar Kandy en we willen ook graag de olifanten zien. Vervolgens gaan we naar Sirigiya (leeuwenrots). Dat is een van de 8 wereldschoonheden. Verder willen we nog graag naar de zuidkust. Naar Yala national parc en naar Mirissa. Wie weet tussendoor nog naar Ella, wat ook erg mooi schijnt te zijn.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:15

Leuk dat je naar Sri Lanka gaat, ik ben er zelf 3 keer geweest. (geadopteerd toen ik een baby'tje was en toch erg nieuwsgierig naar mn roots)
De plaatsen die altijd leuk en mooi zijn om te bezoeken is Kandy, daar heb je de Tempel van de Tand en het olifantenweeshuis (dacht ik)
De turtlefarm is ook erg leuk. Volgens mij heb je daar ook boottochten met een glasplaat en als je de kans hebt is snorkelen en/of duiken ook geweldig. Toen ik daar was hebben we dat helemaal in het zuiden gedaan, daar is de zee het rustigst geloof ik.
Even denken waar ik nog meer ben geweest, Er zijn natuurlijk veel tempels en de meeste steden..
In sigaria heb je een hele grote rots die je kunt beklimmen. Je hebt eigenlijk vanalles in Sri Lanka, theeplantages en fabrieken, rijstvelden, safaries kun je er maken.
Als je meer wilt weten kun je me ook PBen!
Trouwens in augustus is geloof ik ook de Perahera (als je dat zo schrijft?) dat is een hele mooie optocht in het donker met olifanten die dan helemaal versiert zijn en licht geven enzo..)

Edit, sorry ik las net pas je laatste post... Het ziet er naar uit dat je dingetjes die ik zei ook gaat doen, mooie tocht hoor! Alvast veel plezier!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:27

Hahaha.. Altijd leuk als er mensen enthousiast zijn en het blijkt dat we goede dingen hebben uitgekozen om te bezoeken. We gaan waarschijnlijk ook een boottocht maken om walvissen te spotten. :D Blijkt dat we in het goede seizoen zitten. Het is nog niet zo lang bekend dat de Walvissen langs Sri Lanka trekken.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:31

Wauw Zuske dat lijkt me gaaf! Die walvissen!
De eerste en de derde keer ben ik in het voorjaar geweest en de middelste keer was met het millenium, dus in december, januari, maar ik kan me niet heel erg goed meer herinneren hoe het klimaat toen was, vochtig is het altijd wel, en zonnige dagen heb je ook wel altijd... d8 ik...

Edit: de laatste keer hebben we ook een paar keer de stjoektjoek taxi gepakt, dat was wel heel erg grappig! en als je een prijs afspreekt niet duur! De rest van de tochten hebben wij alles met een busje gedaan

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 18:17

Wollie2004: Wouw wat gaaf klinkt echt super die optocht met die oliefanten!! :oo

Zuske: Klinkt gaaf walvisssen spotten daar ! *D Hebben het al een x gedaan in IJsland dus weet niet zeker of me ouders het nog een keer zouden willen doen maar ga het zeker vragen! :)

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:37

het hostel waar we heen wilden zit vol. Nu nog een ander hostel zoeken. Nog mensen tips voor een hostel in Colombo of Negombo? :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:19

Er zitten genoeg goede hotels aan de kust. Je kunt ook gewoon op de bonnefooi gaan en daar iets zoeken ;)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:26

Wij zaten meestal in het Blue oceanic in Negombo en dat is een super hotel! De laatste keer stond er ook een grote verbouweing in de planning en die zal nu wel af zijn. De prijzen zullen daar gemiddeld zijn denk ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:31

He.... die naam komt me bekend voor, volgens mij zat ik daar ook >;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:49

Zuske, Galle zou ik zeker niet overslaan. Leuke plaats, met Nederlandse invloeden en die kuststreek is erg mooi. Tenminste, toen ik er was begin jaren 90, ruimschoots voor de tsunami. Ook het gebied Nuwera Elya, de hoogvlaktes met de theeplantages, en Horton Plains met Adams Peak is schitterend, ineens een hele andere wereld. Voor mij waren dat de hoogtepunten van mijn reis naar Sri Lanka, en ik heb eigenlijk alle bekende bezienswaardigheden die opgenomen zijn in de diverse rondreizen toen gehad (had een behoorlijk uitgebreide rondreis).
Olifantenfarm vond ik persoonlijk niet heel veel aan, behoorlijk toeristisch, toen al, ik neem aan dat dat nu niet veel beter is.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:48

Ik zit er nu en het weer is iig goed. 30 graden en geen wolkje aan de lucht. Morgen naar het olifanten wees huis, en de stad met alle tempels , ben de naam even kwijt.. Dan vertrekken we zondag naar het zuiden :).

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:39

Ik ben nu weer terug. Het was heerlijk, lekker warm. Ik ben de eerste dag gelijk naar Kandy vertrokken met de trein en hebben daar onze eerste overnachting gehad. Daarna naar Sirigiya geweest en Dambulla, vervolgens weer verder met de trein naar Ella (rots beklommen, Ella Rock) en daarna met de bus naar Hambantotha en de volgende dag naar via Matara naar Mirissa. Daar hebben we drie dagen gechilld. Toen zijn we naar Hikkaduwa geweest via Galle. Na Hikkaduwa naar Bentota en Kalutara, maar dat vonden we verschrikkelijk en toen weer terug gevlucht naar Mirissa en daar tot het einde gezeten. Was heerlijk.

Olifantenweeshuis ben ik niet heen gegaan. Dat is een cashcow van de overheid volgens onze reisgids. Het is ook niet echt een weeshuis meer, want er worden olifanten gefokt om toeristen te vermaken. Dus dat hebben we overgeslagen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:49

Dus je hebt genoten?

Toch wel jammer dat je dat weeshuis niet hebt gedaan. Tuurlijk is het een toeristentrekker, daar leven ze daar immers van. Neemt niet weg dat het wel onwijs leuk was (al is dat voor mij 10 jaar geleden en is het misschien veranderd). Ik vond het toen rustig qua toeristen, je kon overal kijken en het is echt een genot om de dieren,vooral de kleinere, in de rivier te zien spelen en ravotten.
Ondanks de fok van jonge dieren zijn er ook oudere dieren die opgevangen zijn, zoals een olifant met 3 poten omdat hij op een mijn is gestapt.

Ik had hem dus zeker wel aangeraden ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:00

Die olifant was er ook al toen ik er begin jaren 90 was Goof. :D