2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimdegroot

2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 15:38

Hallo mede-bokkers,

Ik ben van plan om een reis te gaan maken als ik mijn examen haal, ik doe eind volgend jaar examen dus dat is dan 2013!
Het maakt me niet zo veel uit waar naar toe maar het liefst wel iets wat je niet snel vergeet, ook lijkt het me leuk om of iets met paarden te doen, of vrijwilligershulp! Ik zou graag met iemand samen willen en vraag me af of er hier iemand is die ook zoiets zou willen doen in 2013?

NieneWiep

Re: 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:21

Leuk dat je op reis wil, dat heb ik ook gedaan na mijn eind examen! Je moet een paar dingen op een rijtje gaan zetten: hoe lang wil je weg, wat is je budget, naar welk land zou je willen, welk continent?

Ik heb zelf eerst een half jaar gewerkt om het laatste beetje bij elkaar te sparen en ben in januari voor een paar maanden naar Nieuw Zeeland geweest. Misschien is het voor jou wel leuk om te gaan WWOOF'en, dan doe je vrijwilligerswerk op bijvoorbeeld boerderijen voor kost en inwoning. Zo maak je echt goed kennis met het land en de locale bevolking. Je kunt het in meerdere landen doen, kijk maar eens op deze website: http://www.wwoof.org/

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:35

NieneWiep schreef:
Leuk dat je op reis wil, dat heb ik ook gedaan na mijn eind examen! Je moet een paar dingen op een rijtje gaan zetten: hoe lang wil je weg, wat is je budget, naar welk land zou je willen, welk continent?

Ik heb zelf eerst een half jaar gewerkt om het laatste beetje bij elkaar te sparen en ben in januari voor een paar maanden naar Nieuw Zeeland geweest. Misschien is het voor jou wel leuk om te gaan WWOOF'en, dan doe je vrijwilligerswerk op bijvoorbeeld boerderijen voor kost en inwoning. Zo maak je echt goed kennis met het land en de locale bevolking. Je kunt het in meerdere landen doen, kijk maar eens op deze website: http://www.wwoof.org/

Dat klinkt erg goed! Wat je zei weet ik nog niet echt, maar ik wil graag samen met iemand en dan kunnen we dat ook samen beslissen!

francaa

Re: 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:37

gaaf hoor! :)
ik doe dit jaar eindexamen en zou ook graag zoiets willen doen!
weet alleen ook echt niet waar ik moet beginnen :')

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:37

Ik had eerst ook niet echt een idee, ik wist alleen dat ik ongeveer 2,5 maand weg wilde naar een land ver weg. Ik heb vooral heel veel om me heen gevraagd naar ervaringen van mensen die hetzelfde gedaan hebben. Zo kom je vaak bij de leukste dingen waar je zelf nooit aan zou denken. Een oud collega van me was ook naar Nieuw Zeeland geweest en heeft me alles over haar reis verteld. Dus mocht je besluiten om naar Nieuw Zeeland te gaan (wat ik je echt aan kan raden, is een ontzettend mooi land) dan kan ik je er alles over vertellen!

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 19:47

francaa schreef:
gaaf hoor! :)
ik doe dit jaar eindexamen en zou ook graag zoiets willen doen!
weet alleen ook echt niet waar ik moet beginnen :')

Ja dat klopt, dat is dus ook een beetje mijn probleem, jammer dat je dit jaar al je examen doet!

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 19:49

NieneWiep schreef:
Ik had eerst ook niet echt een idee, ik wist alleen dat ik ongeveer 2,5 maand weg wilde naar een land ver weg. Ik heb vooral heel veel om me heen gevraagd naar ervaringen van mensen die hetzelfde gedaan hebben. Zo kom je vaak bij de leukste dingen waar je zelf nooit aan zou denken. Een oud collega van me was ook naar Nieuw Zeeland geweest en heeft me alles over haar reis verteld. Dus mocht je besluiten om naar Nieuw Zeeland te gaan (wat ik je echt aan kan raden, is een ontzettend mooi land) dan kan ik je er alles over vertellen!

Ik weet het eigenlijk nog niet, maar als ik dat besluit kom ik er zeker nog op terug!