Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NieneWiep schreef:Leuk dat je op reis wil, dat heb ik ook gedaan na mijn eind examen! Je moet een paar dingen op een rijtje gaan zetten: hoe lang wil je weg, wat is je budget, naar welk land zou je willen, welk continent?
Ik heb zelf eerst een half jaar gewerkt om het laatste beetje bij elkaar te sparen en ben in januari voor een paar maanden naar Nieuw Zeeland geweest. Misschien is het voor jou wel leuk om te gaan WWOOF'en, dan doe je vrijwilligerswerk op bijvoorbeeld boerderijen voor kost en inwoning. Zo maak je echt goed kennis met het land en de locale bevolking. Je kunt het in meerdere landen doen, kijk maar eens op deze website: http://www.wwoof.org/
NieneWiep schreef:Ik had eerst ook niet echt een idee, ik wist alleen dat ik ongeveer 2,5 maand weg wilde naar een land ver weg. Ik heb vooral heel veel om me heen gevraagd naar ervaringen van mensen die hetzelfde gedaan hebben. Zo kom je vaak bij de leukste dingen waar je zelf nooit aan zou denken. Een oud collega van me was ook naar Nieuw Zeeland geweest en heeft me alles over haar reis verteld. Dus mocht je besluiten om naar Nieuw Zeeland te gaan (wat ik je echt aan kan raden, is een ontzettend mooi land) dan kan ik je er alles over vertellen!