Wat moet je gezien hebben in Londen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Wat moet je gezien hebben in Londen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 17:03

Hallo lieve mensen,

Mijn vriend en ik gaan volgende week met kerst naar Londen toe (de groupon deal met Stenaline). Maar wij vragen ons af wat precies de Must sees zijn van Londen?? Waar móet je heen en kun je niet missen? Wij dachten zelf al aan 'The London Eye' en dan uitstappen bij bus bij Waterloo.
We komen aan vanaf de trein in Liverpool Street.

Alvast bedankt!!

Nyaleti

Re: Wat moet je gezien hebben in Londen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:05

de M&M shop! haha even googlen.

even een tip, let op wat er uitvalt bij de metro :') ik ben daardoor enorm in de problemen gekomen en 1,5uur te laat bij de bus gekomen hahah

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:07

Oh dit topic ga ik even volgen! Wij gaan met het gezin ook nét na kerst naar Londen :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:47

Er is een algemeen Londen topic: [BEU] London II

De tweede post (op de eerste bladzijde) geeft al een waslijst aan ideeën :) En voor de rest staan er door het topic heen ook tips. Bovendien kun je daar ook je vraag stellen, omdat er ook (ex-)Londenaars in het topic zitten!

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:26

Winkelen in Oxford Street, de Primark zit net iets rechts naast het metrostation Marble Arch op de kaart. Topshop net iets rechts van Oxford Circus (handig kaartje: http://www.centrallondonbandb.co.uk/images/oxfordst.gif )

Verder moet je eigenlijk in Londen wel een keertje naar een Musical, dat is echt een gave ervaring :) (Bij Leicester Square zitten veel half price ticket booths, daar kan je vaak kaartjes kopen voor een voorstelling van die avond/de volgende avond met korting :) )

En bij Covent Garden heb je allemaal lekkere restaurantjes, waar ook niet al te dure tussen zitten :)

Harrods is trouwens ook mooi om een keer geweest te zijn :)

En verder zijn er best wat musea in Londen die gratis zijn, dus dat is altijd handig in het geval van regen :) (denk aan een deel van het Imperial War Museum, het Natural History Museum, Science Museum etc)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 22:33

Super allemaal echt bedankt alvast!! Heel veel te doen dus haha. Hoor graag nog meer leuke tips en dingen die we kunnen gaan doen.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:36

De Abercrombie & Fitch winkel moet al een hele belevenis zijn :D Ben er zelf niet geweest, maar hoor er wel veel mensen over.

De St. Paul's Cathedral is ook erg mooi om te bezoeken. The London Eye is erg leuk om in te gaan, maar ik vond het wel vrij prijzig voor wat je er voor terug krijgt en we hebben 1.5 staan wachten. Maar je hebt wel een prachtig uitzicht over Londen. Buckingham Palace vond ik ook erg mooi. We hebben ook een rondleiding gehad rondleiding gehad bij de Tower of London, ook erg leuk. Tower Bridge en de Big Ben moet je natuurlijk ook gezien hebben. De Docklands zijn ook leuk om eens rond te kijken. Dat is een zakenwijk met erg mooie moderne gebouwen. In Londen heb je ook veel mooie parken. De wisseling van de wacht met de paarden is ook wel leuk om te zien.

Ik denk dat je er nu al wel bent, dus heel veel plezier! :D

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:02

Als je naar een musical wilt en niet veel geld kwijt wil zijn, hier de oplossing:

Zoek van tevoren op welke voorstelling je wilt zien en zoek het theater daarvan op. Als het goed is gaan alle kassa's om 10 uur 's morgens open, zorg dat je tussen kwart voor 9 en 9 bij de kassa staat, neem een boekje of iets mee om de tijd vol te maken. Er zijn namelijk 14-20 kaarten op de eerste rij, die worden per dag verkocht voor 20 - 30 pond. Zodra deze uitverkocht zijn, gaan ze vaak ook nog door met de lege plekken in de zaal op te vullen voor de helft van de prijs. Dit is de snelste en goedkoopste manier om op geweldige plekken terecht te komen. Daarnaast ben je vroeg op, kan je de hele dag rond in Londen en dan 's avonds naar de show (het is enkel per dag, de zogenaamde dayseats op rij 1 ;)). Let wel op: The Lion King heeft geen dayseats.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 15:27

Goede tips! Nee ben nog niet weg, ik ga morgenavond! Fijne kerst trouwens :D

Sanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:31

De A&F winkel is echt een drama hoor. Alle kleren worden daar iedere 5 min onder gespoten met parfum. :')

Nouja, als het droog is, is het ook leuk om bovenin zo'n rode bus te zitten! Daarnaast natuurlijk de London Eye en Harrods is met de kerst ook erg leuk!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:39

Harrods is inderdaad gaaf om een keer geweest te zijn.
Hamleys zijn wij toen ook nog geweest, das een soort intertoys, alleen dan met 7 verdiepingen :')
London Eye
towerbridge
big ben
wisseling van de wacht bij.
buckingham palace
churchill museum
national history museum
inderdaad covent garden met al die leuke kleine restaurantjes

en koop een weekendkaart, desnoods 3 dagenkaart voor de metro! ben je veel geodkoper uit dan de losse kaartjes :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 15:48

haha om de 5 minuten, dat is ook raar :o
Bedankt carrfriesje! Ja we wilden een pasje kopen voor de metro eigenlijk, maar dat werkt best ingewikkeld :P Maar dat kopen we daar wel :P

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:10

Camden Town!
Ontzettend leuke buurt met allemaal kleine winkeltjes en verschillende markthallen.
Leuk om doorheen te struinen en veel live muziek op de straat.
Hier kun je ook heerlijk eten voor een klein prijsje.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 22:30

Ik ben net terug, bedankt voor de tips allemaal! :D Het was enorm leuk, maar inderdaad énorm vermoeiend!! Staan was lastig aan het einde van de dag :P Vandaag van de boot af, het ontbijt gemist omdat we door alles heen sliepen door de vermoeidheid :P Ben naar Oxford Street geweest (snel weer uit want dat was mij echt te druk), in the London Eye gezeten etc. heel veel in ieder geval!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:09

Mooi dat het zo leuk was :D