Eind januari naar Noorwegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skyex

Eind januari naar Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 00:35

Hoi allemaal,

Wij hebben onze zinnen gezet op een reis naar Noorwegen en hebben ons al aardig ingelezen. We komen alleen weinig tegen over het rondtrekken in Noorwegen eind januari/februari. Wij willen in week 5 naar Noorwegen. We hebben bedacht om in ieder geval de heenweg met de boot Kiel Oslo te doen, is weer eens iets anders. Misschien de terugweg ook wel, maar we willen de terugweg misschien wel gewoon gaan rijden en onderweg nog een overnachting in Denemarken ofzo.

We hebben dus onze auto bij en kunnen gewoon dik beddengoed meenemen. We willen niet gaan camperen, maar het lijkt ons wel wat om op zoek te gaan naar hutjes op de campings. Wat ik er tot nu toe over heb gevonden is dat je die overal hebt. Maar mijn vraag is of die ook in overvloed te vinden zijn eind januari. Wij zijn in Schotland, Engeland, Frankrijk, Oostenrijk en Italie al op de bonnefooi op vakantie geweest dus wat dat betreft zijn we al wel wat gewend, alleen nog nooit in de winter in Denemarken.

Dus even samengevat. Is het te doen om op de bonnefooi rond te trekken in Zuid-Noorwegen eind januari en ook nog een beetje goedkoop.

Hopelijk kunnen jullie mij meer info geven.

Alvast bedankt.

Groetjes Micha

Beeezel

Re: Eind januari naar Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 00:45

Ja, dat is zeker te doen. ALs je in het zuiden blijft (wat ik wel verwacht als je maar een weekje gaat) en een beetje de skigebieden opzoekt, heb je zeker huisjes.
Goedkoop en Noorwegen gaan niet samen. Helaas. Je kan misschien wel voor een week eten meenemen in je auto, dat scheelt aanzienlijk.

De boot is echt een aanrader. Ik zou hem zeker ook voor de terugweg boeken. Dan heb je nog even een nacht rust voordat je het laatste stuk moet rijden, want dat is ook nog behoorlijk.

Fijne vakantie!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 00:59

Pb Norway_girl op bokt is, zij woont daar al geruime tijd en kan je miss verder helpen ! :)

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 01:11

@ Beeezel: dankjewel voor je reactie. Ja we blijven in het zuiden. Hebben voorlopig alleen Oslo en Hemsedal in ons hoofd, maar we willen de mogelijkheid hebben om verder rond te trekken als we dat zouden willen. We willen in ieder geval sneeuw zien. Bevalt het waar we zijn, blijven we misschien de hele vakantie daar en anders gaan we verder.
We zijn niet opzoek naar een low budged vakantie, want daarvoor moeten we denk ik idd niet naar Noorwegen. Maar ik heb gevonden dat als je van 'Hytter' naar 'Hytter' (weet niet of ik het goed schrijf) trekt, je in ieder geval voor overnachtingen heel wat minder kwijt bent dan in een hotel.
Ben je zelf al wel eens eind januari naar Noorwegen geweest? Maar in ieder geval, die hutjes zijn dus ook beschikbaar in de winter?

@ Casperr: dankjewel dat ga ik doen!

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 11:53

Zijn er nog meer ervaringen van mensen die in jan naar Noorwegen zijn geweest?

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:23

In januari ben ik nog niet in Noorwegen geweest (wel in IJsland in de winter :j ), maar wel in het voor- en naseizoen. Natuurlijk zijn niet alle hutjes beschikbaar, maar als je in het wintersportgebied blijft, lijkt het mij geen probleem. Wij hebben namelijk in veel hutjes gezeten die toch echt geisoleerd waren voor de winters.

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 00:21

Nou het gaat waarschijnlijk geen Noorwegen worden... Wij dachten we gaan lekker buiten het hoogseizoen (de NL hoogseizoenen dan). Blijken we precies de week te hebben gekozen waar het wintervakantie in Noorwegen is... Echt gewoon de week voordat wij zoeken en de week erna zijn veeel goedkoper. Nu even bedenken waar we dan heen willen, luxeprobleem...

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:57

Wat te denken van Zweden?
Of Finland?
IJsland kan ik je ook van harte aanbevelen!