Januari vakantie, lekker weer,niet te ver weg met 2 jarige?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMouse

Januari vakantie, lekker weer,niet te ver weg met 2 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 11:34

Hallo,
Omdat wij alle opties aan het bekijken zijn om in januari op vakantie te gaan, vragen wij om tips.

Wij willen dus het één of het ander.
Het ene is dit: [BEU] Leuke rustige vakantie met luxe appartement in Duitsland?
Mag ook in een ander land dan Duitsland zijn.

Maar het liefst dit? :j
''Zon''vakantie...maar dan wel een beetje dichtbij...is dat mogelijk?
Wij willen met ons zoontje gewoon echt niet heeeeel lang in het vliegtuig zitten.
Hij is 2 jaar, wat is dan te doen met vliegen? Ervaringen?
Wij hebben al veel opgezocht, maar zover wij zien heb je nergens de garantie dat het mooi weer is.
Of valt dit wel mee? En waar kunnen we dan het beste heen gaan?

Wie helpt ons?
{:)
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 14-12-11 11:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Iris82

Re: Januar op vakantie met lekker weer...niet te ver weg??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:34

Het dichtsbijzijnde met zongarantie zijn de Canarische eilanden.
Dat is ongeveer 4 uur vliegen.

Skyex

Re: Januari vakantie, lekker weer,niet te ver weg met 2 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 00:53

Wij hebben geen ervaring met vliegen met kinderen, maar wel veel ervaring met vliegen in een vliegtuig waar andere mensen kinderen in meenemen ;)

Ik denk dat het scheelt hoe je kind is. Denk je dat je kind 4 uur op zijn stoel kan zitten? Of op schoot, het is maar net hoe je het boekt. Met kortere vluchten is het niet echt mogelijk om rond te lopen. Heel vaak zitten er kinderen in het vliegtuig waar je helemaal niets van hoort, soms krijgen kinderen het voor elkaar de hele vlucht te huilen. Ik weet niet in hoeverre je kindje het zal snappen, maar mijn neefje van 2,5 snapt al vrij veel. Misschien is het een idee om van te voren uit te leggen dat je iets aan je oren kan voelen als je vliegt. We hebben een keer meegemaakt dat een kindje helemaal in paniek was omdat hij iets voelde aan zijn oren en niet wist wat het was...

Hopelijk vind je een reis naar je zin. De Canarische eilanden vind ik ook wel een aanrader.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 10:59

Bedankt voor je reactie Micha_a
Sammie is een heel makkelijk vrolijk jochie..
Ik denk dat we maar zo'n portable dvd speler mee nemen met teletubbies en dora enzo :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:28

Ik zou als ik jullie was op zoek gaan naar een all inclusive park met een Miniclub.
Daar zit ook vaak Nederlandse begeleiding op, en dan kunnen die kleine mannen zich prima vermaken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:38

Let er wel op dat de miniclub buiten het seizoen niet altijd geopend is (of alleen begeleiding uit het land zelf heeft!).

Wij hebben nu twee keer gevolgen met onze dochter. Één keer een uurtje of 7 (naar Dubai in januari, gegarandeerd heerlijk weer, wij zijn al vaker geweest in de dec/jan, lekker op het strand wel aan de prijs), toen ze 23 maanden was. Wij konden kiezen voor op schoot of een eigen stoel, we hebben dat laatste gedaan. Ze zat nog in de luiers, dat vond ik zelf erg vervelend. In het vliegtuigtoilet is het erg lastig verschonen, en natuurlijk kreeg ze op de terugweg diarree. Neem genoeg luiers mee, en zeker twee/drie reservesetjes kleding in je handbagage.

Ik was de eerste keer zo slim om klei in te pakken om haar te vermaken tijdens de reis. NIET DOEN! De douane zag het aan voor springstof en we kregen er echt gezeur mee bij het instappen :o (o.k. was ook wel een beetje dom van mij :D ). Ze krijgen in het vliegtuig wel een kleurboekje ofzo en speciaal kindermenu (beetje afhankelijk van de vliegtuigmaatschappij, wij vlogen met Etihad airlines), maar je hebt er toch je handen vol aan om ze ter vermaken. Voorlezen ben je na een uur of vijf ook wel zat.

Afgelopen herfst was ze 3,5 toen zijn we naar Turkije gevlogen (3,5 uur vliegen). Dat ging prima, we hadden eersteklas geboekt, dat loopt allemaal snel door, je hebt zelf ook lekker de ruimte (wordt je relaxed van) en er was tiptop verzorging. Madam mocht alles eten wat ze aan boord hadden. Erg leuk was ook dat in het mediasysteem sprookjes werden voorgelezen (Arkefly), was ze meteen zoet. Ze was nu ook zindelijk, dat scheelde heel veel (al vond ze plassen in het vliegtuigtoilet wel spannen).

Oh, ja, maakt niet uit hoe laat: reken er niet op dat ze gaan slapen! Nog nooit gezien in het vliegtuig. En als ze last hebben van luchtdrukverschil kan je plastic bekertjes over de oren zetten (ik kreeg het niet voor elkaar om haar te laten slikken, ze was een beetje in paniek van dat gevoel), werkt prima.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 12:54

Bedankt Zesiram.
Ik zie er toch wel tegenop als ik zo lang zou moeten vliegen met mijn 2 jarige Sam.
Hij is wel erg ondernemend en ik denk dat hij 3 uur Teletubbies ook niet meer leuk vind..
Het liefst ga ik dan inderdaad naar de Canarische eilanden...manlief graag wat verder voor nog mooier weer!
Ik zou ook wel verder willen...maar durf het niet zo aan, ondanks de goede verhalen die ik hoor twijfel ik dus... :(:)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:08

Onze zoon van 2,5 jaar is ook al een paar keer meegeweest, o.a. naar Curacao, Canarische eilanden en Bali. Ook lange reizen dus. Hij gaat erg makkelijk slapen in een vreemde omgeving en is een ondernemend en nieuwsgierig mannetje. Eerlijk gezegd heb ik er totaal geen moeite mee om langere vluchten met hem te maken. Ik zorg wel dat hij zijn eigen stoel heeft, zodat er iets meer bewegings ruimte is. Met opstijgen en vooral met landen goed laten drinken, door het slikken blijven de oortjes open.

Veel plezier op vakantie!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 13:15

Bedankt voor de reacties...ik hoor graag meerdere ervaringen