Egypte in januari

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iris_84

Egypte in januari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 10:55

Hallo

Een vriendin en ik willen in januari naar Egypte, maar ik vroeg mij af of hier iemand ervaring heeft met de temperaturen in die tijd.
Als ik de verschillende websites moet geloven is het gemiddeld 23 graden maar ik lees wel wat tegenstrijdige verhalen.
Zelfs verhalen van 20 graden met een koude wind...

Wie kan mij vrolijker maken :)

Cissi_D

Re: Egypte in januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:59

Het is daar best wel onrustig geweest vanwege de verkiezingen. Ik zou eerst uitzoeken hoe het daarmee staat als ik jou was..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:01

Egypte is goed te doen hoor in Januari qua onrustigheid, wij boeken momenteel ook nog regelmatig reizen naar Egypte, geen negatief reisverbod niets.
Qua tempratuur heb ik in onze datebase staan tussen 15 en 21 graden, dus echt super warm zal het niet zijn!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:36

Op het moment is het hier best fris. een graad of 18/20 met een frisse wind. ´S avonds wel een stuk kouder, en loop ik met een t/shirt, vest, bodywarmer, en soms zelfs daarover nog een winterjas. neem ook een sjaal mee! De wind kan erg koud zijn.
In Januari zal dat hetzelfde zijn. Nu zit ik wel op een soort van platteland (omheind met hoge muren, dat wel) dus denk ik dat het in de stad, of in het zuiden een graad of twee warmer zijn.

Waar in Egypte willen jullie heen?

WBT onrusten, houd het even in de gaten wanneer je naar het museum gaat (dat zit erg dicht aan het Tahrir Sq.), maar alle andere dingen kan je gerust heen gaan :j, niks aan de hand.

iris_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 11:37

hmm de onrustighied ben ik neit zo bang voor, we gaan geen excursies doen maar willen lekker relaxen maar als ik die temperaturen dan lees maak ik me wel wat zorgen...

iris_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 11:38

we willen naar Hurghada of Sharm dus weet niet of dat nog veel scheelt?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:47

Hurgada of Sharm zijn vaak een paar graden warmer, maar ik denk dat zwemmen in de zee wel klappertanden word..

iris_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 11:54

oh ja en we gaan wel echt eind januari dat scheelt mischien ook nog :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:24

iris_84 schreef:
oh ja en we gaan wel echt eind januari dat scheelt mischien ook nog :)

als je echt voor de zon gaat, zou ik een andere bestemming kiezen hoor!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:06

gheghe ik kan je nog wel voorzien van een fotootje van en in een winterjas en sjaal gewikkelde ik, begin februari dit jaar in Egypte hoor... Als ik nu flink fanatiek aan het rijden ben heb ik een t-shirt, trui en bodywarmer aan, en bij uitstappen mmoet daar wel een jas overheen...

Als je echt zon zee en strand wilt is Egypte denk ik niet de beste optie. als je gaat om het rondreizen van Egypte is het denk ik de perfecte tijd, anders is het te warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:08

Altijd nog in de wintermaanden naar noord afrika geweest en Egypte was zeker de warmste bestemming.
Het is niet voor niets dé winterzon bestemming die relatief dichtbij is.
Wij hadden beide keren temperaturen rond de 25-29 graden. En volop zon. Zwemmen was ook prima te doen, Rode Zee is lekker warm :j

En er is natuurlijk een groot verschil tussen het zuiden en het noorden qua temperatuur :j

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:46

Ik ga begin januari naar Egypte, Sharm el Sheikh. :D

Ben twee jaar geleden in december geweest en toen moest ik af en toe echt het (ijskoude) zwembad in om af te koelen, omdat ik zo wat van m'n handdoekje af brandde.. Nu was het toen wel extreem warm voor die tijd geloof ik, maar het heeft me genoeg vertrouwen gegeven om dit keer in januari te gaan!
Dan zal het geen 30 graden zijn, maar als ik in bikini (of korte broek) aan het strand/zwembad kan liggen, ben ik tevreden. :)

iris_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:12

ik heb inmiddels geboekt, een vriendinnetje die is vorig jaar geweest in dezelfde tijd en had ook nog 25 graden het ligt ook aan de wind, maar vorig jaar ben ik zlef in begin mei op Ibiza geweest en de voorspellingen waren 22 graden maar vol in de zon heb ik echt liggen bakken.

We zien het wel 21 graden met zon is nog altijd beter dan regen en kou in NL :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:13

Leuk, wanneer ga je en naar welke plaats? :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:17

Ik zou het niet doen, het is echt niet warm en het water is dan ook vrij koud..
Ik zou later in het jaar gaan.. Maar je hebt al geboekt zo te zien. :)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:14

Ik ga 18 januari naar Egypte, Hurghada :D
Volgens het reisbureau kan je nog prima zwemmen ed. in januari daar dus ik ben benieuwd :P

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:15

Ntlie_ schreef:
Dan zal het geen 30 graden zijn, maar als ik in bikini (of korte broek) aan het strand/zwembad kan liggen, ben ik tevreden. :)

Dat is precies want mijn en vriend en ik ook tegen elkaar zeiden met boeken :j

iris_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 22:03

wij gaan 19 januari naar Sharm el Sheikh en wat er gezegd waord over het water dat koud is, dat lijkt me nogal vreemd als het daar bijna het hele jaar boven de 25 graden is. Het water kan dan nauwelijks afkoelen en er staat ook overal dat de watertemperatuur juist lekker is.
Ik ga me er geen zorgen meer over maken, je kan het toch nooit van te voren weten in augustus kan het in spanje ook regenen :)
maar ik had gehoopt dat er meer mensen in januari daar waren geweest zodat ik een beetje weet hoe het weer dan is

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:21

Van sharm weet ik het niet, maar ik weet dat het in Cairo hard genoeg afkoelt om het water ook gelijk ijskoud te maken :s.
Vandaag heb ik hier voor het eerst in een maand ofzo weer eens in korte mouwen rondgelopen, en was het rond 11.00 uur prima weer :).

Ik hoop iig dat je een leuke (warme) vakantie gaat hebben :)