Ik heb het emigreren.. waar heen en waarom-topic gezien en gelezen.
Heb daar ook meerdere malen in gereageerd, maar het wordt me niet echt duidelijk

Ik heb ook gegoogled uiteraard

Ik zal proberen mijn vraag duidelijk te stellen.. Het is best moeilijk, gezien er meerdere vragen zijn

Mijn situatie is heel simpel;
Ik wil naar Engeland verhuizen.
Juist.. En dan?
Gelukkig heb ik hiervoor geen visum nodig en kan ik daar gewoon heen.
Probleem 1 opgelost..
Maar dan hebben we werk nodig..
Hoe pakken we dat aan.. Gaat dat het beste via Nederland of zou ik daarvoor naar Engeland moeten.
Maar dan.. Voordat ik mag werken heb ik een NI-number nodig (National Insurance), of anders val ik binnen de hoogste belastingscategorie, vertelde google mij.
Ik heb natuurlijk verschillende sites gevonden, waar vacatures staan en ik kan prima een sollicitatie brief schrijven..
Maar het lijkt mij nogal onlogisch dat ze mij aan de hand van die brief aan zullen nemen, er zal toch een gesprek moeten komen of niet?
Oke, volgende probleem..
Woonruimte..
Zonder werk kan ik geen woonruimte betalen.. Ook hiervoor heb ik verschillende sites voor gevonden. Welke is nou betrouwbaar?
Maar wat doe je nou eerst.. Werk zoeken en dán een woonruimte? Of andersom?
Want ik kan wel werk hebben, maar als ik geen huis heb.. Schiet het nog niet op.
En andersom is het precies hetzelfde..
Mijn grootste struikelblok ligt dus bij het wonen en werken.
Ik google daar veel op, maar ik kom er echt geen wijs uit.. Of het geeft totaaaaal geen antwoord op mijn vraag
Kan iemand mij helpen met welke stappen ik moet ondernemen??
Waar en bij wie ik moet zijn en meer..??
Tja, ik sta echt in de startblokken en weet eigenlijk vrij weinig..
Er zijn ook vast bureaus in Nederland die hierin werken, maar welke?
Nog een probleem; Ik heb een hartafwijking en slik dagelijks acenocoumarol (ofzoiets, bloedverdunners in ieder geval)
Zijn die daar ook gewoon te krijgen?
Allemaal vragen.. Hopelijk kan iemand ze beantwoorden of in elk geval eentje zou al super zijn

Groetjes Nancy