Schotland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 11:33

In het voorjaar wil ik een aantal dagen (drie a vier) naar Schotland, waarvan ik één dagje graag naar Kirkcaldy wil (bij Edinburgh in de buurt). Voor de rest nog geen plannen en geen idee wat er eigenlijk te zien of doen is in Schotland :+
Ik was benieuwd of de bokkers nog tips hebben qua hotel of bezienswaardigheden :D
En ook hoe het met openbaar vervoer zit, ik ben niet van plan om een auto te huren.

Anoniem

Re: Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:12

Leeuk! Ik ben niet zo'n Schotland-expert maar kan je wel vertellen dat je Edinburgh ook moet zien :D Binnen de stad vond ik de belangrijkste dingen wel te voet te bereiken, maar er rijden ook bussen. Als je verder weg wilt kun je ook de trein pakken. Ik weet niet of het in Schotland ook zo is, maar hier in Engeland moet je je treinticket al een paar weken van tevoren boeken, anders wordt de prijs soms verviervoudigd! :wow: Een alternatief is per goedkope reisbus, maar dat gaat natuurlijk niet zo snel. Wel relaxed :) http://uk.megabus.com/Default.aspx :)

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:42

Ik ben wel een Schotland-expert.. Ben er geboren, heb 2 schotse ouders, spreek vloeiend schots en mijn famillie woont daar. Ik ben zelf geboren in Aberdeen, maar ben opgegroeid in glenrothes, Er rijden best veel bussen / treinen, dus het vervoer is geen probleem lijkt mij. St Andrews, voor de prachtige wandeling en het strand, prachtige stad. Stirling kasteel, je hebt daar allemaal tours enzo. Loch Ness! Is niet te missen! Mn moeder zegt dat het niet heel boeiend is in Kirkcaldy, ben er ook heel vaak geweest, mijn oma woont er.. Heb je een reden waarom je erheen wil? In Fife, is ook een groot paardenshow, weet niet precies wanneer dat is, zou je even moeten opzoeken op google. Ik zou vooral gaan voor het strand, de wandelingen, uitzicht! Hoop dat je hier genoeg informatie aan hebt, veel plezier alvast !

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 20:10

Ja, ik ga mijn opa bezoeken die ik (dan) 13 jaar niet meer heb gezien.
Dat is de enige reden dat ik naar Schotland wil, een leuk reisje is mooi meegenomen :))
In ieder geval mooi om te lezen dat vervoer geen probleem is!
Bedankt voor de tips :)

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:49

Alvast veel plezier! :j