Herkennen jullie dat ook....vakantie troubles?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Herkennen jullie dat ook....vakantie troubles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 22:54

Elk jaar is het weer zo van, wat ga ik doen met de (zomer)vakantie als vrijgezel zijnde...??

Het zijn altijd de standaard dingen, mensen willen niet mee om allerlei redenen OF ze zeggen jaaahh leuk maar puntje bij paaltje komt er niks van terecht.
De redenen varieren van:
- Geen geld of het moet zooo goedkoop dat je beter thuis kunt blijven.
- Of van: Ik: curacao? Vriendin: oh wil ik nog wel naar toe! Ik: kost wel 1200 euro! Vriendin: Oh laat dan maar...
- Vriendje
- Kan geen vrij krijgen
- Niet dezelfde ideeen over vakanties
- Alles wat je voorstelt of uitzoekt is niet goed
- Of mensen nemen gewoon geen beslissing....

Nu ben ik vanaf heden ook gebonden aan de zomervakantie, niet dat het wat uitmaakt, enige is dat het duurder is maar daarvoor was het al moeilijk om iets te regelen met iemand.

En alleen gaan is onbetaalbaar en een groeps/single reis zie ik toch niet zo zitten. Afgelopen jaar met een vriendin geweest met een singlereis, super leuk maar je reis valt of staat bij de groep. Ik ga liever met 2en dat ik zelf kan invullen of ik een dag op het strand lig of de stad in ga of iets anders ga doen.

Wie herkent dit!? Of ben ik de enige die hier last van heeft?

lianne__

Re: Herkennen jullie dat ook....vakantie troubles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:04

Ja heel herkenbaar. Grote plannen maken, maar uiteindelijk komt er toch niets van.
Ook moet je in november al weten wannneer je in juli of augustus vakantie wilt.
Heel handig voor mensen met gezin, maar lastig als je geen idee hebt wat je wilt en kunt.

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:07

In je eentje een stedentrip maken? Is niet onbetaalbaar en kan ook heel leuk zijn :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:14

Hier ook een vrijgezel. Vorige maand voor het eerst op singlereis geweest naar Midden-Amerika en dat is mij zo goed bevallen dat ik in mei weer ga!
Ik ga het niet eens proberen om een vriendin mee te krijgen :+ verder ben ik nog al snel 'zat' van iemand, dus met z'n tweeën op vakantie is vragen om irritaties....

Ik ben vanmiddag teruggekomen van een vierdaagse stedentrip in mijn eentje. Ik vond het geweldig :D aanspraak van de locals, lekker doen waar je zelf zin in hebt en 's avonds op stap met de meiden van de hostel. 4 dagen rome incl vlucht, accommodatie en eten voor 300 euro!

Alleen op reis is trouwens niet onbetaalbaar hoor, alleen je moet misschien je slaapwensen iets bij stellen. Een bed in een hostel heb je al voor 10 á 20 epn incl ontbijt.

Maar als ik weer een vriendje heb, ga ik gewoon weer met hem op reis hoor!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:14

LZP->BEU

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:15

ik wil graag naar het buitenland :P maar durf niet alleen , ben dan ook pas 19 , en heb een gruwel hekel aan vliegtuigen :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 23:22

Blij dat jullie genieten van 3 daagse stedentrips in je uppie :).

Voor mij is vakantie meer iets als een week bijv naar een zon zee strand locatie. Dat is onbetaalbaar in je uppie als je gewoon luxe/relaxed wil zitten. Je betaalt immers net zoveel als met z'n 2en. En in je uppie is dat ook niet echt gezellig, iig niet voor mij.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:25

Je hebt ook hostels in verweggistan aan zee hoor :j
Alleen zal het een iets minder standaard vakantie zijn als het gemiddelde all inclusive gebeuren waar bijna iedereen naar toe gaat. Wat je zelf al zegt, je moet het willen en er voor open staan!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:25

Jammer dat je niet iemand hebt die een beetje op dezelfde golflengte zit als jij qua vakanties. Ik bof denk ik heel erg, heb één vriendin waarmee ik graag citytrips doe (we zijn alletwee dol op cultuurreizen) en eentje met wie ik inmiddels twee keer op trektocht te paard ben geweest en waarmee ik komend jaar de Inca-trail in Peru ga doen. Wij zeggen dan "dit of dat lijkt me zo leuk", en dan zegt de ander "ooohhh, ja, mij ook!" en dan slaan we ongeveer direct aan het plannen. :')

Als je samen wilt reizen, moet sommige dingen natuurlijk wel afstemmen en je eigen wensen daarop aanpassen. Dat iemand een reis naar Curaçao best duur vind, kan ik me bijvoorbeeld heel goed voorstellen. Dan moet jij jouw eisen daar dus op aanpassen, en misschien eens iets wat dichter bij huis voorstellen. Als jij alleen wilt 'luieren', maar een vriendin houdt bijvoorbeeld ook van wat culturele uitstapjes op vakantie, probeer dan te kijken of je daar niet een balans in kunt vinden. En je daar dan ook niet druk om maken, maar daar gewoon open voor staan. Dus twee daagjes strand, een dagje op excursie, andere dag bij het zwembad, nog een dagje naar een stad toe... Of als het kostenplaatje een probleem is, misschien kun je dan een goedkopere overnachtingsplaats nemen, maar bijvoorbeeld wel een dag naar een heerlijk kuuroord gaan? Zo maak je soms ook kennis met andere manieren van vakantie houden, kan ook juist heel leuk zijn! :j
Laatst bijgewerkt door Elanor op 05-12-11 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 23:30

Mootje schreef:
Je hebt ook hostels in verweggistan aan zee hoor :j
Alleen zal het een iets minder standaard vakantie zijn als het gemiddelde all inclusive gebeuren waar bijna iedereen naar toe gaat. Wat je zelf al zegt, je moet het willen en er voor open staan!

Empz waar zeg ik dat? :)

Ik hoef niet ten kostte van.... op vakantie. Want als ik in een hostel zonder luxe moet gaan zitten omdat niemand mee wil, blijf ik thuis in mijn huis. Dat schreef ik wel. En dat het lastig is om iemand te vinden die in alle opzichten 'gelijk' is. Dat vind ik jammer. Ik wil best schipperen maar ga niet van een wens: luxe resort naar -> goedkoop hostel in abu dabi zitten omdat ik perse op vakantie wil.

Ik zou willen dat ik gewoon iemand in mijn omgeving had die dezelfde wensen heeft en zegt: Jahhh leuk, dan en dan? oke! Wat wil je? Dat oke! En boeken. Zonder al het gezeik eromheen.

Ik heb afgelopen jaar al iets gedaan wat ik nooit zou doen, haha.

@Elanor: Dat bedoel ik ja! Dezelfde golflengte is wel zo handig. Uiteraard is het aanpassen alleen is mijn ervaring dat het goedkoop moet zijn en luxe bij veel mensen. Ik heb al vaak al veel minder luxe gezeten als ik zou wensen puur om iemand tegemoet te komen aan haar budget. Prima. Vaak is het een combie van factoren.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:50

Ik herken je probleem! Hoe ik het heb opgelost? Allereerst ben ik nog steeds een arme student (doe dezelfde studie als jij :P ) en ga dus niet duur op vakantie. Ik maak veel stedentrips van een paar dagen, die ik dan alleen doe of ik bezoek een vriendin die daar toevallig tijdelijk woont. Ik ben op ruitervakantie geweest, alleen. Als je daar bent ontmoet je nieuwe mensen en heb je toch aanspraak en je kunt je altijd terugtrekken voor even alone-time.
En elke zomer begeleid ik jongerenreizen, waardoor ik lekker zes weken bezig ben. Niet echt vakantie, maar het geeft mij wel heel veel voldoening en op sommige reizen zie ik zelf ook nog wat (voor mij voornamelijk Engeland en Schotland). Zo heb ik elk jaar het idee dat ik heel veel op vakantie ga :+

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:12

Herkenbaar probleem, ik ben te oud om nog met m'n ouders op vakantie te gaan, maar met vrienden werkt het gewoon niet. Sowieso ben ik de enige vrijgezel en iedereen wilt gewoon met hun vriend/vriend op vakantie -O-

Wel stoer dat er mensen zijn die alleen gaan, dat zou ik dus nooit durven :o

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:50

Ik heb dit probleem helaas ook!
Afgelopen zomer ben ik met een singlesreis geweest (naar Indonesië), is heel goed bevallen :j
Alleen het nadeel van singlesreizen vind ik dat het vrij prijzig is. Op reis gaan met een vriend/vriendin is voordeliger en kun je meer zelf ondernemen.
Maar ja, ik heb geen vrienden met dezelfde reisinteresses of ze kunnen het niet betalen :+

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:53

hou op schei uit.. vorig jaar curacao geweest.. was weinig te beleven .. vrienden wilde niets doen dus heb gebaald als een stekker.. kon me geld beter in de sloot gooien.. ditjaar gaan ze doodleuk weer (zonder mij en mijn vriend, wij zijn eigenlijk min of meer niet uitgenodigd) en nu al worden de wildste plannen gemaakt hoe geweldig het gaat worden.. om mij jaloers te maken

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:11

Ik zit met ongeveer hetzelfde. Ik heb eigenlijk alleen m'n zusje om mee op vakantie te gaan (wil ik ook het liefst, haar ben ik niet na 3 dagen zat :+ ). Maar ze is een arme student die nog krom moet liggen om 3 dagen naar Londen te kunnen..
Heel eerlijk gezegd had ik dit jaar liever een mooie reis naar Amerika o.i.d. gedaan, maar ik zou niet weten met wie.. en ik ga niet in mijn eentje.. :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:14

Ik heb een vriend, maar vond het als vrijgezel makkelijker haha. Hij heeft verplichte weken vrij en laat dat nou net de periode zijn waarin ik in moet vallen met werk :+
handig! Dus ik heb de keuze uit geld verdienen (wat hard nodig is) of op vakantie... Dus dan kies ik voor 2 week werken en vaak 1 weekje vakantie.
Vorige maand zijn wij 2 hele weken weggeweest! Hij had voor 1 keer zijn zomervakantie op mogen geven om onze droomreis te maken :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:27

Hmm nee, eigenlijk niet. Ondanks dat de meeste van mijn vrienden er altijd voor kiezen om een vakantie te boeken die zo goedkoop mogelijk is en daar zoveel mogelijk (aan bier :') ) uitgeven en ik totaal het tegenovergestelde ben, heb ik toch altijd mensen die heerlijk met me meegaan.
Meestal ben ik van de planning en het boeken en komen er altijd mensen naar me toe dat ze dat ook wel gaaf zouden vinden. Zo ben ik vorig jaar ineens 6 weken met een "vriendin" naar Zuid Afrika geweest, terwijl ik eigenlijk in de planning had om alleen te gaan (woont veel familie). Achteraf bleek dat de vriendin eigenlijk helemaal geen vriendin was en dat ze me eigenlijk gewoon genaaid heeft, maargoed.. Tijdens de vakantie en vooral tijdens de lange vlucht was het toch fijn om niet alleen te zijn.

En zo gaat het eigenlijk elk jaar, paar weken geleden nog met 5 mensen naar IJsland en New York geweest. Probleem met 1 vriendin is dat ze het geweldig vindt om naar verre, aparte landen te gaan (net als ik), alleen dat ze een 0-uren contract heeft. Dus de tijd dat ze weg is, krijgt ze niet betaald. Tot nu toe zijn we tot leuke compromisjes gekomen, gewoon 2 weekjes Caribbean oid, of een weekje ergens heen. Met haar ga ik het liefste, we kennen elkaar door en door, maar kan zij niet, heb ik gelukkig wel genoeg anderen die ook van reizen houden <3.
We zijn nu met 3 meiden bezig om te orienteren voor een reis naar India in 2012, maar ik vrees dat ik dit keer het probleem ga zijn :=. Bezig met het kopen van een huis en dat vind ik iets belangrijker dan 2 leuke weken hebben :).

Lijkt me wel heel lastig hoor! Ik zou ook een singlereis niet helemaal alleen durven. Al was er een tijdje geleden een topic over en door daar mee te lezen, heeft het toch wel mijn interesse gewekt.. Maar of ik ook ooit de stap zou durven nemen..?

Betreft vriendjes.. Mijn ex was totaal niet van het reizen, die was 1 keer in Turkije geweest en daar wilde hij heen. Punt. Best joh, ga dan lekker alleen, maar mij zal je nóóit tegenkomen in Turkije :). Uiteindelijk met hem naar Egypte geweest en Amerika en sindsdien heeft hij het reizen echt te pakken. Beetje jammer dat dat niet meer met mij is, want hoor zo af en toe van zijn zusje waar hij heen is geweest en dat maakt me behoorlijk jaloers :+. Nieuw vriendje is nog nooit verder dan Spanje geweest, zegt wel dat-ie dolgraag mee wil naar Zuid Afrika als ik weer terug ga, maar dan wil hij maximaal 2 weken, omdat hij ook niet langer vrij krijgt. Vind ik prima, zolang hij mij gewoon in mijn waarde laat en niet moeilijk gaat doen dat ik weer 6 weken wil.

Dobel: Lekkere vrienden :?.

TS, is het niet leuk om een weekje met je moeder ofzo een stedentripje te doen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:30

Lastig, ik zou het vreselijk vinden, maar andersom ga ik ook niet met een vrijgezelle vriendin op vakantie. Waarom? Geld kan ik maar 1 keer uitgeven en ik ga dan liever met mn vriend op vakantie.

Als ik zelf vrijgezel zou zijn, zou ik denk ik met een georganiseerde reis meegaan

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:31

IK WIL WEL MET JE MEE! :D

Sorry, ik word er zo moe van. Alle vriendinnen gaan al met de vriendjes, of hebben geen geld, of willen niet leuks doen op vakantie.
Vriend heb ik niet, ben wel een enorme flirt.. haha.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:34

Curacao kun je veel goedkoper heen hoor, alleen niet in de zomer :) dan zul je al om de standaard vakanties heen moeten plannen..