Veiligheid Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNicolx

Veiligheid Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 17:22

Dag allemaal,

Ik wil graag een last minute boeken naar egypte, vertrek op 18 december. Maar nu twijfel ik of het wel veilig genoeg is. We willen in een all inclusief hotel gaan zitten aan de kust (Sharm el Sheik of Marsa ofzo).

Wie heeft hier ervaningen mee?

Er is trouwens enige haast bij, want als we willen gaan moeoten we dinsdagavond naar het gemeentehuis om een paspoort aan te vragen...
Wat is trouwens verstandig: eerst paspoort aanvragen (5 werkdagen) of eerst vakantie boeken?

Ik weet dat het allemaal een beetje laatste moment werk is, maar ik had nog geen onduidelijkheid of ik mijn baan wel zou behouden dus vandaar dat we het hebben uitgesteld.

Groetjes Nicol

Rennie89

Re: Veiligheid Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:26

heb je al geboekt of moet je nog boeken? gezien je het al wel over een datum hebt?
zou sowieso paspoorten aanvragen, is altijd handig. ik ben zelf niet echt up to date wat betreft de situatie in egypte maar kan je wel zeggen dat sharm el sheik net als hurghada echte toeristen steden zijn :) daar zul je sowieso minder merken van de revolutie, want dat is momenteel vooral gaande in Cairo :)

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 17:33

lifaya schreef:
heb je al geboekt of moet je nog boeken? gezien je het al wel over een datum hebt?
zou sowieso paspoorten aanvragen, is altijd handig. ik ben zelf niet echt up to date wat betreft de situatie in egypte maar kan je wel zeggen dat sharm el sheik net als hurghada echte toeristen steden zijn :) daar zul je sowieso minder merken van de revolutie, want dat is momenteel vooral gaande in Cairo :)

Ik moet nog boeken. Maar zondag 18 december - 25 december is de enige periode wanneer we kunnen gaan, i.v.m. werk.

Ik had al begrepen dat sharm el sheik en hurghada toeristen steden zijn, maar dat is ook wat we willen.
Ik ben gewoon bang dat je je daar niet veilig voelt, nu ben ik altijd wel nuchter in dat soort dingen. Maar ik hoorde van een stalgenoot, die had een vriendin en die was 2 weken geleden eerder terug gekomen omdat ze zich niet prettig voelde.
Bedankt voor je reactie.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:35

ik ben zelf 2 x in egypte geweest in hurghada, luxor, etvu en aswan, en ja, je hebt veel beveileging rondlopen maar heb me niet onveilig gevoelt in hurghada. heel goed geregeld allemaal :j

Moonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:41

Ik ben net een week terug uit Egypte, wij zaten in El Gouna dat is een aantal uur rijden bij Cairo vandaan en we hebben er niks van gemerkt, ook niet op het vliegveld in Hurghada.
Ik moet zeggen dat het in de resorts ook wel wordt stil gehouden, je hoort er niemand over.
Gewoon geen excursies naar Cairo boeken!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:42

Hugharda en Sharm el Sheikh zijn gewoon veilig :j Ik ben er 2 jaar geleden zelf geweest en bijna alles is daar toerist gericht, wat ook betekend dat je hotel beveiligd wordt, net als het vliegveld etc. Daarnaast is het alleen in de grote steden onveilig, maar dat zijn ook steden waar het niet toeristgericht is.

Wij zijn deze zomer tíjdens de rellen in Tunesie geweest, vanwege de veiligheid maar een paar keer buiten het hotel geweest om stadjes te bezoeken, maar we hebben werkelijk niks gemerkt van de rellen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:43

Ik ben dit voorjaar, tijdens de revolutie (en het negatieve reisadvies :+) ook 'gewoon' naar Hurghada geweest.
Niks aan het handje :n
Ja enige dat je merkt is dat het rustig is, weinig toeristen en buiten op straat waren we in principe de enige toeristen. Maar wij vonden dat wel lekker :D En het was evengoed bar gezellig, zelfs in de wijken waar de gemiddelde toerist toch al niet komt, was het prima vertoeven. Mensen waren juist blij toeristen te zien die zich niet lieten 'afschrikken' door wat er in de media te zien is (althans, dat werd ons door ze verteld).

En ja het veilig voelen, ik maak me nooit zo snel druk en heb ook nooit ergens last van in Islamitische landen (zoals opdringerige mannen/verkopers enzo, ken ik ook niet :+). Maar ja, ik weet niet hoe jij in elkaar zit natuurlijk? Maar dat weet je zelf het beste...trek je je veel aan van verhalen van anderen, of wil je het zelf ervaren? Ben je vaker in een Islamitisch land geweest en hoe vond je het toen?

Nah ja, ik zou gewoon boeken en gaan....maar dat ben ik :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:48

ik zit momenteel in tunesie en het is hier gewoon super chill 8-) zit niet in een hotel ofzo dus ben ook dagelijks in aanraking met de locale bevolking. vind het heerlijk :j alleen de toeristenmarkt vond ik niet leuk. zelfde gold ook voor egypte. op locale markten zijn de verkopers veel vriendelijker en minder opdringerig

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:25

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:36

denk ook aan eventuele inentingen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:37

DTP en hepatites idd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:08

Inentingen? Doen jullie dat serieus? Echt nog nooit gedaan :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:12

ik doe dat dus wel, maar blij ook want dit is echt een pechvakantie qua gezondheid (verkouden, hersenschudding en gekneusde zenuw door val van het paard, dik been door val, koppijn en nu aan de schijterij) dus ben maar al te blij dat ik die vaccinaties heb genomen, want als er iets fouts kan gaan, gaat het wel fout bij mij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:17

Oeh ja, oeps :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:18

en dat allemaal in 1 week he :)) Ben nog steeds herstellende van die val omdat mijn gezicht nopg niet 100% is en die koppijn is er ook nog steeds. been gaat gelukkig iets beter :') wc bezoek ik nog regelmatig :') dus ja, ik raad het aan :))

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:40

Ben in april geweest, hurghada. Niks aan de hand, bevolking was erg blij met toeristen aangezien dat voor inkomsten zorgt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:54

Ben in Augustus geweest, Sharm el Sheikh, Reef oasis bluebay met een práchtig huisrif.
We konden vanaf het strand het ziekenhuis zien waar Mubarack ligt, en we zaten 50 meter van de haaienaanval.
Raad eens? Niks aan de hand.
Zolang jij binnen de muurtjes van je hotelletje blijft is er niks aan de hand hoor!

Het Las Vegas van Sharm (Na'ama bay) kan ik afraden als je niet van drukte houd. Wat een ongeregeld zooitje is dat zeg.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:31

LZP --> BEU

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:57

Momenteel ben ik op vakantie in Egypte hurghada om precies te zijn! Er is hier niks aan de hand. Het advies was om niet op excursie te gaan naar Caïro. Luxor is wel veilig. Het is wel rustiger dan normaal omdat veel mensen toch niet zo goed durven. Maar er is geen om bang te zijn! Alles is veilig hier!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:03

Ben wel benieuwd of je geweest bent!?
De 18e was ik nog in het centrum, en niks gemerkt. later nog wel met de taxi over Tahrir Sq. gereden, en daar wel bloedende mensen gezien, maar op t plein zelf was het niet onrustig ofzo. De onrusst is enkel in een sstraat, en daarbuiten is het rustig...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:17

Geen probleem ;) ben dinsdag teruggekomen na 8 dagen in marsa alam en je merkt helemaal niets van de onrust :) je zit iets van 1000 km onder cairo midden in de woestijn. Heb echt een heerlijke vakantie gehad, heerlijk rustig met super weer. Kan niet wachten om weer te gaan!!

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:20

Van de zomer ben ik voor de zoveelste keer geweest, niks aan de hand :) Ik zou eigenlijk met de kerst nog gaan alleen waren mijn plannen gewijzigd door een paard te kopen haha