Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daar zul je sowieso minder merken van de revolutie, want dat is momenteel vooral gaande in Cairo
lifaya schreef:heb je al geboekt of moet je nog boeken? gezien je het al wel over een datum hebt?
zou sowieso paspoorten aanvragen, is altijd handig. ik ben zelf niet echt up to date wat betreft de situatie in egypte maar kan je wel zeggen dat sharm el sheik net als hurghada echte toeristen steden zijndaar zul je sowieso minder merken van de revolutie, want dat is momenteel vooral gaande in Cairo
Ik ben er 2 jaar geleden zelf geweest en bijna alles is daar toerist gericht, wat ook betekend dat je hotel beveiligd wordt, net als het vliegveld etc. Daarnaast is het alleen in de grote steden onveilig, maar dat zijn ook steden waar het niet toeristgericht is.
) ook 'gewoon' naar Hurghada geweest.
En het was evengoed bar gezellig, zelfs in de wijken waar de gemiddelde toerist toch al niet komt, was het prima vertoeven. Mensen waren juist blij toeristen te zien die zich niet lieten 'afschrikken' door wat er in de media te zien is (althans, dat werd ons door ze verteld).
). Maar ja, ik weet niet hoe jij in elkaar zit natuurlijk? Maar dat weet je zelf het beste...trek je je veel aan van verhalen van anderen, of wil je het zelf ervaren? Ben je vaker in een Islamitisch land geweest en hoe vond je het toen?
zit niet in een hotel ofzo dus ben ook dagelijks in aanraking met de locale bevolking. vind het heerlijk
alleen de toeristenmarkt vond ik niet leuk. zelfde gold ook voor egypte. op locale markten zijn de verkopers veel vriendelijker en minder opdringerig
Ben nog steeds herstellende van die val omdat mijn gezicht nopg niet 100% is en die koppijn is er ook nog steeds. been gaat gelukkig iets beter
wc bezoek ik nog regelmatig
dus ja, ik raad het aan
ben dinsdag teruggekomen na 8 dagen in marsa alam en je merkt helemaal niets van de onrust
je zit iets van 1000 km onder cairo midden in de woestijn. Heb echt een heerlijke vakantie gehad, heerlijk rustig met super weer. Kan niet wachten om weer te gaan!!
Ik zou eigenlijk met de kerst nog gaan alleen waren mijn plannen gewijzigd door een paard te kopen haha