Van 18 nov tm 25 nov 2011 zijn wij met 5 personen heerlijk een weekje weggeweest.
Vakantiepret vooraf was helaas echt drama, want de dag van tevoren kwam mijn beste vriendin huilend bij mij aangezet, dat de uitslag van haar scan binnen was en dat ze niet mocht vliegen, omdat ze dan reeele kans had op een hersenbloeding

Maargoed.. IJsland!
Had me er niet zoveel bij voorgesteld, ik wilde gewoon graag een stopover maken en omdat we allemaal al eens in NY geweest waren, was iedereen het ermee eens.
Aangekomen op het vliegveld, kwam de stank je tegemoed. Visafslag, zeemeeuwenpoep, Scheveningen-haven.. Als je de geurtjes kent.. Mix dat samen en je hebt het geurtje waar wij dus instonden

De dag erna was echt onze "expeditie-dag": we gingen ongeveer de Golden Circle Tour doen. Ik zeg ongeveer, omdat de 2 mannen reden en die waren veel drukker bezig om grapjes te maken dan op de weg te letten, dus we hebben eea dubbel gezien, maar ook eea gemist

Onder het rijden kwam het zonnetje op een gegeven moment op, op een hele mooie plaats. Gezien we allemaal wel in waren voor een sigaretje, hebben we de auto aan de kant gezet en hebben we daar van een prachtige zonsopgang genoten. Niemand van ons heeft helaas een idee van hoe die plaats heet, dus als het je heel toevallig bekend voorkomt.. Be my guest

Vanuit daar via een omweg uiteindelijk toch bij de Geysers gekomen. Wow.. Prachtig!
Jammer genoeg was het wel echt een toeristische attractie, dus óveral waren mensen en iédereen wilde uiteraard foto's maken

Denk dat de grote geyser zo om de 10 minuten ongeveer spoot, dus wel voldoende tijd gehad om ervan te kunnen genieten. Water wat erlangs liep, was ook gewoon écht warm!

Daarna doorgereden naar de Gulfoss Watervallen. I'm in love

Ondertussen werd het helaas alweer schemerig, dus besloten we om terug te rijden naar Reykjavik. Helaas hebben we het beroemde kerkje niet meer gezien. Lekker gegeten die avond en we wilden de avond afsluiten met het Noorderlicht. Helaas was het weer veeel te bewolkt, dus hebben we er niets van meegekregen. Wel weer een gezellige roadtrip gehad

Dag erna een beetje dingen in de buurt van het hotel gedaan, omdat we die middag weer door zouden vliegen naar New York.
Ondanks dat IJsland voor ons echt een snelle peak was, was het ontzettend de moeite waard! Wil er zeker nog een keertje terug, maar dan het liefst wel met sneeuw. Nu was het koud en nat en gaf het zonnetje geen warmte én er was geen mooie witte achtergrond. Dus net niet de periode om echt te gaan dus. Maar alsnog.. Wowwie!
Sja.. New York... Love it and that will never change

Natuurlijk genoten van Sephora, de Apple Store, 5th, Times Sq. etc. Helaas geen foto's.
Alleen van Times Sq. en nu eens vanaf een heel ander punt

Wel natuurlijk nog even naar Rockefeller Centre geweest, maar ook hier zat het weer niet mee.

De dag dat wij weer naar huis toe vlogen, was de Macy's Thanksgiving Parade voor de deur. Echt heel leuk! Wie de film High Towers heeft gezien, weet precies waar ik over praat

Druk, drukker, drukst en weinig van de parade gezien

Al met al een geweldige vakantie gehad en mocht je een stopover kunnen maken als je een keertje naar NY gaat: doen! Enige nadeel is dat je wel bijna 2 hele dagen kwijt bent aan het reizen en het wachten op het vliegveld. Voor mij dus absoluut nog een keer NY (duh

Ohja.. En ondanks dat het geen technische hoogstandjes zijn en ondanks dat er geen CR op mijn foto's staan, is het niet de bedoeling dat ik ze op internet tegenkom zonder mijn toestemming