Fotoverslagje IJsland en NY

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Fotoverslagje IJsland en NY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 16:27

En we zijn weer terug, back 2 reality :(:) .

Van 18 nov tm 25 nov 2011 zijn wij met 5 personen heerlijk een weekje weggeweest.
Vakantiepret vooraf was helaas echt drama, want de dag van tevoren kwam mijn beste vriendin huilend bij mij aangezet, dat de uitslag van haar scan binnen was en dat ze niet mocht vliegen, omdat ze dan reeele kans had op een hersenbloeding :(:) . Balen natuurlijk, maar helaas ging het niet om een gebroken teen oid, dus er was echt niets aan te doen. Geprobeerd last minute nog een andere vriendin mee te krijgen, maar helaas wilde de vliegtuigmaatschappij niet meewerken en zou dit op een belachelijk bedrag uitkomen, waardoor we uiteindelijk maar met 5 personen geweest zijn.

Maargoed.. IJsland!
Had me er niet zoveel bij voorgesteld, ik wilde gewoon graag een stopover maken en omdat we allemaal al eens in NY geweest waren, was iedereen het ermee eens.

Aangekomen op het vliegveld, kwam de stank je tegemoed. Visafslag, zeemeeuwenpoep, Scheveningen-haven.. Als je de geurtjes kent.. Mix dat samen en je hebt het geurtje waar wij dus instonden :=. Andere benaming is ook wel zwavel ;). Meteen op het vliegveld een auto gehuurd en naar Reykjavik gereden. Die avond niet veel boeiends gedaan, beetje het stadje verkend, lekker wezen eten, drankje(s) erbij etc. Plannen voor het Noorderlicht waren er, maar het was die avond hartstikke bewolkt.

De dag erna was echt onze "expeditie-dag": we gingen ongeveer de Golden Circle Tour doen. Ik zeg ongeveer, omdat de 2 mannen reden en die waren veel drukker bezig om grapjes te maken dan op de weg te letten, dus we hebben eea dubbel gezien, maar ook eea gemist :D. Ach, het was leuk!
Onder het rijden kwam het zonnetje op een gegeven moment op, op een hele mooie plaats. Gezien we allemaal wel in waren voor een sigaretje, hebben we de auto aan de kant gezet en hebben we daar van een prachtige zonsopgang genoten. Niemand van ons heeft helaas een idee van hoe die plaats heet, dus als het je heel toevallig bekend voorkomt.. Be my guest :D!
Afbeelding Afbeelding

Vanuit daar via een omweg uiteindelijk toch bij de Geysers gekomen. Wow.. Prachtig!
Jammer genoeg was het wel echt een toeristische attractie, dus óveral waren mensen en iédereen wilde uiteraard foto's maken :).
Denk dat de grote geyser zo om de 10 minuten ongeveer spoot, dus wel voldoende tijd gehad om ervan te kunnen genieten. Water wat erlangs liep, was ook gewoon écht warm!
Afbeelding Afbeelding

Daarna doorgereden naar de Gulfoss Watervallen. I'm in love <3. Práchtig!! We hebben het geluk gehad dat we ongeveer een kwartiertje een flauw zonnetje hadden, wat toch de foto's altijd meer sfeer geeft. Een kwartiertje later kwam er natte sneeuw naar beneden gevallen :=. Toch was dat ook erg gaaf om te zien! Mooie, grote waterval en voor de verandering eigenlijk niet eens zo heel druk met mensen :).
Afbeelding Afbeelding

Ondertussen werd het helaas alweer schemerig, dus besloten we om terug te rijden naar Reykjavik. Helaas hebben we het beroemde kerkje niet meer gezien. Lekker gegeten die avond en we wilden de avond afsluiten met het Noorderlicht. Helaas was het weer veeel te bewolkt, dus hebben we er niets van meegekregen. Wel weer een gezellige roadtrip gehad :D. Daarna nog even gezellig wat gedronken met z'n allen.
Dag erna een beetje dingen in de buurt van het hotel gedaan, omdat we die middag weer door zouden vliegen naar New York.

Ondanks dat IJsland voor ons echt een snelle peak was, was het ontzettend de moeite waard! Wil er zeker nog een keertje terug, maar dan het liefst wel met sneeuw. Nu was het koud en nat en gaf het zonnetje geen warmte én er was geen mooie witte achtergrond. Dus net niet de periode om echt te gaan dus. Maar alsnog.. Wowwie!

Sja.. New York... Love it and that will never change <3. We gingen er voornamelijk heen om te shoppen dit keer, dus helaas voor jullie niet echt veel foto's, omdat we alle toeristendingen al ongeveer in ons eerste bezoek hadden gedaan. Wel hebben we dit keer een tour op een boot over de hudson gedaan, dat was echt de moeite waard! Helaas ook hier weer vrij dichte mist en ontiegelijk harde regen, wat mijn camera absoluut niet leuk vond. Maar ik heb genoten!
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk genoten van Sephora, de Apple Store, 5th, Times Sq. etc. Helaas geen foto's.
Alleen van Times Sq. en nu eens vanaf een heel ander punt :). De echte "attractie" had ik al ruim en breed op mijn computer staan van de vorige keer
Afbeelding

Wel natuurlijk nog even naar Rockefeller Centre geweest, maar ook hier zat het weer niet mee.
Afbeelding

De dag dat wij weer naar huis toe vlogen, was de Macy's Thanksgiving Parade voor de deur. Echt heel leuk! Wie de film High Towers heeft gezien, weet precies waar ik over praat :D.
Druk, drukker, drukst en weinig van de parade gezien :'). Maar toch leuk om het eens "gezien" te hebben.

Al met al een geweldige vakantie gehad en mocht je een stopover kunnen maken als je een keertje naar NY gaat: doen! Enige nadeel is dat je wel bijna 2 hele dagen kwijt bent aan het reizen en het wachten op het vliegveld. Voor mij dus absoluut nog een keer NY (duh :+) en ook zeker nog een keertje IJsland.. Maar dan wel los van elkaar!

Ohja.. En ondanks dat het geen technische hoogstandjes zijn en ondanks dat er geen CR op mijn foto's staan, is het niet de bedoeling dat ik ze op internet tegenkom zonder mijn toestemming :).

Anoniem

Re: Fotoverslagje IJsland en NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:36

Wauw!
Ziet er super gaaf uit.

NY staat al bovenaan mijn lijst, maar Ijsland komt daar nu ook zeker op :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:38

Ziet er uit als een gave reis Yv, wat heb je het getroffen met mooie reizen dit jaar ;)
IJsland is niet een bestemming waar ik echt voor zou kiezen, maar door je foto's denk ik daar toch wel anders over!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:04

Gave foto's en leuk verslag Yv! :D
Enorm jammer dat je beste vriendin niet mee kon op vakantie zeg!
Je hebt mij nu heel nieuwsgierig gemaakt naar IJsland. :))

sanne140

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:17

wat leuk en leuke foto's toevallig ga ik deze zomer ook naar new york (en washington) en dan zijn we ook nog even op ijsland :D!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:00

Mooi verslag Yv_. Ik geloof niet dat ik ooit naar IJsland ga... Je hebt de stank net iets te levendig beschreven. Bleh!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:29

Wat een originele combinatie van bestemmingen :D Lijkt me wel dat je dan van het ene extreem in het andere gegooid wordt qua natuur/stad, stilte/lawaai.

IJsland lijkt me fantastisch om een keer heen te gaan :j Om hoe laat was de zonsopgang en -ondergang toen jij er was?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:52

Niceeeeee Yv!!!! I cant wait to goooo :D

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:28

Gave foto's Yv!

Wil ook nog steeds een keer naar ijsland toe!! :D