Rondreis USA 2012 tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Rondreis USA 2012 tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 23:17

Ik ga 1 en 2 december 2012 naar een concert in Las Vegas. Ik ga niet naar de VS voor twee dagen concert, dus ik wil er een vakantie aanplakken. Voor of na die concerten wil ik eigenlijk naar de oostkust of Nashville (dat is mijn wishlist).
De westkust heb ik al een keer gezien, dus dan doe ik nu liever de oostkust of Texas oid aan.

Hebben jullie nog goede sites voor vliegtickets ed? 5 december gaan de vriendin waarmee ik ga en ik om de tafel om een beetje een plan te maken. Ik wilde de ticketprijzen een beetje bepalen, maar de tickets zijn maar de zien tot oktober 2012. Zijn die prijzen dan ook een beetje representatief voor eind november/begin december? We willen dan vliegen op een stad in het oosten (waarschijnlijk) en dan een binnenlandse vlucht naar Las Vegas en vanaf daar terug naar Nederland (evt nog even langs LA).
We hebben twee tot drie weken om rond te reizen denk ik. We zijn beiden in het bezit van een rijbewijs en ouder dan 23. Wat is wijsheid en wat is leuk?

Graag hoor ik hotspots die we echt moeten zien, en wat de beste optie is qua vervoer. We willen allebei wel naar New York, maar ook daar hoef ik niet langer dan een paar dagen of een week maximaal te zijn. Miami wil ik ook heel graag zien, maar die afstand zullen we dan weer met een vlucht moeten overdbruggen denk ik.
Ik neem aan dat het wel verstandig is om dat vantevoren te boeken. Of kan je met twee man (plus hutkoffers) de gok wel wagen?

Ik heb wel een beetje ervaring met de VS, maar nog niet eerder zelf alles geregeld. Vorige keer hebben we alleen een ticket geboekt (twee weken voor vertrek, was een impuls reis), en was het hotel voor de eerste nacht in LA geregeld. Verder zijn we gewoon met een auto rond gaan rijden tot we een leuke plek tegenkwamen en daar zijn we gestopt. Dat is op zich wel goed bevallen.

Dus, spui hier je ervaringen en tips en help mij om een top vakantie te hebben ;) .

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:23

Wil je naar Texas of naar Tennessee (Nashville)?

Ik persoonlijk vind Tennessee echt een enorme aanrader. Afgelopen zomer hadden wij 3 weken voor Texas, maar na 2 weken zijn we (ongepland) naar Tennessee gereden en dat was een zeer verrassende uitstap. Echt super!! We hadden in totaal zo'n 5 dagen en dat bleek veel te weinig om alles goed te zien (Memphis, Nashville, Great Smoky Mountains). Volgend jaar ga ik dus terug. :D We combineren nu New York en Tennessee, heel goed te doen (binnenlandse vlucht).

Tips Tennessee
- Beale Street, Memphis (muziek muziek muziek)
- Graceland, Memphis
- Memphis Zoo (hebben twee reuzenpanda's, zeer uniek)
- National Civil Rights Museum, Memphis (gevestigd in het voormalig motel waar Martin Luther King vermoord is)
- Grand Ole Opry, Nashville
- Downtown Nashville (nog meer muziek)
- The Tennessee Aquarium, Chattanooga (the largest freshwater aquarium in the world)
- Dollywood, Pigeon Forge in de Great Smoky Mountains (gebied waar Dolly Parton is opgegroeid en een geweldig pretpark heeft laten bouwen)
- Dolly Parton's Dixie Stampede (dinner show), Pigeon Forge
- Great Smoky Mountains National Park
Meer informatie over de Great Smoky Mountains: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... tains.html Een uniek nationaal park!!

Sommigen dingen hierboven heb ik al gezien/gedaan, sommigen niet. Maar ze staan allemaal op mijn lijstje voor volgend jaar. :D

Vliegtickets
* Vliegtickets retour Amsterdam - New York (newark) rechtsstreeks met Continental geboekt via http://www.worldticketcenter.nl (aanbieding, maar die veranderen zowat dagelijks daarvoor moet je verschillende websites in de gaten houden).
* Vliegtickets retour New York (newark) - Ashville, NC rechtsstreekt met Continental geboekt via de website van Continental zelf. Ashville was in ons geval het meest interessant qua ligging/prijs verhouding.

Kijk goed wat het goedkoopste is. Het kan een stuk duurder zijn als je aankomt op vliegveld A (uit NL) en vertrekt vanaf vliegveld B (naar NL). Maar dit hoeft niet. Hangt ook erg van de vliegvelden af. Goed alles op een rijtje zetten en uitrekenen/vergelijken (de verschillende steden en vliegvelden). In ons geval was het goedkoper om twee retourtickets te kopen (retour Amsterdam-New York en retour New York-Asheville), we hebben er zelf gewoon voor gezorgd dat er voldoende tijd tussen zit zodat we genoeg tijd hebben om over te stappen. We verblijven eerst 6 dagen in New York en daarna 10 dagen Tennessee van waaruit we terugvliegen naar New York en dezelfde dag nog verder terug naar Amsterdam. New York in december is denk ik erg duur!

Autohuur
Houden jullie er rekening mee dat je tot je 25ste een flinke toeslag per bestuuder onder de 25 per dag betaalt. Ikzelf heb alleen ervaring met Alamo en in de tijd dat wij nog onder de 25 waren huurden we vanuit het Alamo Gold Underage pakket. Daar zitten drie extra bestuurders onder de 25 bij inbegrepen (we waren met z'n vieren dus daardoor bleven de kosten relatief laag, het was in totaal 2000 euro voor 1 maand). In een stad als New York is een auto huren natuurlijk niet nodig. Maar als je naar Tennessee of Texas gaat is een auto noodzakelijk, tenzij je in één stad blijft maar dat zou ik persoonlijk echt zonde vinden. Dit zijn juist staten waar je de afstanden wilt proeven en lekker de weg op moet gaan om zoveel mogelijk te kunnen zien en doen. Ik heb mijn eigen simpelste TomTom meegenomen; kaart van Europa eraf, kaart van de VS erop en heeft ons overal naartoe gebracht. Geen navigatie huren, veel te duur!

Hotels
Ga je voor een citytrip dan zou ik (ruim) van tevoren een hotel boeken. Expedia.nl is hierbij de absolute aanrader als je het mij vraagt. :D Regelmatig de prijzen in de gaten houden, ze gaan soms met 40% korting de deur uit. Ook de dure hotels! Als je in een staat als Texas of Tennessee gaat reizen dan kun je gerust van motel/hotel naar motel/hotel hoppen zonder van tevoren te boeken. Altijd wel plek. Maar je kunt ook bijv. een dag van tevoren online boeken als je laptop mee hebt. Deden wij ook. Handige daarvan is dat je dan de acties er makkelijk uit kunt pikken en reviews kunt lezen (erg handig). Zeker een dag van tevoren dan kan het veel schelen in de kosten, hotels willen hun kamers immers liever met korting vol dan leeg tegen volle prijs. Dus ook al je niet van tevoren boekt maar gewoon hotel binnenloopt 's avonds: korting vragen! ;)

Have fun!
Laatst bijgewerkt door Toekie op 01-12-11 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Re: Rondreis USA 2012 tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 00:27

Liever Nashville dan Texas, maar ik heb gewoon iets met het country style gedoetje, en ik heb het idee dat je dat in Texas nog wel kan vinden :P . Maar ik denk dat dat een beetje te enthousiast is voor twee tot drie weken tijd. Dan ga ik liever naar Nashville. Ben helemaal gek van country muziek, dus dat is dan wel een must om een keer geweest te zijn ;) .
Ontzettend bedankt voor je tips! Ik neem het mee 5 december als we een begin gaan maken met het plannen :) !

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:32

Wij hadden aan twee weken genoeg voor Texas. De steden Houston, San Antonio, Austin en Dallas bezocht en alles daar tussenin + een gedeelte van de kust. Toen besloten we te kiezen; helemaal naar het wilde westen van Texas of naar Tennessee. Het werd Tennessee en wat ben ik daar blij mee! :D

Maar wil je dan 2-3 weken in Nashville verblijven? Dat is echt (te) lang vrees ik, of huren jullie sowieso auto?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 00:35

Ik wil Nashville 2-3 dagen aandoen, New York vind ik wel een must deze keer, en Miamia eigenlijk ook. Die afstanden zijn echter te groot om alle drie de steden aan te doen in die korte tijd denk ik.
Ik denk dat we (als we naar Nashville willen) SowieSo een auto huren. Voor New York en Miami niet.

Bij het huren van een auto, moet je die dan ook in de stad waar je hem gehuurd hebt inleveren? Of zijn er ook wel organistaties waar je bijvoorbeeld van New York naar Miami kan toeren, de auto in kan leveren en vanaf daar verder kan vliegen?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:41

Ah zo! :) In New York en Miami heb je inderdaad geen auto nodig. In Nashville kan het wel handig zijn, al hebben veel hotels die wat verder van het centrum liggen wel een shuttle service en een taxi huren kan ook altijd vanaf je hotel. Je hoeft een auto niet op dezelfde locatie in te leveren, maar als je de auto bijv. op vliegveld A ophaalt en op vliegveld B inlevert dan kan dat veel extra kosten opleveren. Maar er zijn inderdaad ook mogelijkheden om een auto van de ene standplaats naar de andere te rijden omdat de auto toevallig daar moet zijn. Dan breng je 'm in feite weg voor het autoverhuurbedrijf. Kan alleen wel zijn dat zij dan een termijn eisen maar dat weet ik niet zeker. Heb ik verder geen ervaring mee.

Als je trouwens New York, Miami en Chicago doet dan heb je in één keer de top 3 mooiste skyline van Amerika. :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 00:47

Chicago lijkt me ook tof! Funest voor mijn haar (krullen in the windy city) maar wel gaaf om te zien.
In 2009 zijn we van Los Angeles naar Las Vegas gereden. Toen via the Grand Canyon en Yosemite park naar San Fransisco en Sacramento. Toen langs de kustlijn terug. Zo'n soort reis wil ik nu weer maken, maar dan de oostkust. Echt de hotspots zien.
De vriendin waarmee ik ga wil graag naar LA, maar dat is best goed te doen vanuit Las Vegas. Zat te denken aan een Greyhound bus voor dat stukje. LA was ook erg gaaf, maar wil liever niet teveel dubbelen omdat het toch een ontzettend dure reis is. Zeker voor een studentje;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:55

Ja tis een hele klus om het zo uit te stippelen dat je eruit haalt wat erin zit (je bent er tenslotte toch) zonder dat de kosten extreem hoog oplopen. := :P

Als je van country houdt dan móet je echt naar een concert in de Grand Ole Opry. Waar grootheden als Hank Williams en Dolly Parton opgetreden hebben en Dolly tegenwoordig zelfs ook nog. http://www.opry.com/index.html Dolly Parton woont in Nashville, het is heel eenvoudig om haar huis te vinden. Toch leuk. :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 01:27

Nashville wil ik echt wel graag heen. Is ongeveer 900 mijl van New York. In 2009 zijn we van LA naar Las Vegas gereden in minder dan een dag, 265 mijl volgens google maps. Dus dat is in 2,5 dag te doen. Als je een Greyhound neemt kan je er misschien sneller zijn. Of met de trein? Dan kan je evt 's nachts reizen hoop ik?

Ik wil wel iets doen met Dolly Parton/Nashville. Die vriendin is al eens in Nashville geweest, maar vind het niet erg om nog een keer te gaan. En dan ga ik voor de tweede keer naar LA om haar tegemoet te komen. Fair deal ;) .

Maandag gaan we ook naar het reisbureau, kijken naar de opties. Morgen huppel ik even langs de anwb voor boekjes over de VS, even inspiratie opdoen.

Ik wil beslist niet te lang in 1 stad blijven hangen. Ik weet dat er veel te zien is in New York, maar ik was Las Vegas na een dag ook wel zat. Er is veel te zien, maar het is gewoon de indruk die ik wil hebben. Vind het zonde om een week in New York te zitten. Ik wil meer zien, en het liefst een beetje binnenland/natuur/ het typisch amerikaanse country idee. Dat is waar ik zo van hou.

Hoop zo dat er iets leuks is van country muziek waar wij zijn (concert van Alison Krauss zou de kers op de taart zijn). Dus ik probeer ook tourdata (beetje vroeg nog) op te zoeken in de hoop dat ik zoiets kan combineren.
Het wordt een beetje een muziek tripje zo ;) . Nashville, concert van Shania in Las Vegas. Over een jaar is het al zover!!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:48

eilleen333 schreef:
Als je een Greyhound neemt kan je er misschien sneller zijn. Of met de trein? Dan kan je evt 's nachts reizen hoop ik?

Greyhound is goedkoop, maar zeker niet snel. Treinen bestaan zo ongeveer niet meer in de VS - wat er rijdt is voornamelijk vracht, geen passagiers. Enige redelijk goed werkende treinverbinding (Amtrak) is langs de oostkust, daar dus wel.

Om én Nashville, én Miami én New Yok te doen, terwijl je i.i.g. heen naar LA vliegt (en met een beetje pech qua kosten beter ook weer via LA terug kunt vliegen) lijkt me ontzettend veel in 1 reis gepropt. Ik zou of alleen New York en Miami en alles wat daar tussen ligt doen (en dan heb je al méér dan genoeg), of me tot de Mid West/Tennessee beperken. En dat laatste lijkt me de meest logische keuze als je L.A. als startpunt hebt.

Vergis je niet in de afstanden: wil je nog wat zien onderweg houd dan maximaal 5 uur rijden à 60 mph aan, dat is dus 300 mile per dag, en ik zou zeker niet meer dan 2 dagen achter elkaar echt die 5 uur op een dag reizen, en dan ergens een dag blijven.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:32

Aangezien jullie allebei 23 zijn, kan je best eens een kijkje nemen op http://www.drive-usa.de . Daar bieden ze voordelige under 25 pakketten aan van Alamo. Ik heb veel vergeleken en die website is zo ongeveer het goedkoopste wat je kan vinden. Je kan je auto afzetten op een andere plaats dan waar je hem hebt opgepikt, maar in de meeste staten komt er dan wel drop off cost van $500 bij.

Verder ga ik mee met wat Ibbel zegt: probeer niet te veel in één reis te proppen, want dan ben je uiteindelijk meer bezig met autorijden of vliegtuigen nemen dan van je vakantie te genieten. Vegas, New York, Nashville én Florida vind ik wel heel erg veel, zeker omdat je maar 2 à 3 weken hebt.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:21

Ook ik vind het een erg drukke, onlogische route.

Met de auto van de ene naar de andere plaats rijden is echt ontzettend ver. Nashville naar New York in 2,5 dag is mogelijk, maar waarom zou je dat willen? Om tijd te besparen zal je alleen op de grote weg rijden, elk dag minimaal 6 uur zonder te stoppen of in de file te raken. Washington DC kom je vlakbij maar zul je geen tijd voor hebben. Verder is er in december al kans op sneeuw onderweg (zeg maar vanaf Virginia) en dat is geen pretje, zeker voor onervaren bestuurders in een vreemd land.

Als je per se al die plaatsen wil bezoeken dan zou ik een open jaw ticket boeken en alles met het vliegtuig doen, maar eigenlijk doe je die plaatsen daarmee te kort. Bewaar gewoon de helft voor een volgende reis, bijv. nu alleen een paar dagen Las Vegas dan een week in Texas, met nog een paar dagen in New York OF Miami voordat je daarvandaan naar huis vliegt. Dat is al druk zat, maar nog wel te doen. Of gewoon na het concert een auto huren en een andere deel van het zuid-westen verkennen. Ik kan me niet voorstellen dat je daar alles al gezien hebt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 17:14

We zijn net bij het reisbureau geweest en nemen wrs een ticket van Amsterdam naar New York, Los Angeles, Las Vegas en dan weer Amsterdam. We gaan geen auto huren ivm de toeslagen etc.
Hebben jullie nog tips voor hotels in New York? Ik vond die rpijs erg tegen vallen in vergelijking met LA en LV, dus wil even kijken of dat goedkoper kan.
Mijn reismaatje wil in januari de vlucht boeken, maar ik wil eigenlijk de hele reissom bij elkaar hebben en dan pas boeken. Denk niet dat ikdat geld in januari bij elkaar heb. Na januari boeken kan wel, maar dat zou duurder zijn. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Is het te doen om in NY op de bonnefooi een hotel te zoeken (half/eind november)? In LV lukt dat wel, maar in NY ook? En zou je dan meer kans hebben om goedkoper uit te zijn?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:39

Dat klinkt een stuk logischer en haalbaarder. :j Hoeveel dagen heb je nu per stad?
Hoteltip New York: hotel St. James. Zelf nog niet geslapen maar wel geboekt voor onze reis voor New York vanwege de vele goede recencies en de superlocatie. Zie http://www.expedia.nl/New-York-Hotels-H ... .Hotelinfo Ik zou hiervoor niet op het laatste moment boeken. Dit is één van de weinige goedkopere hotels (die ook nog goede recensies krijgt) waarbij je zo dichtbij o.a. Times Square zit. Wij zaten in 2008 in het Milford Plaza hotel, ook goed/betaalbaar/superlocatie maar na renovatie is deze een stuk duurder geworden. :D

Expedia heeft soms juist ook vroegboek-kortingen! Wij hebben afgelopen oktober een goed hotel in Tennessee geboekt voor eind mei 2012, met 40% korting! Veel hotels gaan bijv. 1 á 2 weken van tevoren ook enorm stunten met prijzen maar dat risico zou ik voor NY niet nemen. Daarbij zou het eind november in New York al drukker (en duurder) kunnen zijn ivm kerst(sfeer). Dan wordt bijv. de kerstboom bij Rockefeller Center officieel "geopend" (aangezet). Expedia heeft altijd wel leuke aanbiedingen. Maar je moet sowieso wel rekening houden met hogere prijzen dan je waarschijnlijk gewend bent. In hartje New York is €150,- per nacht goedkoop ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 00:11

We hadden 4 nachten in NY, 4 nachten in LA en 3 nachten in LV gepland. Zal morgen je links even bekijken, ben nu ziek, dus kruip even niet achter de laptop.
Wederom bedankt voor de tips!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:25

Ik denk dat ik New York los moet laten;) die 150euro per nacht, is dat pp of voor twee personen? De persoon waar ik mee ga wil in januari boeken, maar dat red ik niet. Ik wil niet eerst een ticket kopen en pas daarna hotels regelen. Gewoon in 1 keer de hele reissom.
Daar is zij niet blij mee, maar zij werkt veel meer dan ik en woont thuis. Ik ben een uitwonende student met een eigen paard. Ik kan het me niet veroorloven mijn complete vermogen eraan te besteden. Zal je altijd zien dat ik een paar weken na het boeken dierenartskosten krijg, of dat Mone speciaal beslag moet ofzo. Het voer wordt ook nog steeds niet goedkoper.
Daarbij ken ik dat meisje niet heel erg goed. Ze wilde wel een deel van mijn reis betalen, maardat wil ik niet. Dan ben ik ook soort van verplicht me compleet aan haar aan te passen en daar komt wrijving van. Ik twijfel daar nu al over, dus dat moet ik zeker niet doen. Je kan trouwens ook niet uitgeven wat je niet hebt.
Ik denk dat ik het bij Las Vegas en misschien LA houdt. De hotels zijn daar gewoon veel goedkoper en je eten ook denk ik. Moet het dan maar zo snel mogelijk aan mijn reismaatje melden. Zal ze niet leuk vinden, maar ik heb al vaak gezegd dat ik met een paard bepaalde risico's niet kan nemen. Ik vind het zelf ook jammer, maar het is wel de meest verstandige keuze denk ik.
Ik ga nog kijken voor hotels bij NY, maar zal me meer richten op Las Vegas en LA. Een stemmetje in mijn hoofd zegt dat dat ook een beter idee is.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:33

Prijzen op Expedia voor tweepersoonskamers zijn altijd voor 2 personen. Overigens is expedia.com goedkoper dan expedia.nl
Als je het goedkoop wilt houden, kan je natuurlijk altijd een hostel boeken. Die liggen vaak heel dicht in het centrum en zijn niet te duur ($30-50 pp per nacht). Je hebt niet de overweldigende luxe van een hotel, maar als je het goedkoper wilt doen, is het zeker het overwegen waard.

Persoonlijk vind ik het ontzettend zonde om die hele vlucht, die ook niet goedkoop is, naar LA te doen om dan vervolgens enkel naar LA en Vegas te gaan. Dat vind ik net de 2 minste steden waar ik geweest ben... Natuurlijk verschillen smaken, maar ik zou als ik jou was gewoon een jaartje doorsparen zodat je meer kan zien dan enkel die 2 steden.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:04

Dat hoor ik vaker, dat .com goedkoper zou zijn dan .nl vanwege dollar-euro. Toch is dat in mijn geval voor het St. James hotel in NY niet waar: zelfde hotel, zelfde kamer, zelfde data = €865 en $ 1.160 = hetzelfde. :) En ik denk dat de prijs meeschommelt met de koers.

Sterker nog: ons hotel in Tennessee (zelfde data, zelfde kamer) is op de NL site €299 en op de US site $571 = € 430!!! :oo
Op de NL site heeft dit hotel een korting van 40%, op de US site niet.

Dus altijd beiden websites goed nakijken. :P

eilleen333, op zich kan New York zeker goedkoper zoals al wordt gezegd door in een hostel te gaan zitten. Maar als je er toch voor kiest om New York op een ander moment te doen (waar je ook mooie aanbiedingen voor hebt waarbij je ook nog eens wat meer tijd hebt voor New York, 4 nachten als je er nog nooit bent geweest is vrij kort) Waarom blijf je bijvoorbeeld niet in de hoek waar je dan toch zit? San Francisco is ook een geweldige stad!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 00:51

Ik ben al eens in Californië geweest. Las Vegas, LA, San Fransisco en Sacramento. Het probleem is dat ik de reis niet kan uitstellen en op 1 en 2 december sowieso naar Las vegas moet. Heb namelijk kaarten gekocht voor een concert van Shania Twain daar. Anders zou ik inderdaad doorsparen en ook langs Nashville en Miami gaan, maar ik heb nog maar een jaar om te sparen.
Niet echt handig gepland, maar ik had verwacht nu meer geld gespaard te hebben. Helaas niet helemaal gelukt dus.
Ik zal jullie links eens bekijken en kijken of New York echt geen optie is. Zoals hey reisbureau het had berekend werd het veel geld voor weinig. Het zou met die berekening zo'n 500-700 euro extra kosten voor drie hele dagen in NY. Dat vind ik erg veel geld om even naar Times Square en het vrijheidsbeeld te kijken.
Ik denk dat ik het slimmer vind om op bekend terrein te blijven, dus het westen van de VS. Ik wil graag mee zien, maar weet echt niet of het handig en haalbaar is. Mijn reisgenootje is ook niet de makkelijkste en nog meer een leek dan ik wat naar de VS reizen betreft. Ik kan me goed redden in het engels maar zij bijvoorbeeld niet. Ze heeft geen idee wat er allemaal bij komt kijken en waar je rekening mee moet houden. De toeslag die je betaald voor autorijden onder de 25 kende ze niet, evenals het niet mogen drinken en gokken onder de 21.
Zij wil best veel waar ik het nut niet zo van inzie (dat wist ik eerder ook niet). Maar een helicopter vlucht over Beverly Hills? Daar heb ik geen 100/200 euro voor over. Ze heeft al een keer eerder een Elvis trip gemaakt en wat ze daar zag viel best tegen. Dus ik snap niet waarom ze het weer wil doen. Ik wil naar de VS omdat ik me daar de vorige keer zo op mijn gemak voelde en het is een mooi land. Ik heb het idee dat zij er wat anders van verwacht.
Maar alle opties zijn nog open. We zouden samen naar dat concert gaan, verder is er destijds niets afgesproken, maar kijken we wat er mogelijk is. We shall see:)
Zal morgen eerst eens verder zoeken voor onderdak in NY. Een Youth hostel is goedkoop, maar we blijven twee jonge meiden die dan met wildvreemde op een kamer liggen. Daar laat ik mijn spullen dan ook niet graag achter. Dus ik wil weten of er dan bijvoorbeeld kluisjes zijn enzo.
Ik zal jullie links en tips morgen meenemen in mijn zoektocht;), en we zullen zien wat daar dan uitkomt. Ik wil best de toerist uithangen in NY, maar dan moet het wel de moeite waard zijn.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 00:54

In hostels is er altijd mogelijkheid om je bagage veilig op te bergen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:24

Ik weet niet of je bereid bent iets verder te rijden voor goedkopere vliegtickets? Maar wij hebben een paar maanden terug onze tickets naar Amerika geboekt via vliegwinkel.nl. Wij vertrekken vanuit Brussel en dat scheelt aanzienlijk met vertrek vanuit Amsterdam.