Met de trein - deel 5

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:49

Whoei, vorige week heb ik een FLIRT zien staan ergens op een rangeerterrein in het noorden van het land :D Best geinige treintjes. Zo handig dat die dingen straks stopcontacten in 1e én 2e klas hebben.

https://nl.wikipedia.org/wiki/NS_FLIRT

Edit: FLIRT is ook wel echt een leukere afkorting dan de SL(E)T voor een sprinter :+

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:40

SLETjes ja _O- wij zeggen ook altijd tegen elkaar "Ja, ik zat weer in een SLET vandaag" :') als we met de trein naar de stad gaan of naar mn familie.

Flirt wordt mooi!

Ik vind DDZ nog steeds niks :=

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 00:27

Heb al in mooie nieuwe stilte coupe gezeten met ssst op de hoofdleuning , maar ik reis ook gewoon heel weinig met de trein :') . Eer ik het ontdek is het al niet nieuw meer

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:30

Hoi allemaal,

Aankomende Maandag vertrek ik naar Duitsland, reis vanaf Amsterdam centraal en heb op de heen en terug reis een overstap in Frankfurt Flughaven.

Nu ben ik daar nog nooit geweest en kon geen mooi plattegrondje vinden op internet. is iemand ooit op Frankfurt geweest? en heeft iemand toevallig tip's voor zo'n overstap in een ander land :)

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:04

Gewoon bordjes lezen neem ik aan?

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:07

Als het goed is, staat op je ticket ook vanaf welk spoor (Gleis in het Duits) je trein vertrekt en anders zoek je dat op bij NS international. Zorg dat je weet wat het eindstation van je trein is; dat staat altijd aangegeven. Ook vermelden ze in Duitsland vaak het treinnummer (dienstregelingnummer) erbij.

Lokaal inderdaad goed rondkijken, bordjes lezen en niet als een kip-zonder-kop rond gaan rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:50

DDM is van stal gehaald *\o/* dat vind ik leuk!

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:57

Met die hitte vonden de collega's die de hele dag dienst hadden op dat spul het niet zo leuk :(:) .
Maar ze rijden al meer als een jaar weer vanwege het matrieel gebrek alleen dan in 3tjes.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:52

Citaat:
Mat 64 op pensioneringsrit door Nederland

Zondagochtend begon Mat ’64 aan z’n laatste kilometers over het Nederlandse spoor. De rit begon in Maastricht en leidde via ’s-Hertogenbosch, Arnhem en Zwolle naar het Spoorwegmuseum in Utrecht. Ruim 300 reizigers, die via de NS-blog en social media waren uitgekozen, beleefden deze bijzondere rit. Onder hen ook Treinreiziger.nl-redacteur Matthias Huijgen.

http://www.treinreiziger.nl/actueel/mat ... and-147745

Ik kwam 'm gisteren toevallig bij Amersfoort tegen <3

Mijn vriend pakte meteen Periscope erbij en ja hoor, iemand streamde het binnenrijden van het Spoorwegmuseum. Toch gek dat ie nu niet meer rondrijdt.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:58

Dit artikel stond op RTV Oost, massale uitzwaai in Zwolle. :D
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 3001&cat=1

Ik weet nog goed dat de Mat64 ongeveer het enige treintje was dat fatsoenlijk reed op een barre eerste winterdag. :(:)

En de DDM rijdt hier overigens inderdaad standaard tussen Apeldoorn en Enschede. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:45

Ik kom hier even binnenvallen. Want ik moet morgen best een lange treinreis maken, maar ik moet ook een koffer meenemen, dus hoe doen jullie dat als je dan naar de toilet moet? Koffer alleen achter laten is niet echt slim, maar meenemen lijkt me ook niet echt ideaal. (ik weet niet hoe groot de toiletten zijn in de trein of op het station? := )

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:54

In de trein zou ik niet naar het toilet gaan, die zijn heel klein en meestal erg vies. Op de grotere stations zijn vaak goede toiletten die ook regelmatig worden schoongemaakt. Helaas kosten ze wel geld. 50 cent of in Utrecht nu zelfs 70 cent (al krijg je wel een kortingsbon van 50 cent voor in de stationswinkels). Schone toiletten zijn er over het algemeen in elk geval op Utrecht Centraal, Den Haag Centraal (tip gratis in het naastgelegen winkelcentrum) en Rotterdam Centraal.

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:08

Oja, ik kom langs Utrecht Centraal, dus dat scheelt. Niet vergeten 70 cent mee mee te nemen dan maar.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:30

En als je echt nodig moet, en je koffer ligt in het bagagerek, dan kun je rustig even naar de wc gaan hoor. :j
In de intercity treinen valt het mee hoe klein de wc's zijn vind ik, schoonheid inderdaad niet gegarandeerd. :=

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:45

Ik heb nog nooit een enkele trein WC gezien waarvan ik zeg 'Die was wel wat schoner dan de rest' .. Brrrr. Alles is even goor :+

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:53

Van de week moest ik ineens heel nodig naar het toilet in de trein, was die helemaal ondergekotst inclusief de bril :oo toch maar op het station gegaan :')

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:07

Ugh, wat goor! Maken ze dat nooit schoon dan? Ik snap niet dat er zulke mensen bestaan. Stel je doet zo iets en je loopt de toilet uit, en dan zie je opeens iemand staan die op je zat te wachten, die loopt dan de toilet binnen en dan ziet ie wat je allemaal hebt uitgespookt daar, dan schaam je je toch rot??

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:56

Gaaaatverdamme zeg :+ Ik ben al echt een pussy met toiletten enzo maar echt, trein toiletten. Nooooooit, never, nee, noooop.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:53

De toiletten in de trein worden in principe elke nacht schoon gemaakt. Meestal is dat geen echt grondige schoonmaakbeurt, daar is gewoon geen tijd meer voor. Lang leve de Europese aanbestedingen :roll: . Maar 's morgens zijn de toiletten doorgaans nog wel acceptabel. Dat verslechterd echter in rap tempo door de dag heen.