Stapvakantie, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

Stapvakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 14:11

Ik heb even een vraagje.
Wij willen met vriendinnen op vakantie komende zomer, maar weten echt niet waarheen.
We hebben heel lang zitten denken aan Sziget, maar veel willen er niet in een tent slapen.
Afgelopen jaren zijn we naar Renesse, Rimini en Bulgarije geweest en hebben ons daar prima vermaakt.
We zijn dus echt op zoek naar een vakantie waar we flink uit kunnen gaan.
Rimini vonden we hartstikke leuk, maar duur. Het nadeel was ook dat je niet alle kroegen/discotheken bij elkaar had.
Bulgarije was helemaal geweldig. Goedkoop, alles op loopafstand en het uitgaan was super.
Maar we willen nu iets nieuws.

Een aantal hadden het over Albufeira.
Hoe zit het met de prijs? Het uitgaan? En wat is de gemiddelde leeftijd?

De meesten zijn 19 als we gaan, 2 ofzo nog 18.
We zijn met ongeveer 6 meiden.

Heeft iemand suggesties?
Blanes en Lloret vallen al af denk ik, ik heb namelijk het idee dat daar heel veel mensen van een jaar of 17 zitten.
Wij hebben liever een leeftijd die rond de 20-23 ligt.

Char_elle

Re: Stapvakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 15:39

niemand een idee?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:43

Portugal ligt inderdaad rond die leeftijd maar is volgens mij wel iets duurder. Hebben jullie al aan Turkije gedacht? (Alanya, Marmaris?)

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:44

Kreta al bekeken? chersonissos is echt super! Ben ik ook met mn vriendinnen geweest toen ik ongeveer zo oud als jullie was.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:54

Wij zijn in Albufeira geweest, erg leuk daar! Let op waar je zit. Je hebt 'de strip' en het oude centrum. De meeste hotels/appartementen liggen in het midden en dat betekent een stuk lopen. Je kan er ook voor kiezen om dicht bij de strip te zitten of dicht bij het oude centrum. De strip is echt stappen, stappen stappen en het oude centrum is ook winkeltjes, marktjes, meer restaurantjes en kroegjes, ook wel stappen hoor maar naar mijn idee minder dan de strip. Het oude centrum is eigenlijk vanalles wat, terwijl de strip voornamelijk danscafeetjes is.

Prijs viel ons wel mee, maar wij hoeven ook niet heel erg op de centen te letten. Dus of een biertje nou 3 of 4 euro kost boeit ons niet, wij zijn ook geen zuiperds dus na een 3-4 biertjes is het wel weer goed :P

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:48

Albufeira is erg leuk! Ben er geweest toen ik 17 was, wij zaten in een appartement bij de Strip, aan het strand. Praia d'oura oid? Uitgaan is erg leuk, erg zijn veel kroegen, discotheken en cocktailbars. Prijzen weet ik niet zo goed meer maar verschillen niet veel met Nederland volgens mij. Wat ons wel echt opviel is dat de verhouding jongens-meisjes echt 10-90 is, dus heel veel meisjes en weinig jongens.

Wij waren met Gogo en we hadden toen ook een partypakket bijgeboekt, daar zat ook een kroegentocht in het oude centrum bij, was leuk maar we hadden het na 1 avond wel gezien dus we waren blij dat we aan de Strip zaten. Je komt trouwens echt overal heel goedkoop met de taxi, van het nieuwe naar het oude centrum was echt maar 6 euro ofzo, en dat met 4 mensen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:50

Taxi rijdt gewoon zijn ritje, of je nu met 6 of 1 persoon zit ;). Vraag wel naar een goed taxibedrijf bij je hotel, want er zitten ook rare tussen.
Ik denk dat het aan de leeftijd ligt, wij zijn wat ouder (24 en 29) en vonden het oude centrum gezelliger. Strip is voor jongere leuker idd denk ik.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:53

Dat snap ik, bedoel dat het dan dus maar ruim een euro per persoon is.

Kan kloppen inderdaad, wij hebben het oude centrum ook niet zo goed bekeken. Maar het heeft idd wel meer sfeer en is gezelliger dan de Strip, maar we vonden de clubs daar leuker.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:21

Chersonissos hoor ik veel leuke verhalen over, en de leeftijd is daar ook stuk hoger dan bijvoorbeeld Blanes of Lloret

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 16:30

Hmm dat er veel meer meiden dan jongens in Albufeira zitten trekt me niet zo :')
Hoorde ook van een vriendin dat het uitgaan daar erg duur was, klopt dat?

Wij zijn afgelopen jaar namelijk naar Bulgarije geweest en dat was zó goedkoop. Denk dat het een flinke klap is als we nu ineens meer dan het dubbele kwijt zijn!

En chersonissos trekt mij op de een of andere manier helemaal niet.

Alanya en marmaris dan weer wel. Weet iemand daar wat meer over te vertellen? De prijzen met uitgaan daar enzo?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:39

Hongarije, sunny beach, dan kom je op dat soort plekken terecht.
En lijkt Lorret je niks?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 17:06

Sunny beacht zijn we vorig jaar al geweest. Als er zoiets vergelijkbaars is ben ik verkocht. Maar 2 jaar achter elkaar naar dezelfde plek vind ik niet zo.
Llorret lijkt me niet zo, netzoals blanes. Ik weet niet wat dat is, dat trekt me op de een of andere manier niet zo.

Mallorca daarentegen lijkt me wel heel leuk. Maar heb daar eigenlijk nog vrij weinig mensen over gehoord.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:10

Ik ben 2 jaar geleden in Marmaris geweest. Helaas hanteren ze daar gewoon westerse prijzen in de engels sprekende tenten. 5 euro voor een biertje is heel normaal. Verder is het een heel leuk vriendelijk dorpje, en de gemiddelde leeftijd zal 18 zijn geweest van het stappende volk. Wij zaten voor 500 e 2 weken all inclusive (ja, ook sterke drank) tussen de bejaarden :') Erg grappig!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:14

Ik ben vorig jaar naar Albufeira gegaan. Tijd van mijn leven gehad! Veel mannen, lekkere drankjes, en heerlijke sfeer!
Ik was toen 19, mannen die ik leerde kennen waren allemaal tussen 21 en 27. Ik vond het niet zo duur, maar dat verschilt per persoon.

Ik kan ons resort aanbevelen. Ik durf te wedden dat je nergens beter kan zitten dan hier. Dichtbij alles, leuk personeel en het zijn geen zeikerd (lees: muziek aan tot diep in de nacht of nachtzwemmen in het zwembad, ze komen wel staan kijken maar zeggen er verder niets van.)
En heel schoon zwembad, geen enge kakkerlakken (die recenties las ik op internet) schoonmaak komt iedere dag je bungalow schoonmaken. Iedere dag schone handoeken etc.
Dit was het Villa Nova resort. (wij waren ook met 6)

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:16

Ik ben afgelopen zomer in Albufeira geweest, wij zaten aan het strand en op 2 min lopen van de strip. Personeel was ook onwijs fijn in ons complex (Clube Bord'agua)! Kijk daar wel mee uit want er waren ook vrienden van ons die de borg kwijt waren voor iets terwijl ze die avond niet eens in het appartement waren...

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:55

En een appartementje of hotel in Budapest huren en dan alsnog naar Sziget? Sziget schijnt echt ontzettend vet te zijn! Ik wil aankomende zomer ook gaan!!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:47

Novalja in Kroatie. 2x geweest en echt een super vakantie gehad. Alle clubs zijn daar in de open lucht, met kleine stukken overdekt voor als het een keer slecht weer is. Overdag zijn er after beach parties; dan staat iedereen in z'n bikini in 1 van de zwembaden van de clubs. Wij gingen dan rond een uur of 19.00 naar het appartement, uit eten (nog geen €10 pp), omkleden en dan weer terug de club in. De drankprijzen in de clubs zijn vergelijkbaar met die in Nederland. Wij waren met Gogo en hadden een pakket aangeschaft, waardoor we op sommige avonden gratis drank hadden en soms alles met 50% korting.