prijsniveau Oman

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equimotion

prijsniveau Oman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 22:58

Naast alle andere ontelbare bestemmingen op onze lijst ben ik me aan het orienteren op een reis naar Oman. Ik heb er een beeld bij dat het vrij kostbaar is, kan iemand een beeld geven van het prijsniveau in Oman?

Wat zijn de must-sees? Wij houden van een beetje backpacken op de bonnefooi en zijn wat minder van de "excursies".

RelarDevi

Re: prijsniveau Oman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:55

Kun je hier misschien iets mee?

http://www.numbeo.com/cost-of-living/co ... untry=Oman

Ik heb gegoogled op 'rice cost oman' Vaak vind je dan wel ongeveer hoeveel daar alles kost.
Verder als ik google op 'cost oman' vind ik veel travelwebsites met veel activiteiten. Je kunt dan meteen zien wat te doen is daar.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 12:25

He, dat is een handige site! Die ga ik meteen even bookmarken. Dank je voor de tip.

De travelwebsites heb ik inderdaad ook al veelvuldig gevonden, maar daar kan je slecht uit opmaken wat je ongeveer per dag aan budget moet gaan reserveren.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:56

Misschien zou je eens kunnen kijken in een reisboekenwinkel, of een boekenwinkel met ruime aanbod aan reisboeken, voor een reisgids van Oman (lonely planet bijvoorbeeld.) Daarin staan hostels, activiteiten met prijzen.
'Let's go' is ook een fijne reisboek, low budget.

http://lonelyplanet.worldexpeditions.ne ... s&id=29888 Misschien heb je hier iets aan. Een roundtrip kost 3000 dollar voor 9 dagen en dat is eigenlijk best wel veel.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 14:02

Ik had de rough guide al besteld bij Bol. Het prijsniveau ligt inderdaad nogal hoog.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:05

Tipje; misschien kun je eens naar reisboekenwinkel o.i.d. gaan en op je gemakje alle boeken even doorbladeren, misschien zie je dan een land die je aantrekt en ook nog budgetvoordelig is...
(dat doe ik namelijk altijd als ik reisgidsen tegenkom.)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:52

MoonChloe schreef:
Kun je hier misschien iets mee?

http://www.numbeo.com/cost-of-living/co ... untry=Oman

Ik heb gegoogled op 'rice cost oman' Vaak vind je dan wel ongeveer hoeveel daar alles kost.
Verder als ik google op 'cost oman' vind ik veel travelwebsites met veel activiteiten. Je kunt dan meteen zien wat te doen is daar.

Sorry maar kon het niet laten om hier even op te reageren hahaha...
Rice cost oman betekent kosten van de RIJST in oman...

Ben ook wel benieuwd wat het allemaal kost want het is echt een land waar ik ooit nog heen wil..

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 12:55

LauLau, het is ook precies de bedoeling dat je op de kosten van rijst zoekt. Dat geeft je namelijk een indicatie van wat het dagelijks leven daar kost ;)

Ik zit in de luxe positie dat ik een voucher heb voor een willekeurige bestemming van Emirates. Dat moet wel voor 1 april worden opgemaakt (geen grap) Jammergenoeg kan ik geen maand vrij nemen, dan gingen we naar Australië of zo, vandaar dat ik iets dichter bij zoek. Is nog best lastig!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:01

Klinkt echt super zeg!! En volgens mij vliegen ze op aardig wat plekken dus lijkt me inderdaad heel moeilijk kiezen...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:09

Equimotion schreef:
LauLau, het is ook precies de bedoeling dat je op de kosten van rijst zoekt. Dat geeft je namelijk een indicatie van wat het dagelijks leven daar kost ;)

Dit dus.. :+

Wat handig dat je een voucher hebt.. Hoe lang kun je eigenlijk op vakantie?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 14:17

3 weken is wel de max. dat ik vrij kan nemen. We willen eigenlijk een bestemming voor een goede week of 2 - 2 1/2 en dan nog de reisdagen er bovenop.