Ervaringen en tips Gambia?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

K.imberly

Ervaringen en tips Gambia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 21:18

Hallo lieve mede-bokkers!

Vorige winter ben ik met mijn vader en mijn zusje in de eerste week van januari een weekje naar Egypte geweest. Het weekje op vakantie naar de zon is ons zo goed bevallen dat we dit jaar misschien weer een weekje naar de zon willen.

Affijn, we zijn een beetje aan het oriënteren geslagen en kwamen zo op het idee dat Gambia misschien wel iets voor ons zou kunnen zijn. Het is er zonnig, warm en als we de boekjes en sites mogen geloven is er ook een erg leuke cultuur. Het lijkt me in ieder geval een prachtig land.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen en tips (bijvoorbeeld hotels? Bezienswaardigheden enz.) van mensen die ook naar Gambia zijn geweest en dacht dat er misschien wel wat mensen op bokt waren die hun ervaringen zouden willen delen.

Alvast bedankt!

K.imberly

Re: Ervaringen en tips Gambia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 08:54

Up

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 16:06

Nog even een upje. ik wil heel graag ervaringen van anderen horen, dus ik hoop dat er hier bokkers zijn die me meer kunnen vertellen over hoe de mensen daar zijn, bezienswaardigheden, andere tips.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:07

Geduld is een schone zaak.

Al geprobeerd met zoekmachine?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:15

Hoi,
Ik ben wel een in Gambia geweest, in het Senegambia Hotel in Koiloli. Erg leuk, heerlijk strand. Heel veel vogels en apen. Je kan wat excursies doen, vooral de natuur in. Je kan er niet echt lekker shoppen, als je daarvan houdt. En je wordt behoorlijk lastig gevallen door mensen die wat van je willen. Maar ik ben toen in februari geweest en ik ga zeker nog eens terug. Voordeel is, dat je geen tijdsverschil hebt (1 uurtje), dus geen last hebt van een jettlag. Wel moet je ingeent worden en malariapillen slikken.

Je moet hier maar eens kijken:
http://gambia.startpagina.nl/

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:39

Mijn beste vriend is er net geweest, die vond het op zich een leuke vakantie maar er is echt veel sextoerisme, oudere vrouwen met jonge jongens, en oude mannetjes met jonge meisjes..en idd een opdringerige bevolking. Ook qua natuur was hij niet echt onder de indruk (hij is wel al eerder in Afrika geweest). Maar ze hebben wel heerlijk weer gehad en lekker aan het zwembad gelegen, dus wel kunnen relaxen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:54

kjoetie schreef:
Mijn beste vriend is er net geweest, die vond het op zich een leuke vakantie maar er is echt veel sextoerisme, oudere vrouwen met jonge jongens, en oude mannetjes met jonge meisjes..en idd een opdringerige bevolking. Ook qua natuur was hij niet echt onder de indruk (hij is wel al eerder in Afrika geweest). Maar ze hebben wel heerlijk weer gehad en lekker aan het zwembad gelegen, dus wel kunnen relaxen.

Ja, er is inderdaad heel veel sextoerisme, maar dan vooral oudere (Engelse/Duitse) vrouwen met plaatselijke jonge mannen.
Er zijn niet veel "wilde" dieren, alleen heel veel vogels, apen, krokodillen en in heb binnenland nijlpaarden en dan nog reptielen. Je kan er niet op safari gaan. :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:58

mijn zus is ook geweest.
de mensen zijn idd erg opdringerig, en willen alles van je hebben.zo moest je iemand betalen om mee te lopen naar het strand ( ongevraagd, en ongewenst),maar je moest ook betalen om niet mee te lopen..erg bedelen, en alles van je eisen (zoals een tandenborstel :roll: )
verder is het wel een mooi land.maar ze gingen 3 weken, en dat was te lang.zo toeristisch is het niet..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:49

spicegirl schreef:
mijn zus is ook geweest.
de mensen zijn idd erg opdringerig, en willen alles van je hebben.zo moest je iemand betalen om mee te lopen naar het strand ( ongevraagd, en ongewenst),maar je moest ook betalen om niet mee te lopen..erg bedelen, en alles van je eisen (zoals een tandenborstel :roll: )
verder is het wel een mooi land.maar ze gingen 3 weken, en dat was te lang.zo toeristisch is het niet..

Dat klopt, maar de mensen zijn ook ontzettend arm daar, dus ze willen altijd wel iets van de rijke toerist.
De grote hotels hebben een privéstrand, dus je kan rustig op je bedje liggen, maar als je even naar de zee loopt om te zwemmen of je wilt een stukje lopen, dan komt iedereen direkt op je af. Daar moet je tegen kunnen.