Dagje weg in eigen land

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Dagje weg in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 22:26

Hallo Bokkers!

Ik ben op zoek naar een ideetje om te doen, met mijn vriend, in Nederland of Noord-België.

Mijn vriend is morgen jarig en wilt graag de hele dag weg zijn, zodat we geen mensen over de vloer krijgen. Nu zijn wij enorme fans van lekker eten en lunchen, maar met eten alleen kan je geen dag vullen.

Wat hij niet wilt;
Dierentuin oid.
Workshops
Proeverij
Pretpark
Sauna

Ehuuh snap je mij? Ik weet het niet meer! En het is zo kort dag!
Nu dacht ik om gewoon leuk naar een stadje te gaan, waar veel historie te bekijken is en ook leuke eetgelegenheden zijn. Ik weet zeker dat hij dit leuk zal vinden, maar we hebben al zoveel stadjes gezien. De grootste steden vallen sowieso af. En plus dat er echt iets te zien moet zijn of iets te doen moet zijn, want meneer wilt ook niet shoppen.
Iets waarvoor je moet reserveren zal er hoogst waarschijnlijk ook niet inzitten, of het moet zo kort dag nog kunnen.

Ik hoop dat jullie bokkers raad weten, ik weet het namelijk echt niet meer.

Roosch

Re: Dagje weg in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:29

Goh, dat is nog knap lastig.

Een ideetje om last minute een hotelletje te boeken in een stad naar keuze?
Nadruk leggen op lekker eten samen en een gezellige avond en nacht in het hotel?
Je zou eventueel in de middag een spontane activiteit kunnen plannen. Dus als jullie bijvoorbeeld naar Friesland rijden, kijken of jullie ergens kunnen skûtsjesilen. Dan in een grote stad een last minute hotelletje boeken; klaar.
Veel plezier alvast!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 22:31

Toevallig zaten wij ook aan een hotelovernachting te denken, maar omdat we verplichtingen hebben vrijdag zou dit alleen in eigen regio kunnen. En dat vind ik dan weer zonde.

Toch bedankt dat je meedenkt!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:33

Och jee... dat is wel erg kort dag. Wel interesse in musea? Wandelen? Misschien naar de Veluwe en daar wandelen/fietsen en naar museum Van Gogh etc. kijken? In de buurt verschillende dorpjes... maar waar je goed kan eten?
Andere ideeën op http://www.leukedingendoen.nl

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 22:48

Bedankt voor de link, ik zal eens een kijkje nemen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 04:54

Op de veluwe kun je onder andere in Apeldoorn bij Poppe erg lekker eten, en er zijn inderdaad volop dingen te doen in de omgeving :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:45

Ben te laat om hier inhoudelijk op te reageren, maar ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk is geworden.

Wilde eigenlijk alleen even melden dat mijn vriend ook jarig is vandaag. Gefeliciteerd. Ik hoop dat jouw vriend het leuker vindt dan de mijne. Mijn vriend wil helemaal niets met zijn verjaardag te maken hebben ha ha. Het is een beetje een gekke man, maar wel lief.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 22:52

Uiteindelijk zijn we maar in de regio naar de Euromast gegaan en daarna een bioscoopje gepakt zonder film :+ technische storing :+ Uiteindelijk bij Shabu Shabu in Leiden gaan eten :9 zeker een aanrader :))

Mijn vriend wilt het ook niet vieren, vandaar dit dagje weg.