wie heeft er ooit vrijwilligerswerk gedaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

wie heeft er ooit vrijwilligerswerk gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 19:34

Hoi ik wil volgend jaar vrijwilligerswerk gaan doen in Afrika of Azië.
Nu vroeg ik me af wie heeft er zulk vrijwilligerswerk gedaan en dan in de richting van dieren?
Want ik kom veel stichtingen tegen maar weet niet wat betrouwbaar is en wat niet.

Als jij wat weet zet even een link neer alsjeblieft

SummerRemedy

Re: wie heeft er ooit vrijwilligerswerk gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:00

Hoi,

Ik ga in januari weg via SIW, ik ga lesgeven op een school, maar volgens mij hebben ze ook projecten met dieren! De site is: www.siw.nl

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:13

Ik lees even mee, geen ervaring, maar ik wil vrijwilligerswerk of een afstudeerproject gaan doen in Azië volgend jaar. Ik heb nu vrijwilligerswerk op Bali op het oog :)

Waar ga je heen SummerRemedy? :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:16

PB LecyTinker eens :j Die heeft ook vrijwilligerswerk gedaan in het buitenland.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:45

Ik heb afgelopen zomer 8 weken vrijwilligerswerk gedaan in een (klein) opvangcentrum voor tijgers, luipaarden en andere grote katten in Florida. Via http://www.ecovolunteer.be/. Het is een Belgisch reisbureau maar vanuit Nederland kun je daar ook gewoon gebruik van maken (online). Zij bieden echt geweldige werkvakanties aan in de hele wereld! Succes :)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:17

urselin schreef:
Ik lees even mee, geen ervaring, maar ik wil vrijwilligerswerk of een afstudeerproject gaan doen in Azië volgend jaar. Ik heb nu vrijwilligerswerk op Bali op het oog :)

Waar ga je heen SummerRemedy? :)

Ik ga naar Semarang, Java! Wat voor project heb je op het oog?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:11

Java, wat gaaf! :j
Ik heb een project op het oog voor gehandicapte kinderen, soort school/dagopvang, dus past goed bij mijn studie (SPH) :)

Jouw project klinkt ook interessant Toekie! Goed bevallen? :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:12

Ik doe nu vrijwilligerswerk bij de dierenambulance maar dat telt vast niet :')

Maar het lijkt me wel heel gaaf om te doen, tegen kost en inwoning :j

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:41

urselin schreef:
Jouw project klinkt ook interessant Toekie! Goed bevallen? :)

Was super!! Echt een geweldige levenservaring, ik ben alleen gegaan en heb daar dus 8 weken intern gezet. Het was heel kleinschalig, gewoon bij de eigenaar in huis. Heb een auto gehuurd en heb heel veel van Florida kunnen zien, zowel met de eigenaar/andere vrijwilligers als alleen. Daarna nog 3 weken rondgereisd met vriend in Texas en Tennessee. Ja, je bent er dan toch he. :D
Florida zomer was wel ontzettend warm en vochtig, dat maakte het werk wel zwaar! Het waren niet veel uren (vanwege de warmte) maar de uren die je hebt zijn echt pittig. Dus als je daar niet tegenkunt is het geen aanrader. Voor de rest zeg ik; DOEN!!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 10:36

ik zou ook alleen gaan.

Ben jij toevallig naar het project grote katten gegaan ?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:45

Mijn schoonzus loopt stage op een cheetafarm in namibië, vrijwilligers zijn welkom maar je moet wel betalen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:47

klinkt heel tof maar wat moet je dan betalen?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:48

In Amerika op een horse en guest ranch, erg leuk en ze zoeken er weer mensen voor periodes van minimaal 3 maanden. Eigen ticket betalen maar kost, inwoning, paardrijden, gebruik auto, extras zijn gratis.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 10-11-11 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:08

lifaya schreef:
klinkt heel tof maar wat moet je dan betalen?
link
Ik zal het even uitzoeken, maar ik geloof dat het flink wat is omdat ze het geld nodig hebben.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 11:31

klinkt leuk lieveli ben ook benieuwd naar de prijzen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:16

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:01

Toekie schreef:
Was super!! Echt een geweldige levenservaring, ik ben alleen gegaan en heb daar dus 8 weken intern gezet. Het was heel kleinschalig, gewoon bij de eigenaar in huis. Heb een auto gehuurd en heb heel veel van Florida kunnen zien, zowel met de eigenaar/andere vrijwilligers als alleen. Daarna nog 3 weken rondgereisd met vriend in Texas en Tennessee. Ja, je bent er dan toch he. :D
Florida zomer was wel ontzettend warm en vochtig, dat maakte het werk wel zwaar! Het waren niet veel uren (vanwege de warmte) maar de uren die je hebt zijn echt pittig. Dus als je daar niet tegenkunt is het geen aanrader. Voor de rest zeg ik; DOEN!!

Stoer dat je alleen bent geweest! Klinkt in ieder geval heel gaaf :j
Wat voor taken had je daar als vrijwilliger?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:12

quera schreef:
ik zou ook alleen gaan.

Ben jij toevallig naar het project grote katten gegaan ?

Ja! :)

Urselin: 2 x per dag livestock voeren en vers water geven (emu's, struisvogel, hert, hangbuikzwijn), 1 x per dag alle grote katten vers water geven, eind van de middag al het vlees snijden/wegen/klaarzetten en daarna begin van de avond voeren, sommigen mag je een paar stukken vlees ''met de hand'' (tang) geven, heel gaaf! Kooien schoonmaken, enrichment verzorgen (afleiding voor de dieren in de vorm van geuren en speeltjes), enz enz. In het weekend leuke uitstapjes. Auto huren is wel noodzakelijk als je zelfstandig op pad wilt (ligt vrij afgelegen). Vond ik zelf heel belangrijk. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 12:36

Toekie:

Ik vind het project waar jij bent geweest heel erg gaaf. maar ben op het moment 20 als ik daar heen ga dus een auto is volgens mij niet mogelijk. Waar heb jij je tickets geboekt en hoe was de service van het ophalen en brengen bij het vliegveld

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:00

Ik geloof dat je inderdaad 21 jaar moet zijn, en tot je 25e betaal je voor een huurauto in Amerika een flinke toeslag. Met mijn 25 jaar had ik dus geluk. Daarbij zit de eigenaar van de sanctuary ook in de autowereld waardoor hij mijn huurauto voor een mooie prijs kon regelen. Maar het is alsnog echt heel prijzig hoor, ik heb de auto 4/5 weken gehuurd en was meer dan 1000 dollar kwijt (kun je nagaan dat dit dus de ''mooie'' prijs is).
Het hangt er ook vanaf hoe lang je gaat. Veel vrijwilligers nemen geen huurauto vanwege de kosten of leeftijd/geen rijbewijs. Als je een week of 2/3/4 gaat dan is het wel te doen maar ik ging 8 weken en no way dat ik de auto had willen missen. Het is ook maar net wat je wensen zijn. Ik zag het als een groots avontuur wat niet op de sanctuary ophield, ik wilde ook in mijn eentje op pad gaan om daar weer veel van te leren. Het voelt echt werelds als je in je eentje door Florida rijdt. :D Maar de eigenaar doet erg zijn best om leuke uitstapjes te regelen in het weekend.

Ik heb mijn tickets bij een reisbureau in Eindhoven geboekt maar dit omdat het een beetje ingewikkeld lag; ik ben van Florida naar Texas gevlogen om daar een Nederlanse vriend te meeten. Vanaf Texas zijn we drie weken later samen weer naar Nederland gevlogen. Als ik in mn eentje retourtje Amsterdam-Tampa nodig had dan was ik online wel geslaagd. :) Eén á twee weken van tevoren neem je contact op met de eigenaar (ik had 'm lang van tevoren ook al op Facebook trouwens). Je geeft aan of je opgehaald wil worden van het vliegveld (Tampa) en wanneer/hoe laat. Hij staat dan buiten bij de taxi's zeg maar op je te wachten. Of in mijn geval was ik eerder en heb ik op hem gewacht. Terugbrengen is ook geen probleem. Het is allemaal heel gemoedelijk, kleinschalig, vriendschappelijk.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:58

Klinkt heel erg leuk en interessant Toekie :j
Ik ga eens neuzen op de site ;)!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:D

(mijn kapsel was chronisch ontploft in het klimaat van Florida :') )

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:35

Wauw, gave foto's!!
Je krullen vind ik eigenlijk wel leuk :))
Het kriebelt nu wel heel erg om op reis te gaan haha!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:19

Haha ja op zich is de krul normaal wel oke maar het model was een beetje uhm ja... fluffy. :')

Het was echt een geweldige ervaring! Volg je gevoel. ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 18:32

ik ga hem zeker serieus overwegen...