Spanje 2012 met gezin, ideeen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Spanje 2012 met gezin, ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 12:18

Hallo,

Ik heb wat ervaringen en tips nodig van andere mensen.
Volgend jaar willen we naar Spanje.
Alles staat nog open. We zijn het alleen niet zo eens :D

Ik wil naar Malaga met het vliegtuig, daar een auto huren en wat rond rijden. Waar we verblijven maakt me niet zoveel uit, als het maar geen hotel is.
Of ik wil naar Tenerife met het vliegtuig, daar een auto huren en wat rond rijden. Waar we verblijven maakt me niet zoveel uit, als het maar geen hotel is.

Mn ventje wil met de auto naar Spanje en verder komt hij niet :+

Het is zijn beurt om te mogen kiezen :( maar als hij nergens mee komt is er in maart nog niks geboekt.

Heeft iemand leuke tips? Ideeen? Websites?
Voor mn dochter van 6 hebben we niet veel nodig, (een zwembad, klimtoestel, wat kastelen in de buurt), ze vind alles prima! Als er maar iets te beleven is in de buurt.
Wordt het een stacaravan of huisje, dan zou een Nederlands plekkie wel leuk zijn. Ze maakt graag vriendinnetjes :j

Alvast bedankt!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:37

Tip: huur een vakantiehuis!
Mijn ouders zijn juni 2012 35 jaar getrouwd en gaan dan ook met zijn 6-en naar zuid-Spanje.
We gaan met het vliegtuig, huren een auto (direct op het vliegveld af te halen) en hebben een vakantievilla gehuurd met zwembad en bovenop een heuvel. Hiervandaan kijk je zo in de wijde omgeving en zelfs tot aan de zee, echt prachtig.
Het loont om op marktplaats te zoeken naar huizen/villas. Dat is een stukje goedkoper en vaak kom je dan op net wat mooiere/apartere plekjes. nadeel is wel dat er dan geen andere gezinnen in de buurt zitten.
Appartementen zijn er ook zat in die regio's!
Naar zuid-spanje rijden met de auto is wel een hele lange zit! Ik geloof dat het zo'n 24 uur rijden is, dus je bent al snel 2 1/2 dag kwijt om er te komen, dus 5 dagen reizen -O- . Terwijl het met het vliegtuig 3 uurtjes is en vaak ook nog goedkoper. Tip, boek nog in 2011 dat zal goedkoper zijn. :j
Verder is vanaf Malaga veel te bezichtigen met de auto, Ronda, de witte dorpen route, Sierra Nevada.
Allemaal redelijk te rijden. Helaas is Jerez de la Frontera vanaf Malaga 2.30 uur rijden :( . Hier zit de Spaanse hogerijschool, erg mooi!
Veel plezier alvast!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:28

Het hangt er vanaf wat je wilt. Aan de Costa Brava heb je genoeg mooie plaatsen, het klimaat is goed, er is genoeg te doen voor toeristen en voor je dochtertje.. Als je meer rust en natuur wilt en veel kastelen wilt bewonderen raad ik je de Pyreneeën aan. Hier kan je heel mooi door heen touren van camping naar camping, ik vond dit als kind geweldig! En nu als 'volwassenen' vind ik het nog steeds prachtig haha :P.

Als je echt van de ruige natuur houd en van de kleine primitieve dorpjes etc raad ik je aan om naar de Picos de Europa te gaan. De Noordkust is ook prachtig en heel groen. (Ben dan ook verliefd geworden op deze 2 locaties!)

Wat wij afgelopen zomer hebben gedaan is in 2 dagen naar de Spaanse grens rijden, en daarna 2 weken vanaf de noordkust rustig aan via de Picos de Europa richting Pamplona en de grens van de Pyreneeën naar de Costa Brava gegaan. Heb een fantastische reis gehad! De laatste 2 weken hebben we doorgebracht aan de Costa Brava! ;)

Wil je naar het zuiden, dan zul je dus langer weg moeten gaan dan 1 of 2 weken. Het is te doen met de auto, en je zou best van camping naar camping kunnen reizen, imo is dat al een heel leuk avontuur op zich. :j

Vliegen vind ik niets, je krijgt imo minder mee van het land. Maar ik begrijp de keuze wel.

1Boefje

Re: Spanje 2012 met gezin, ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 21:19

Oke dank je, ik zal eens op internet zoeken, nog tips voor sites waar je bezienswaardigheden kan vinden? Mag in het Spaans, kan het redelijk lezen..........

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:21

1Boefje schreef:
Oke dank je, ik zal eens op internet zoeken, nog tips voor sites waar je bezienswaardigheden kan vinden? Mag in het Spaans, kan het redelijk lezen..........

Dat hangt dus heel erg van de plek waar je heen gaat af? Al enig idee waar ongeveer je heen wilt?

De Dali museums en huizen zijn super leuk om te bezichtigen. Als je een dagje Barcelona wilt doen moet je me dat zeker even doorgeven, na 1.5 maand ken ik genoeg leuke plekjes! :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 21:50

Jaja Barcelona zeker.
Ik vrees dat mn wederhelft gaat winnen, en het klinkt ook het leukste. Noorden van Spanje dan maar!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:52

Een erg leuke camping vond ik zelf Cala Gogo vlakbij Palámos. Is wel een steile camping, dus als je bovenin zit is het wel veel klimmen en afdalen. Wel veel Nederlanders en genoeg vertier voor de kinderen.
Ik ben zelf erg fan van de plaatsjes Palámos, Playa d' Aro etc.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 22:02

Ga ik ook even op het www opzoeken.......

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:04

Ik vlieg zaterdag terug, dan kan ik gelijk even wat plaats namen terug zoeken. Weet een paar prachtige campings met een geweldig uitzicht, maar zou de namen niet uit mijn hoofd weten :P.

Wat ik je wel aanraad is om je reis vooruit te plannen, dus vooraf al campings opzoeken in je tomtom en plannen hoe je gaat rijden. Voornamelijk in de Picos zul je uren rijden zonder wat tegen te komen. Wij hebben hierdoor van 10 tot 11 rond gedoold omdat een van de campings gesloten bleek te zijn en de ander bleek alleen voor leden toegankelijk.. Dus zoek goed uit hoe je wilt rijden en kijk op google even of de campings open zullen zijn en toegankelijk zijn.

Je hoeft niet bang te zijn dat ze vol zullen zijn, die kans is niet groot in de Picos, wel langs de Noordkust, zeker als je in het hoogseizoen gaat. :j

Afbeelding

Afbeelding
Dit is iig het uitzicht vanaf een van de campings aan de noord kust :j.

En dit zijn de picos, wij keken uit op deze bergen vanaf een camping daar:
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1589_n.jpg

En in Barcelona is genoeg te doen. Waar hebben jullie zo al interesse in? :)

Trouwens, ze spreken Baskisch in dit gebied, zeker in de bergdorpjes haha. Daar is dus echt geen touw aan vast te knopen :').

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:06

Robin schreef:
Een erg leuke camping vond ik zelf Cala Gogo vlakbij Palámos. Is wel een steile camping, dus als je bovenin zit is het wel veel klimmen en afdalen. Wel veel Nederlanders en genoeg vertier voor de kinderen.
Ik ben zelf erg fan van de plaatsjes Palámos, Playa d' Aro etc.

Palamos is ook een leuk plaatsje, maar ik vind het te toeristisch/ te veel Nederlanders. Je komt ze overal wel tegen, maar mijn voorkeur gaat uit naar zo min mogelijk Nederlanders haha :P.

Playa d' Aro the same. Alhoewel ik ook genoeg locals ken die uittrekken naar Playa d' Aro voor het uitgaan. :j

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:08

Erg Nederlands is het wel ja. Ik persoonlijk hou daar wel van.

De plaatjes hierboven zien er ook erg gaaf uit!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 23:31

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:33

Ik kan de linkjes nu niet bekijken omdat mijn internet verschrikkelijk slecht is :=. Maar ik zal ze zaterdag of zondag even doorkijken. (Zaterdagavond ben ik namelijk weer terug in Nederland :P). Dan kan ik ook gelijk de namen opzoeken van de campings waar ik geweest ben!

Als je van dat soort dingen houd is de Noordkust, de Picos de Europa en de Pyreneeën echt aan te raden! :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 10:56

We zijn er uit!
Het wordt 1 week Costa Brava en 1 week Costa Dorado. Onderweg gaan we nog 3 nachtjes in Frankrijk verblijven zodat de reis niet zo lang is.