Werken op de Western Ranch in Zuid-Frankrijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Werken op de Western Ranch in Zuid-Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 00:56

Hoi Allemaal!

Ik had even een vraagje: Heeft iemand ervaring met het werken op de Western Ranch de Haut Languedoc? Ik heb een nieuwe buurvrouw die goed bevriend is met de eigenaar van de Ranch. Af en toe vragen ze mensen die een paar maanden komen helpen. Ik heb daar wel oren naar, maar ik vraag me af wat de werkzaamheden precies zijn... Ik heb al op de website gekeken en gezien dat de Ranch een vakantieranch is voor mensen die een weekje willen komen trail/trec rijden en les krijgen in cutting en teampenning. Dat ik het hier vraag, is omdat het internet op de ranch slecht is, waardoor ze de emails nauwelijks kunnen beantwoorden.

Ik zoek naar werken op een ranch waar ik ook daadwerkelijk koeien drijf naar/van land en waar ik paarden kan trainen enz. Wat ik dus niet zoek, (en wat ik denk dat de werkzaamheden op de Western Ranch zijn) is dagenlang alleen maar stallen mesten, paarden zadelen en toeristen helpen opstappen...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! (en me misschien nog alternatieven kunnen aanbieden?)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:05

Het is voornamelijk helpen in de keuken en met tafeldekken sochtends, smiddags en savonds, helpen met stallen mesten en schoonmaken, paarden controleren en voeren, naar de wei brengen, van de wei afhalen, soms mee op buitenrit gaan, en soms even een momentje heerlijke relaxen! 2 keer per week doen ze met de gasten koeien drijven, soms mag je daaraan meedoen. Maar je kunt geen koeien drijven van/naar land want de koeien staan gewoon vlakbij de ranch in een grote wei (met 2 delen) en die blijven daar ook. xD
Dit heb ik van een meisje die er dit jaar 6 maanden heeft gewerkt :) K ben er deze zomer namelijk naartoe geweest.