Restaurantjes in Maastricht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juweeltje

Restaurantjes in Maastricht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 00:12

Hallo!

Ik ga volgende week lekker een dagje naar Maastricht, en daar willen we natuurlijk ook gezellig een hapje eten 's avonds.
Ik ben totaal niet bekend in de stad, het wordt mijn eerste keer erheen :D
Dus, weet iemand een goed restaurant met leuke 3-gangen menu's voor ene acceptabel prijsje?

Alvast bedankt!

Angela

Re: Restaurantjes in Maastricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:54

HK -> BEU

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:55

Den Ingel in Maastricht , kun je heel goed en betaalbaar eten.
Ligt op de hoek van het Vrijthof, richting Muntstraat.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:50

Ben vaak in Maastricht geweest en waar ik ook verbleef.. hoefde nooit langer dan 5 minuten te lopen voor een goed restaurant :') . Echt, Maastricht zit vol heerlijke tentjes!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:59

Hier de tips van iemand uit Maastricht die veel te vaak gaat uiteten ;) Mijn eigen favorieten zijn:
- Cafe Sjiek (cafesjiek.nl, kun je niet reserveren maar altijd plek doordat je kan wachten aan de bar, altijd druk en gezellig, altijd goed eten, nog geen 5 min lopen van het vrijthof).
- Witloof (witloof.nl, heel origineel belgisch restaurant, bij de onze lieve vrouwen kerk).
- La Bodega (labodega-maastricht.nl, echt goede spaanse tapas, ligt op de platielstraat dus midden in het winkelcentrum, ook hier kan je niet reserveren onder de 4 personen maar als je een beetje op tijd bent is altijd wel ergens een plekje (aan de bar is leuker dan aan een tafeltje achterin)).
- Il y a (eetcafeilya.nl, ook bij de onze lieve vrouwen kerk, mediterraans met hele goede wijnen, vooral lekker als je van vis houdt maar hebben ook goede vleesgerechten).

Bij het Vrijthof en de Markt zou ik uit de buurt blijven :) Bij sommige cafe's kun je best lekker eten, maar meestal betaal je teveel voor wat je krijgt. In alle bovenstaande restaurants eet je voor maximaal 30 euro pp ontzettend goed.

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 11:31

Dankjewel! Ik zal mijn ogen ophouden van het weekend! Verder tips mogen alsnog bericht worden hoor ;)
Maar hier kan ik sowieso al even mee vooruit!