Mountainbiken, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbulet

Mountainbiken, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:08

Hoi hoi *\o/*

Gisteren ben ik voor het eerst (vaker gedaan maar niet in de Drunense Duinen) gaan mountainbiken. Ik vond het echt helemaal super! Bedoeling is dit zéker vaker te gaan doen. We hebben meteen al 2 fietsen besteld. := Ik vond het echt geweldig. Heb wel zadelpijn van die rotzadels, want we huurden fietsen, aangezien ik er nog geen heb. Maar dat was het waard hoor *D Doordat we een beetje verdwaald waren ( :o ) kwamen we zo aan de 20 km. Ik was echt kapot toen we klaar waren, maar vond het geweldig!

Wie doet dit nog meer? Ook weleens buiten Nederland? En hoe vaak doe je dit dan? Hoe lang? Ik zou zeggen, deel je ervaringen en leef je uit. :)

Barbulet

Re: Mountainbiken, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:48

niemand ?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:49

Beetje geduld mag ook wel ;)
Is racefietsen ook goed?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:59

Tuurlijk, ook leuk!
:D

en geduld? Topic was 5x bekeken, tsja, dan haal ik hem even omhoog door een reactie te plaatsen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:01

Ik heb in tsjechie 2 weken geleden 15 km gebiked... (ongetraind)
6km over de weg, 9 door het bos,bergen,grasland,modderland,afdalingen,heuvels enz. enz.

Was onwijs leuk!
Maar echt.. := mijn knie hield het niet vol...
Maar is prachtig om het in zo'n mooie omgeving te doen! In Nederland zou ik er geen lol in hebben!

Tevens is het omhoog schoppen van je topic niet toegestaan ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:09

Ik mountainbike dan niet, maar racefiets :P Maak wekelijks minimaal 30 km per keer (probeer 2x te gaan en dan nog gewoon fietsen) en tochtjes met een vriendin van 60km+. Gaan binnenkort ook eens naar het buitenland :) Helaas lig ik op dit moment plat ivm hernia, maar ga wel meteen weer beginnen als het mag :)
Overgins gaan wij ook zeer vaak offroad etc, gewoon mountainbikepad om het onszelf zeer moeilijk te maken :P

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 22:19

Oh wat gaaf Jolliegirl, klinkt leuk!

Nou, dan moet je eens in Brabant komen rijden, de Drunense Duinen schijnt een van de mooie routes te zijn!
Oh, en excuus, wist niet dat dat niet toegestaan was.

Knabbelgirl, jeetje wat knap! Dat is erg veel zeg, zeker als je het iedere week doet. Top!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:21

Ik doe aan een beetje hobbymatig mountainbiken, erg gaaf :D
Heb er een paar jaar terug kennis mee gemaakt op de Utrechtse heuvelrug, ik was gelijk verkocht! Ik ben ook een paar keer naar de Drunense Duinen geweest, erg gaaf daar, maar wel zwaar zeg..
Ik woon inmiddels in Breda, heb daar ook een oude mountainbike staan en pak die meestal eens in de week mee voor een ritje door het bos, heerlijk even mn energie kwijt en buiten zijn :) Maar ik mis daar wel de echte mountainbike route hoor.
Ik zou eigenlijk nog een keer een goede fiets aan moeten schaffen en daarmee vaker naar de Drunense Duinen gaan, maar daar heb ik helaas nog even niet het geld voor :o

Editje: Ik heb in Australië ook wel eens gemountainbiked, daarmee vergeleken is Nederland echt niks :(:) Maargoed, voorlopig toch maar hier oefenen tot ik ooit emigreer ofzo :D
Laatst bijgewerkt door djodjodjo op 30-10-11 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:22

Als ik het geld (en tijd) had, was ik zeker een aantal keer in het bos te vinden :j . Met school mountainbiken we wel eens (laatste keer was vorige week vrijdag). Vind het onwijs gaaf om te doen :j Ben in het eerste ook mee geweest naar de ardennen, 2 dagen mountainbiken.. Heerlijk :) :j

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:24

Wat gaaf Daantjee dat je in de Ardennen bent geweest! Ben je daar op eigen initiatief heen gegaan en had je daar een route? Of hoe heb je dat gedaan?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 22:29

Mijn zus is met school ook naar de Ardennen geweest, maar was daar niet zo enthousiast over, omdat de fiets die ze had geen goede vering had.

Maar wel leuk dat jij het wel naar je zin had daantje!

Klopt djo, het is daar wel erg zwaar, in de Drunense Duinen, maar gaaaaaf! :D

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:31

djodjodjo schreef:
Wat gaaf Daantjee dat je in de Ardennen bent geweest! Ben je daar op eigen initiatief heen gegaan en had je daar een route? Of hoe heb je dat gedaan?

Je mocht natuurlijk zelf kiezen of je mee ging of niet. En dan waren er de eerste dag groepen gemaakt, en iedere groep had een begeleider (allemaal docenten) en die wist dan de routes. Af en toe pauzes of uitleg. De rest was heuvel op en af en lekker door de bossen corssen. Was erg gaaf :j
Onze school heeft trouwens heel veel met mountainbiken. elk jaar is er een trip naar de ardennen. ook een keer per jaar naar Canada.. Maar vind dat het teveel kost. Geef ik dan liever uit aan mijn paard :j

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:37

Even naar Canada om te mounainbiken :wow: Jeetje! Dat is ook wat.. Maar wel gaaf dat je school dat zo organiseert! Het lijkt mij ook erg leuk om te doen (de Ardennen dan), maar dat zou ik het op eigen initiatief moeten doen, en ik ben toch een beetje bang dat ik ernstig ga verdwalen aangezien mijn richtingsgevoel niet altijd zo goed meewerkt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 04:41

Ik heb voor in Gozo een mountainbike gehuurd, ik zie er tegen op :')