Rondreis Israël?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Rondreis Israël?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 19:47

Mijn vriend en ik hebben ons oog laten vallen op een rondreis door Israël van BBI-reizen en waarschijnlijk gaan we dit ook doen.

Nu ben ik nieuwsgierig naar een aantal dingen, bijvoorbeeld hoe is het eten daar? Is het goedkoop of juist duur in vergelijking met Nederland? Bij onze reis zit het ontbijt in, maar de diners komen er extra bij. Hoeveel zouden we dan ongeveer om moeten wisselen om mee te nemen voor eten? Zou 500 genoeg zijn?

Hebben jullie je laten enten of juist niet en waarom? We vliegen dan over Eilat, is dat vliegveld een beetje tourist-vriendelijk? En verder zijn alle ervaringen met het land natuurlijk welkom, wat moeten we zeker gaan zien en wat niet?

Tellie

Re: Rondreis Israël?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:44

Ik ga in januari 2 weken naar Israël, we vliegen ook op Eilat.
We gaan een weekje snorkelen, relaxen en uitstapjes doen vanuit Eilat. Ik zag ook dat je vanuit daar paardrijtochten kan doen. Die pak ik dus zeker even mee. Verder gaan we sowieo naar Masada, dode zee en een dagje naar Jeruzalem. Daarna gaan we vrienden bezoeken in het noordelijkste puntje (Mijn ouders hebben in de 70's daar in een kibboets gewoond). Vanuit daar gaan we een dagje naar Haifa en nog een dagje naar Akko.

Ik weet wel dat je vanuit Eilat dagtrips kan doen naar Petra in Jordanië en naar Egypte. :j

Ik wil vanavond wel even aan mijn ouders vragen wat nog echt een must see is. :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:47

Klinkt ook erg goed Tellie :D Ben erg benieuwd wat je ouders nog in gaan brengen!

Wij hebben een vaststaande rondreis, dus met een bus en een gids. Jeruzalem en bethlehem zitten er sowieso bij, lijkt me echt prachtig. Weet je of de nieuwe stad van Jeruzalem ook de moeite waard is? We kunnen optioneel een excursie bijboeken naar de nieuwe stad met o.a. het holocaustmuseum. Het lijkt me wel heel interessant. Nadeel van de reis is dat we alleen over Eilat vliegen, we komen niet in de stad zelf en daar is wss ook geen mogelijkheid toe, wel jammer want die paardrijtocht klinkt super :D

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:56

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:00

Ik heb inderdaad even de reis bekeken bij BBI, het is die kennismakingsreis Israël toch die je bedoelt? Alleen een vrije dag in Bethlehem dus?

Ik zal het eens vragen. :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 14:04

Ja klopt, die is het :j

Idd helaas maar 1 vrije dag, maar er zitten zoveel bezienwaardigheden in gepropt dat het bijna niet anders kan... Ik heb even het andere topic doorgelezen, wat een prachtige foto's :+: Is het Yad vashem ook in Jeruzalem? Ik ga even googelen, want dat lijkt me behoorlijk indrukwekkend :j

Edit: Yad vashem gaat dus ook op het lijstje, kost wel extra maar zoiets moet je denk ik wel gezien hebben. Nu maar hopen dat we het daar droog gaan houden, we zijn allebei nogal emo wat dat betreft.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:56

Waar heb je allemaal extra tijd om zelf dingen te bezoeken?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 21:36

Ik denk alleen in de avond... Maar dan zit je nog wel met het probleem van vervoer, we zijn min of meer van de bus afhankelijk.

Er is alleen de ruimte om op de vierde dag vrij te zijn, maar dan wil graag met de optionele excursie mee naar de nieuwe stad en ook het holocaustmuseum. Ik verwacht dat we daarmee ook een hele dag weg zijn.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 01:21

Israël lijkt me super om te bezoeken maar ben een angst haast mbt al die ontploffingen...
Is er vanuit Nederland dan wel een positief reisadvies?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 08:23

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:50

Behalve het reisadvies van minbuza moet je ook vertrouwen op je boerenverstand. De laatste keer dat ik in Israël was was overigens voor de laatste intifadah dus de situatie is nu wel anders. Maar wij namen bijv. standaard een taxi in Jeruzalem (want bussen worden opgeblazen) en als je in drukke menigtes loopt blijf dan een beetje alert en vertrouw op je gevoel. Ik heb me in de binnenstad van Jeruzalem nooit onveilig gevoeld, wel in bepaalde wijken in het Israëlische deel van de stad.

Een van de meest bijzondere plekken die ik heb bezocht is een kloof een stukje buiten Jericho. Het is een wadi, onderin loopt een klein stroompje. Gemotoriseerd vervoer is niet mogelijk, je loopt een pad af naar beneden, daar steek je het watertje over en vervolgens klim je aan de andere kant omhoog. Als je beneden in die kloof bent is alle geluid gedempt, zelf de vogeltjes klinken anders. Aan de overzijde zit een Grieks-orthodox klooster dat is uitgehakt in de rotswand. Terwijl wij met de klim omhoog bezig waren begon daar een monnik een klok te luiden, monotoon geluid van een ijzeren buis die "geluid" werd door er een touw met een steen op ritmische wijze tegenaan te slaan. Ik heb soms nog dromen waar dat geluid in terugkomt.

Een aanrader is om op een keertje te gaan ontbijten in het American Colony Hotel zie www.americancolony.nl daar hebben ze een prachtige Arabische binnentuin waar je heel fijn kunt zitten. (en soms wat journalisten of politieke bobo's tegen kan komen)