Dubai

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maikuh

Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 21:42

Midden November ga ik met mijn vriend voor 8 dagen op vakantie naar Dubai!

Wie is er wel eens geweest? Wat vonden jullie ervan? Tips qua bezienswaardigheden? Tips qua dingen die je daar wel kan/moet doen (bv afdingen?), of juist niet (bepaalde kleding?).

Alvast bedankt!!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:47

Ik ben er geweest 3 zomers geleden! Voor 5 dagen, tijdens tussenstop in Dubai vanuit Thailand :)

Ff een quote van mij uit een ander topic:
Citaat:
Ik heb vorige zomer 5 dagen naar Dubai geweest!
Geweldige staat
Hoewel t wel een grote bouwput is, zie je er de mooiste en luxeste gebouwen Je ziet het al bij aankomst op het vliegveld, hoe welvarend ze zijn (hoewel ze failliet waren, maar ach )

Hotels zullen wel goed zijn wij hadden een 4 sterren hotel (Oasis Beach Tower), wat al super was!

Houd er rekening mee dat je een graad of 40/45 moet verwachten in het zomer seizoen, en dat dat soms écht heet is. Bij tours met busjes kregen we wel flesjes water uitgereikt, en das ook echt nodig.
Middagje strand is wel te doen, mits je echt in de schaduw gaat liggen onder een parasol (of in het water), en goed insmeert natuurlijk.
http://www.atlantisthepalm.com/marinean ... nture.aspx is echt een aanrader als je naar een waterpark wilt gaan

Wij hebben trouwens echt totaal niets gemerkt van andere behandeling naar vrouwen toe Ze waren allemaal erg vriendelijk zelfs!

Wat erg leuk is om te doen is een Jeep Safari door de Woestijn te doen!
Je kunt daarbij verschillende tours kiezen. Ik zou dan http://www.arabian-adventures.com/ aanraden!

Je hebt geluk dat je niet in Ramadan periode er bent :) Dat is niet echt uit te houden :P wij zaten er namelijk wel tijdens Ramadan xD
Qua temperaturen weet ik niet hoe warm t is in november.
Verder weet ik eigenlijk niet echt bezienswaardigheden, wij zijn er ook maar vrij kort geweest. Dat waterpark is wel super leuk! En verder moet je daar gewoon veel rondkijken enzo :) Misschien dat er nog andere bokkers tips hebben.

caat_eve

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:25

Ik ben er net van terug. Het is werkelijk fantastisch, echt adembenemend!
Wij zijn er met een schooluitslapje geweest, dus wij hebben ook veel gezien daar.
Met kleding valt het daar wel mee, het is superwesters geworden. Je kan er gewoon met een kort broekje en een hempje rondlopen. Wel zou is wat dunne vestjes meenemen (die bv in je handtas passen) voor als je binnen gaat eten, want het is er binnen koud door de airco.
Wij zijn naar het Atlantis Waterpark geweest, leuke ervaring, hebben daar ook met dolfijnen gezwommen! Verder is een uitstapje naar de bourj kaliffa ook aan te raden! dat is het hoogste gebouw van de wereld en zo kun je naar de top om over dubai te kijken. Verder hebben wij gegeten bij al hadheerah, supergaaf! Dit is een eindje de woestijn in rijden maar zeker de moeite waard. Hier staan kamelen en paarden, waar je ook op mag rijden (stelt niet zo heel veel voor hoor) en je mag een valk vasthouden. Het eten is daar echt arabisch maar ze hebben ook kip enzo. Daar zijn ook buikdanseresen en zangers enzo, supergezellig!
Heel veel plezier in ieder geval!!!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:41

Ik ben in februari naar Dubai geweest, over de hotels kan ik niet veel vertellen, want ik sliep bij mijn vriend zn tante (die woont daar).

Wat wij hebben gedaan:

- We hebben de Burj Khalifa gezien (die hoogste toren)
- Burj Al Arab gezien (dat bekende hotel), we zijn toen bij hotel Jumairah in gegaan, en toen naar de lift. Je kan vanuit de lift prachtige foto's maken!
- We zijn op de palm geweest
- We zijn naar Atlantis hotel gegaan ( zijn daar gaan zwemmen, was omgerekend 20 euro, maar was super leuk). Je kan ook een strand op en dan zie je een blad van de palm, erg leuk om te zien.
- We zijn naar de kledingsouk geweest
- We zijn naar een hotel geweest, en daar kon je wat drinken, met uitzicht over de woestijn (denk dat dit voor jullie niet haalbaar is, omdat je echt de weg moet weten.)
- We zijn naar Emirates Mall geweest
- Zijn gaan Jetskieen
- Zijn lekker uiteten gegaan bij Pon Dorosa (was heerlijk eten)
- Hebben een rondvaart gemaakt op een oude boot
- Hebben de bootjes gezien waar de indiers op vervoerd werden (lees 25 man op 1 klein bootje)
- Zijn naar Dubai Mall geweest
- Dubai Museum
- Zijn in het aquarium geweest + dierentuin (ja, in een winkelcentrum).
- Hebben de fontijnshow gezien bij Dubai Mall
- Zijn naar Madinat geweest (dit is vlakbij de Burj Khalifa)
- Ook heb je een winkelcentrum waarbij je bijv. door Egypte loopt, en dan zie je allemaal typische egyptische dingen. Dit heb je bij een aantal landen, dus Egypte, China etc. Ik weet even niet meer hoe het heet, edit: Ibn Battuta. :)

En zo hebben we nog veel meer gedaan, haha!
Mocht je vragen over dingen hebben, mag je me altijd een PB sturen! :D

Houd je er wel rekening mee, dat je in Dubai geen hempjes aan mag? Dus elk shirtje moet tot over je schouder? Ook korte broekjes zijn not done, wel met een legging eronder, maar anders zou ik het niet doen. Je ziet verder ook niemand met een hempje/korte broek lopen, zo is hun cultuur niet. :)

Heel veel plezier! Je zal je ogen uitkijken! :D

Edit: alvast een voorproefje. :D <3

Dit is in Madinat.
Afbeelding

En de Burj Khalifa
Afbeelding