Tips gevraagd: OV rond Scheveningen/Den Haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annumarie

Tips gevraagd: OV rond Scheveningen/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 13:59

Hallo,

Ik hoop dat er hier op Bokt wat mensen uit de buurt van Scheveningen/Den Haag zijn die me met het volgende kunnen helpen:
Komend weekend ga ik met 6 vriendinnen een weekendje naar Scheveningen en nu willen we op zaterdag gaan shoppen in Den Haag. Liefst gaan we daar met openbaar vervoer naartoe vanuit Scheveningen, Hellingweg, en niet met de auto. Nu hebben we geen van allen een OV chipkaart, want we komen uit zuid-oost Brabant en bij ons is het OV zo bagger geregeld dat bijna niemand er gebruik van maakt ;)
Ik heb begrepen dat dat geen probleem hoeft te zijn om rond Den Haag te reizen, maaruhh...kan iemand dat bevestigen? En welk vervoersmiddel kunnen we dan het beste nemen met wat voor soort kaartje?
Of is het gewoon toch makkelijker om wel met de auto te gaan? Zo ja, wat is dan handig om te parkeren (we zijn niet echt bekend in Den Haag).....

ben benieuwd of iemand me wat tips kan geven!

Alvast bedankt!

Gr Annemarie

Anoniem

Re: Tips gevraagd: OV rond Scheveningen/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:36

Je hebt in ieder geval tram 1 nodig, en helaas een OVchipkaart. De strippenkaart is echt afgeschaft. Als je genoeg kleingeld meeneemt moet je wel weggooikaartjes kunnen kopen in de tram :j

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 15:14

Ja, dat van dat kleingeld bedoelde ik mtoen ik zei dat een OV chipkaart niet persé nodig is. Kleingeld moet te regelen zijn, toch?! Zeker als je 7 kaartjes tegelijk koopt....das iig makkelijk dan 7 keer los kopen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:15

Inderdaad :j

In jullie geval is het denk ik ook het handigste om ze bij de bestuurder te kopen :j al moet je dan wel voor heen en terug losse kaartjes kopen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:31

Bij de bestuurder is het makkelijk te kopen :j Wordt heel veel gedaan hier in de tram en bus.
Als jullie met de trein gaan kunnen jullie ook bij Den Haag Centraal tram 9 Scheveningen Noorderstrand pakken :) Die gaat ook richting boulevard en palace promenade enzo. Als jullie daarheen willen iig.
Je bent dan binnen een kwartiertje/20 minuten bij het strand :)

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 15:43

We gaan met de auto van huis naar Scheveningen, dat is ookg een punt. Het gaat er specifiek om dat we vanaf Scheveningen in Den Haag willen gaan winkelen.
Maar dus.... tram 1 en gewoon in de tram een kaartje kopen....klinkt goed....
Nu alleen nog even gaan bekijken waar tram 1 dichtsbijzijnd langskomt......

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:00

ohw zow! K heb even opgezocht waar de Hellingweg is, (daar wilden jullie toch vandaan naar de stad?)
Dan is het denk ik het dichtstbij om bij de Westduinweg (halte statenlaan, tegenover de Jumbo), bus 23 richting kijkduin te nemen en dan bij keizerstraat uitstappen en daar tram 1 richting delft tanthof nemen :) Das niet zo ver van de Hellingweg vandaan (die halte statenlaan)
Ik heb even bij 9292 gekeken namelijk en die geeft aan dat je 13 minuten moet gaan lopen naar de keizerstraat om daar de tram te nemen xD
Dan is dit misschien makkelijker.
Vanaf Kurhaus zou tram 9 Vrederust ook naar de stad gaan, dan moet je bij Kalvermarkt Stadhuis uitstappen. Is een halte na Den Haag Centraal.

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 16:16

wat een service! Dank je wel!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:18

Ik ben ooit heel Den haag doorgecrossed met de bus en uitgestapt bij Scheveningen. Die bus ging gewoon vanaf Den haag CS :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:22

Annumarie schreef:
wat een service! Dank je wel!

Hahah jaah k woon in Scheveningen (nu alleen nog in het weekend), en ging vorig jaar iedere schooldag met tram 9 naar Hollands spoor en terug O:)
En k werk bij die jumbo, dus daar ging ik soms ook met de bus naartoe.
Weet wel beetje hoe die trams en bussen rijden :)

Alsjeblieft :)

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:29

Je kan ook op de Statenlaan tram 17 pakken richting Wateringen. (Dit is het begin/eindpunt van tram 17.)
De Statenlaan in de straat recht tegen over de Jumbo (langs BP lopen). Je kan dan uitstappen bij de Gravenstraat in het centrum van Den Haag.
Op http://www.htm.net kan je de vertrektijden van de trams en bussen nakijken.
Veel plezier in iedergeval

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:34

Dat kan ook inderdaad, dan kom je aan de andere kant van de stad uit, bij de grote Sting :)

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 16:49

ik heb jullie opties even bekeken en die lijn 17 ziet er goed uit. Het vreemde is dat als ik op 9292.nl zoiets probeer uit te vinden, ik dat niet kan vinden terwijl het wel het meest makkelijk lijkt nu....

Super bedankt!

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:57

graag gedaan. heb jaren lang vlak bij dat eind/begin punt van tram 17 gewoont, woon nu bijna bij het andere eind/begin punt.