Ervaringen Excursies Egypte?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sMieke

Ervaringen Excursies Egypte?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 21:13

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen rond 30 januari 8 dgn naar Egypte gaan.
Nu zit ik al weken internet af te struinen opzoek naar info.
Maar er is zoveel verschil in bijv. dezelfde excursie.
zo is dat soort dolfinarium best duur (over de 100 euro voor kwartier met dolfijn zwemmen)

ik kwam o.a. op:
http://www.completetravel.nl/

Wij zouden graag:
*met dolfijnen zwemmen of zien.
*Quad rijden
* evt. een tour naar wat bezienswaardigheden

Waar kunnen we dan het beste zitten? (en misschien hotel tips?)
Marsh Alam
El Gouna
Hurghada
Sharm el sheikh

Waar moeten we op letten?

Alvast bedankt!

Ntlie_

Re: Ervaringen Excursies Egypte?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:39

Quad rijden en kameel rijden zijn wel typische excursies die je eigenlijk wel op elke plaats in Egypte kunt vinden. :j
Met dolfijnen zwemmen is ook wel mogelijk, maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van in Egypte. := Zou dan eerder kiezen voor dolfijnen spotten, dat is ook mogelijk aan de Rode Zee. :j

Verder heb ik zelf vanuit Sharm el Sheikh een uitstapje gemaakt naar het Sint Katharinaklooster en naar Dahab, ik ben naar Cairo geweest en Luxor staat ook nog op mijn lijstje.. :) Voor Cairo en Luxor zullen ook vast vanuit de andere badplaatsen excursies georganiseerd worden. :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:43

Wij hebben Luxor gedaan toen we in Hurghada zaten. Dat is wel zo'n 7 jaar terug alweer, dus ik weet zeker dat ze het nu ook gewoon aanbieden.

Wij werden toen om 3 uur 's nachts opgehaald door een jeep, waarmee we naar een verzamelplaats werden gereden. Daar moesten we allemaal in een touringcar. "Helaas" hadden ze een telfoutje gemaakt, want er waren te veel mensen. Toevallig werden wij en een andere Nederlands stel uit ons hotel er uitgepikt om niet met de touringcar mee te gaan. Wij mochten in een luxe mini-van :D. Bij de bezienswaardigheden was je wel weer gewoon met de grote groep, alleen bij de individuele excursies in en nabij Luxor was je alleen met het groepje die ook die excursie wilde.

Aanrader is om goed te shoppen, want uiteindelijk bleek dat wij het minst voor de excusie betaald hadden, maar wel de meest luxe manier hadden :).

Luxor is overigens echt héél erg gaaf, staat me nog helemaal bij. Wat een leuke optie is, is om naar het bananeneiland te gaan. Echt even een uurtje van total relaxement!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:38

Bokker Kehdra zit op dit moment in Eqypthe, vlakbij Caïro, misschien kun je haar ook een aantal dingen vragen? van wat ik uit haar topic lees is ze niet alleen aan het werk maar gaat ze ook vaak op de toeristische toer :)