Tips voor 2 dagen Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Tips voor 2 dagen Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 19:40

Heb de zoekmachine gebruikt, maar kon niet direct een topic vinden met tips voor een bezoek aan Parijs :)

Volgende maand gaan we op zaterdag&zondag naar Parijs en vervolgens 2 dagen naar Disneyland Parijs.
Nu ben ik ooit wel eens met zo'n bustour door Parijs geweest en ben daarbij op de Montparnasse geweest en heb een tochtje over de Seine gemaakt. Nu willen lief en ik echter Parijs toch wat beter leren kennen en daar hebben we dus 2 dagen de tijd voor :)

We willen rond 5 uur vertrekken, het is voor ons net geen 5 uur rijden. Eer dat we onze koffers in het hotel achter hebben gelaten en we de metro hebben gepakt, zal het dus tegen het middaguur lopen en hebben we eigenlijk maar 1,5 dag.

Parijs is waarschijnlijk groot genoeg om je een week te vermaken, maar wat móeten we in die 1,5 dag nu eigenlijk zien?

We houden allebei van cultuur, maar hoeven niet persé de grote musea binnen (tenzij erg de moeite waard). Vinden oude gebouwen dan wel weer erg leuk, maar hoeft van mij ook niet te uitgebreid, dus geen uren rondlopen. Willen natuurlijk ook wel wat shoppen, dus leuke winkelstraat/centrum is altijd goed. Verder gewoon sfeer proeven, lekker eten en romantisch genieten :D

Kom maar op met de tips :Y)

Sheran

Re: Tips voor 2 dagen Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:43

Dan zou ik gewoon een beetje rond gaan lopen. Ik zou zeker even langs het Ile de la cité gaan en de Notre Dame bekijken. Dan kun je meteen goed langs de Seine lopen, waar genoeg leuke winkels zijn. Jardin de Luxembourg is ook een aanrader. Daarna kun je nog naar de Mont Martre en de Sacré Coeur :)

knollina

Re: Tips voor 2 dagen Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:17

place du tertre, de schilderwijk bij de sacre coeur in montmartre is erg leuk om te zien :) en verder de studentenwijk Quartier Latin kan je savonds leuk eten (die zit niet ver van jardin de luxembourg) en vanaf trocadero heb je een heel mooi zicht op de eiffeltoren. Wel moeilijk hoor, er is idd zoveel te zien. Veel plezier :D