Indonesië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stinkmodder

Indonesië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 19:36

In februari 2012 ga ik voor zeven maanden naar Indonesië. Ik ga vijf maanden stage lopen in Jakarta (bij een advocatenkantoor) en daarna twee maanden met mijn vriend reizen.

Zijn er hier mensen die er zijn geweest of er zelfs ook hebben stage gelopen? Ik ben erg benieuwd naar verhalen over het land! Over de cultuur, het eten, de must sees, etc!

Alvast bedankt :)!

caj2008

Re: Indonesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:48

Ik lees even mee :)

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:50

Stinkmodder schreef:
In februari 2012 ga ik voor zeven maanden naar Indonesië. Ik ga vijf maanden stage lopen in Jakarta (bij een advocatenkantoor) en daarna twee maanden met mijn vriend reizen.

Zijn er hier mensen die er zijn geweest of er zelfs ook hebben stage gelopen? Ik ben erg benieuwd naar verhalen over het land! Over de cultuur, het eten, de must sees, etc!

Alvast bedankt :)!

oeps dit moest een pb wezen

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:38

Geen ervaringen met stages, maar ben er afgelopen jaar 3weken op vakantie geweest! *D Hebben rondreis gedaan van Java/Jakarta en dan langzaam naar Bali, met fox! :D (16daagse rondreis Java&Bali.) Maar 7 maanden in Jakarta :oo Ik was blij dat we daar na 1 dag alweer weg gingen! :+ Bah wat een stink stad !

Als je gaat rondreizen, zeker naar Bandung gaan! En boek zeker een excursie om 's nachts naar de bromo vulkaan te gaan voor zons opgang <3

Dit is echt een super mooie routte,
http://www.fox.nl/groepsreizen/reizen/r ... ember-2011)_p4958_route.asp Houd er wel rekening mee dat je gemiddeld maar 30km peruur kan rijden ...

In Bali zeker gaan Raften, en een Marine walk doen! Met de marine walk loop je met een helm op de zee bodem echt zo mooi! <3 Echt een aan rader!

Hier een rij met allemaal excursies, allemaal de moeite waard! :D

De mensen zijn echt heel lief! <3 Java is voornamelijk moslim dus als je snel wakker word kan je beter oordoppen mee nemen anders hoor je om 5uur snachts de moskee. Het eten (voornamelijk rijst) is ook echt super lekker ! :D
http://www.fox.nl/groepsreizen/reizen/b ... .asp#ID832

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 22:35

Bedankt voor de info! En idd, 5 maanden in de stinkstad ;) Wat vond je van Hongkong dan? Dat vond ik namelijk helemaal geweldig! Ik dacht: dan moet Jakarta ook leuk zijn :+

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:52

Hongkong vond k wel super! :D Athans dat gedeelte waar we met het hotel zaten niet, maar het centrum was wel echt top indd! *D Ook mooie benzienswaardig heden natuurlijk! :D Al die winkels, chineese teksten echt leuk om een keer geweest te zijn indd! Maar zou er geen 2e x heen hoeven! Alhoewel misschien wel weer met stop over om te winkelen(a)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:31

Ik vond Jakarta juist een hele mooie stad, ben met een aantal groepsgenoten de taxi in gestapt en rond gereden (ook rondreis van Fox gedaan).
Grand Indonesia is ook tof (enorm shopping mall) :))
Eten vond ik tegenvallen omdat je bijna niet buiten het hotel 'veilig' kan eten. En ik ben van het 'echte' Indische eten, niet van de gaarkeuken. Maar ik ben ook verwend met een Indische kant van de familie O:)
Zonsopgang bij de Bromo vulkaan is inderdaad supermooi :j
Ik zou vooral aan locals vragen wat er nog meer te zien is, zo kom je verder dan de echte toeristische bezienswaardigheden.

En tot slot, heel erg gaaf dat je zo lang gaat, ik ben jaloers! Ik hoop nog een stage (SPH) of vrijwilligerswerk te kunnen vinden in Indonesië :)