3 maanden woonachtig en werkachtig als au-pair in frankrijk (parijs) en daarna anderhalf jaar woon en werkachtig te zijn in Engeland (londen) en momenteel lerarenopleiding Engels te doen (eerstejaars) dacht ik... hé.... waarom nou niet eens in de zomervakantie iets van boerderijwerk doen in Schotland! Schotland vind ik een práchtig land, ze spreken daar (hoofdzadelijk) Engels en ik ben ook een boerderij kind, m'n ouders hebben een boerderij waar ik altijd op heb meegeholpen ook heb ik dingen als aardbeiplukken, preipoten en paprikaplukken gedaan. Naast wat ik dus bij m'n ouders op de boerderij deed.
Lijkt me ontzettend gaaf, heb het au-pair zijn namelijk na 2 mislukte pogingen ook wel helemaal gehad. Dus heeft iemand hiermee ervaringen en/of evt. wat informatie voor mij? want ik zag wel op google veel fruitplukken enzo, maar dat vind ik om eerlijk te zijn toch weer wat minder, wil wat afwisseling. Beetje stallen uitmesten, fruit plukken, koeien voeren etc. etc. Uiteraard begrijp ik dat dat wellicht niet mogelijk is, maar dat is wel wat ik 't liefste zou willen doen (niet dat alleen fruitplukken dus is uitgesloten)
alvast bedankt!