Reizigersboek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Reizigersboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 18:25

Hello,

Omdat ik me meer wil verdiepen in de wereld van het reizen.. Zou ik graag een reizigersboek willen lezen.
Als dit onder entertainment valt, verplaats maar.. Ik twijfelde..
Ik zou graag willen achterkomen waar ik graag heen zou willen voor misschien volgend jaar om alleen heen te gaan.
Hebben jullie al eens zo'n boek gelezen? In dagboek vorm misschien? Welke raden jullie aan?
Voorkeur: Australie, Zuid-afrika, Zuid-amerika, amerika, canada

Zoals je al ziet mijn reisgebied is ehh groot :+

Yv_

Re: Reizigersboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:47

Ben wel benieuwd wat een reizigersboek is? Is dat zeg maar net zoiets als bijv. waarbenjij.nu ? Of bedoel je totaal iets anders, zoals gewoon een reisgids met ervaringen ofzo?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 13:19

Nouja er zijn vast wel schrijvers wie een boek hebben geschreven over hun reis.. dat bedoel ik meer :)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:37

Lannoo's reisgids : zuid-Oost USA. Daar staan routes en bezienwaardigheden in over de staten aan de oostkant van de USA.
Wij hebben dit jaar 7 staten doorkruist en soms zijn we naar plekken gegaan waar lyrisch over geschreven werd. Maar waar de 1 zijn hart harder van gaat kloppen, vind de ander niets aan! Wij hadden een grote auto gehuurd (pas op, in amerika moet je soms ouder dan 25 jaar zijn en minstens een jaar over je rijbewijs beschikken. De west kant (Californie) verplicht een overnachting vóór je een auto kan huren, de oostkant niet...)We hebben heel lang op de Blue Ridge Parkway gereden, die zo mooi en rustig was, dat we dit nog een keer willen doen, maar dan in een ander seizoen! Wij houden van natuur. Als je meer van goed winkelen houd, kan je weer beter naar grote steden gaan.
Ik weet ook niet hoe lang je de tijd hebt om op vakantie te gaan. Australië lijkt me erg mooi, maar is zo lang vliegen dat alleen de reis al vakantiedagen kost!Ben benieuwd wat je keus wordt !

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 13:38

Ik bedoel niet een reisgids, maar meer in een verhaal vorm! Ik weet zelf al dat Lannoo heel hoog aangeprezen staat :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:57

Jeetje, ik heb echt geen idee.. Is voor het eerst dat ik ervan hoor?

Misschien het internet afstruinen op zoek naar reisverhalen van mensen? Of wil je het echt in een boekvorm?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 14:21

Boekvorm zal wel het leukste zijn :j

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:18

Bedoel je iets in romanvorm als ' Een lied van Afrika', van Karen Blixen? Of 'rond de wereld in 80 dagen' van Jules Verne?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 20:57

meer richting het laatste..