Weekendje Stockholm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lins_Vetra

Weekendje Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 13:22

Goedemiddag!

Wie heeft er tips vwb bezienswaardigheden in Stockholm? Ik ga er 2 dagen heen (vrijdagochtend komen we aan, zondagavond gaan we weer weg) en zie genoeg dingen op Wikipedia, maar wat mag ik ECHT niet missen?

Op zaterdagavond/nacht heb ik al een feestje gepland staan daar *\o/* . Maar verder nog geen idee. Ben beniewd waar jullie mee komen :D

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:34

Wat mag je ECHT niet missen?

- Katarinehissen (lift van waaruit je uitzicht hebt over Gamla Stan)
- Vasa museum is leuk, maar duurt misschien te lang voor maar 2 dagen
- Koffie drinken + wat lekkers erbij in Chocolad/Kaffeekoppen. De meest gefotografeerde cafes van Gamla Stan
- Eten bij Sjatte Tunnan (zit aan de Store Nygatan uit mn hoofd)!!! Geweldig leuk middeleeuws restaurant
- Kunt een rondje met de boot varen langs de eilanden
- Verdwalen. Hebben geweldige plekken gevonden toen we de weg kwijt waren
- Kaneelbullar (of zoiets) eten op het zwart/wit geblokte plein, daarna beetje winkelen in de mall daar tegenaan
- Rondje lopen over het kleine eilandje met moderne kunst (geen idee meer hoe t heet)
- Gemeentehuis/Nobelprijs uitreikplek vond ik persoonlijk minder. De kerk op weg daar naar toe was wel weer stoer
- Het koninklijk paleis bekijken. Ben er nog nooit binnen geweest, geen idee dus of t wat is
- Als je je een hele dag verveeld: naar Skansen. 'Pretpark' met oude huisjes en dierentuin en vanalles. Klinkt maf maar is gaaf!

Zoiets...?

Lins_Vetra

Re: Weekendje Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 00:11

Bedankt voor je reactie! Hier kan ik wel wat mee! Jammer dat ik maar 2 dagen ga... Te kort voor zo'n mooie stad!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 01:30

Vasa Museum moet je zéker doen! Heel indrukwekkend en zeker de moeite waard.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:43

Vasa Museum is echt een aanrader en verder gewoon heerlijk alles lopen je komt zulke mooie dingen tegen als je gewoon rond wandelt heb me er toen echt op en top vermaakt met mn verjaardag. Was mn beste verjaardag ever. :)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 19:17

Vasa it is! :D
hoop dat het droog is dan, en dat we lekker op verkenning kunnen :D
Bedankt voor de reacties weer!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:25

Wij vonden Gamla Stan echt helemaal super! Heerlijk om daar gewoon rond te struinen door de oude straatjes.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:04

Gamla Stan is heel erg mooi, kun je inderdaad heerlijk slenteren door kleine oude straten en stegen. Ik ben bij mijn tweede Stockholm bezoek naar het Vasa geweest, een absolute aanrader want het is zeer indrukwekkend. Verder vooral genieten en kijken, want het is een prachtige stad!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 14:32

Thanks! Hartstikke leuk zo inspiratie op te doen.

We zijn ook nog opzoek naar een hotel. M'n vriend wil geen, zoals hij zelf zegt, "7 of 8" hotel, maar echt een "9 of 10". Nog ideeen?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 15:09

Ben nu 2 dagen terug en de tip om maar gewoon te gaan wandelen en verdwalen bleek de gouden :D We zijn er 3 dagen geweest en alle 3 de dagen een uur of 8 per dag wezen slenteren.

Alle touristische dingen gezien, ja, echt een aanrader!! Heel gezellig met alle kerstlampjes en heel veel kerstmarktjes en gluhwein :D