Goedkope skivakantie; waar in Frankrijk??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Goedkope skivakantie; waar in Frankrijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:05

Hello!
Dit jaar ga ik waarschijnlijk samen met mijn vriend skieen! Aangezien we allebei nog studeren zijn we op zoek naar een goedkope skivakantie. Normaal gaat zijn familie altijd naar Oostenrijk (Flachau), dus mijn vriend is nogal gewend aan een mooi skigebied. Helaas wordt Oostenrijk voor ons te duur, dus we zitten een beetje te kijken naar Frankrijk (Tsjechie wil mijn vriend niet). Nu heb ik iets heel goedkoops gevonden, in skigebied Valfrejus. Is dit een gezellig en mooi skigebied? Is het hier leuk voor zowel de beginnende skieer (ik) als de gevorderde skieer (vriend)?
Andere tips over skivakanties in Frankrijk zijn ook welkom!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:34

frankrijk is over het algemeen duurder dan oostenrijk... Oostenrijk hoeft niet duur te zijn, als je het een beetje tactisch aanpakt. In Frankrijk betaal je overal meer voor je verblijf en al helemaal voor de boodschappen.
Je kan in oostenrijk bv kijken naar een huisje/pension wat iets buiten het gebied ligt, zodat je elke ochtend met de bus naar je skigebied gaat. Dat scheelt echt een hoop geld! Een klein stukje lopen naar de lift kan ook maar zo 200 euro schelen per week.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:19