Wie heeft er ervaring met jeugdherbergen? Mijn ouders zeggen dat het gaaf is maar jeugdherbergen nu zijn vast de jeugdherbergen van vroeger niet meer. Is het ook aan te raden voor een meisje (23 jaar) alleen?
Ja, hoor geen enkel probleem. Ik heb voornamelijk in het buitenland in hostels overnacht en het was altijd leuk. Bij sommige hostels kan je ook specifiek vragen voor "girls only" kamers.
Was vroeger altijd bere gezellig in de jeugdherberg. Kampvuurtje, gitaartje, zingen en op tijd naar bed. Bed ?? Een stapelbed met veren, heel goed voor de rug. Het enige waar ik een hekel aan had was het corvee gebeuren, afwassen tijdens je vakantie.
Daarnaast was het eten ook minimaal van kwaliteit, aardappeltje, worstje en een beetje sla.
Bedankt voor de reacties! Klinkt goed, dan ga ik het zeker eens een keer proberen. Slecht eten en corvee maakt me niets uit, ik kom om te slapen. Hoewel ik wat gezelligheid ook leuk vind
Volgens mij is dat sowieso niet meer aan de orde, over het algemeen is het gewoon self-service, gemeenschappelijke keukens waar je zelf kan koken. Of dit overal is weet ik niet.
Mijn ouders zijn ook heel sceptisch over hostels, maar ik vind het fantastisch. Je hebt een bed voor een goede prijs en komt daar ook nog eens heel veel mensen tegen
RelarDevi
Geplaatst: 10-10-11 10:45
Ik ga alleen maar naar hostels. Veeeeel gezelliger dan een hotel. Niet in alle hostels kun je zelf koken. Als je dat echt wilt, moet je wel goed opletten of je wel de 'juiste' hostel hebt gevonden. Heeeeel sommige hostels bieden ook avondeten aan, vaak is dat erg basaal maar wel lekker Ook niet alle hostels hebben ontbijt, ook wel handig als je dat weet
Ik heb mensen ontmoet van alle leeftijden; hoewel, boven 30 jaar zie je ze niet echt veel maar ze zijn er wel.
Ik wilde net zeggen, www.hostelworld.com, dan kan je ook bij de recensies een beetje zien of het een toffe plek zou zijn of niet en wat ze aanbieden .
MeesMo
Geplaatst: 10-10-11 10:48
Ik ben pasgeleden in een Stayokay hostel geweest en daar ben ik erg over te spreken! Goed eten (is wel alleen ontbijt) alles was schoon en niet te duur!
Anoniem
Geplaatst: 10-10-11 15:30
Ik ga in november naar Gozo en verblijf in een hostel, meid van 18, on my own Meeste hostels hebben gewoon aparte kamers hoor, vaak gedeelde badkamers. Een hostel is gewoon zoveel persoonlijker dan een hotel
Scheelt best veel, ik verblijf er 4 nachten voor 66 euro. Inclusief ontbijt, met zwembad, internet. Kan er een fiets neerzetten en tegen de baai aan, geweldig.
En het voordeel is ook nog eens dat hostels vaak op erg goede plaatsen zitten in het centrum. Als je op zo'n plaats een hotel zoekt, kom je vaak 5x duurder uit dan een hostel. Wij zaten in Seattle in het diepe centrum en waren $30/nacht kwijt, terwijl een hotel op die plaats stukken duurder was.
ik vind hostels wel chill eigenlijk. Je maakt er veel makkelijker contact dan in hotels ... En het is goedkoop, je hebt de faciliteiten om zelf te koken etc. En de faciliteiten zijn over 't algemeen best, buiten 't feit dat je je slaapkamer deelt. Maar persoonlijk vind ik dat juist wel leuk eigenlijk (Wegens het sociale aspect).
Ik heb in Berlijn in het meest nette hostel ooit geslaapt ! Dat was zo onwijs luxe, 4 persoonskamers (gedeed dus) supernette bedden, iets van 40 douches enzo. En het kostte iets van 9 euro per nacht.
Tellie
Geplaatst: 19-10-11 07:49
Wij hebben in januari een kamer voor 3 personen (eigenlijk prive dus want we zijn met 3 ) met ensuite voor 14 euro pppn. En dat zitten we in het centrum van Jeruzalem. Superchill dus.
Ik hou van hostels Ben nu 17 en heb in de afgelopen paar maanden in zo'n 15 verschillende hostels geslapen, alleen maar goede ervaringen. Eentje in Praag was een beetje goor, maar meestal tref je het prima, al moet je er rekening mee houden dat je weinig betaalt dus soms moet inleveren op iets. Mijn lievelingshostel was toch wel in San Pedro La Laguna (Guatemala). 1,90 per nacht voor een schone 2persoonskamer met privebadkamer erin, uitzicht over het meer, groot terras/balkon en keuken, centraal gelegen en geen geluidsoverlast. Super!