Noorwegen in de wintermaanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Noorwegen in de wintermaanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 00:16

Hallo,

Volgend jaar in 2012 willen wij met ons hele gezin op vakantie. Nu wil de ene helft naar Curacao in de herfst, maar mijn vader en ik willen graag naar Noorwegen toe. Mijn ouders zijn 2 jaar geleden al naar Noorwegen geweest in de zomer en hebben daar rond getrokken. Maar nu willen wij graag op "wintersport", een keer skiën, sneeuwscooters, bergbeklimmen, met slee honden en dergelijke.

Wij willen ongeveer 10 dagen gaan, de meeste reizen die ik heb gevonden waren maar voor 8 dagen. Heeft er iemand aanraders qua reisorganisatie, plaats, activiteiten?

Spruit

Re: Noorwegen in de wintermaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:29

Ik heb van januari tot juni in Bergen gewoond en dan gingen we skieën in Voss, een uurtje ervandaan met de trein. Echt heel erg gaaf, mooiste skigebied waar ik tot nu toe ben geweest :). Heel anders dan de Alpen. Nu denk ik dat het overal in Noorwegen wel heel mooi wintersporten is, het is gewoon een geweldig land, maar mocht je nog overwegen om ook een uitstapje naar een stad te maken dan is Bergen zeker een aanrader!
Qua reisorganisatie en dergelijke kan ik je niet helpen, maar je moet wel even uitzoeken waar in de herfst al echt goede sneeuw ligt. In Voss is het denk ik nog maar magertjes qua sneeuw, omdat het niet zo heel erg hoog ligt. Ik heb in februari en maart geskied, beide keren fantastische sneeuw, maar ik denk dat het in de herfst nog niet zo denderend is eigenlijk.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 09:14

Curacao zou in de herfst worden, maar Noorwegen uiteraard in de wintermaanden :D

Mijn ouders zijn destijds ook in Bergen geweest en vonden het een erg mooie stad!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:47

Ik ben twee keer in Noorwegen op wintersport geweest, en beide keren was het fantastisch. Geweldige sneeuw, omgeving en pistes! Wij zijn eerst naar Lillehammer geweest en het jaar daarop naar Hemsedal. We zijn niet met een organisatie gegaan oid..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 02:46

Wij zijn deze zomer in twee skisportgebieden geweest, Oppdal en Hemsedal. Zomers erg mooi, maar zo te zien duidelijk tot leven aan het komen tijdens de winter. Wij reisden via Buro Scanbrit, maar of ze ook winterreizen doen weet ik niet.
Veel plezier!!