Ervaringen met WWOOF gezocht! (Vooral Engeland)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Ervaringen met WWOOF gezocht! (Vooral Engeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 19:23

Hoi medebokkers :wave:

Ik zit momenteel in 6 gymnasium en als alles goed loopt wil ik volgend jaar een tussenjaar gaan doen 8-) Je raad het al: via WWOOF. Mijn plan is momenteel zo ongeveer dit: ik wil een (half)jaartje naar Engeland om daar rond te reizen en rond te kijken, ik wil wat meer van het land zien. WWOOF lijkt me ideale manier om een tussenjaar te doen: het is eens helemaal wat anders, je hebt tenminste mensen om je heen, het drukt de kosten wat en het lijkt me gewoon leuk, leerzaam en een goeie ervaring. Voor zover ik heb begrepen is 't niet de bedoeling dat je zeven dagen per week bezig bent, dus is er tijd over om de omgeving te verkennen of dagjes uit te doen.

Ik ben op zoek naar ervaringen met dit gebeuren, dus als je die hebt: post alsjeblieft wat! :) Wat heb je zo ongeveer gedaan en in welk land? Op wat voor boerderij kwam je terecht? Was het leuk of juist verschrikkelijk? :)) Wat zijn do's en dont's? Hoe lang van te voren heb jij contact gelegd en ging dat allemaal makkelijk? Kwam je op een fijne plek terecht met leuke mensen of was je echt de goedkope werkkracht? (Ook belangrijk: hoe zorg je er voor dat het wel te vertrouwen is daar?) Deed je dit in je eentje of met anderen? Hoeveel en hoe vaak was jij daar aan het werk en had je genoeg vrije tijd om zelf nog wat te ondernemen? Wat moet ik écht niet vergeten?

Nou, ja, een heleboel vragen dus :)) Maar ik vind het vooral leuk eens wat ervaringen te horen...
Alvast bedankt!
Tessa

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 00:16

Bonjour,

ik zit als het goed is rond November/December een paar weken in Engeland om te WOOFF'en, dus tegen die tijd kan ik je wel wat info geven :) Het lijkt me ook erg leuk, makkelijke manier om het land te leren kennen en goedkoop te kunnen reizen. Als het bevalt ga ik het van het voorjaar ook zeker doen in NZ/Australie!

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen :)

TE5

Re: Ervaringen met WWOOF gezocht! (Vooral Engeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 09:18

Hartstikke leuk! Ga ik je tegen die tijd zeker even een pbtje sturen, als je dat niet erg vindt :)