Hey, ik weet niet of je op het zogehete zwerfkamp gaat? hier ben ik een week geleden naar toe geweest.
Als advies zou ik geven neem niet al te veel rommel mee, wij gingen 3 dagen en we hebben veel gelopen en gelopen en gelopen 3,5 uur met een tas van 15+kg is zwaar! toen ik hoorde hoeveel de tassen van mijn klasgenoten wogen was ik echt blij dat die van mij niet zo zwaar was. (zij hadden tassen van 21kg/18kb etc) en je gaat veel berg op berg af.
Verder t liefst zoveel mogelijk dingen in je tas of aan je tas. Zelf liep ik met een tent in mijn handen en echt ideaal is het niet. en goed vastmaken de dingen (de klas die met ons tegelijk op kamp was heeft een slaapzak laten verdrinken die van een tas afrolde)
Qua eten,hamburgers is makkelijk te maken en niet zo zwaar, voor ontbijt van die kleine kuipjes jam of met meerdere een pot pindakaas ofzo (maakt t wel weer wat zwaarder maar toch) we hadden verder nog noodles mee en dingen die je met water kan aanmaken. Siroop is ook een goede 
T is snachts nog wel behoorlijk koud in de tenten dus daar zou ik wel thermokleding ofzo bij aan doen