Op kamp naar de Ardennen!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Op kamp naar de Ardennen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 17:36

Hee,

Ik ga dinsdag op kamp naar de Ardennen met school en ik heb er natuurlijk ontzettend veel zin in!!
Nu vroeg ik mij af of jullie ook zoiets hebben gedaan met school en zo ja, wat vonden jullie er van?
Zijn er nog dingen geweest waarvan je denkt "gohh had ik dat maar mee genomen!" of "jee wat ben ik blij dat ik dat mee heb genomen"

Dus brand los,
Groetjes!

Cassia

Re: Op kamp naar de Ardennen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:49

Pak maar veel anti-insecten spray/roller/... mee!
Voor de rest goede stapschoenen met een goede zool want de stenen daar kunnen verraderlijk zijn (spreek uit ervaring).
Voor de rest; véééél plezier :)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:51

insectenspray, laarzen, veel warme kleren.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 17:54

dankje!
aan insectenspul had ik helemaal niet gedacht!
en inderdaad warme kleren, we moeten zelfs een muts sjaal en handschoennen mee!!

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:56

Waar wij heen gingen naar de Ardennen was het onwijs lekker weer ! Een stuk beter dan hier in Nederland. Geen idee hoe het er nu is qua weer. 's nachts is het er onwijs koud dus neem wel goeie warme kleding mee, of dingen om in laagjes aan te doen, zodat als het toch warm is, dat je het evt kan omwisselen. Veel plezier ! ;D.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:57

Hey, ik weet niet of je op het zogehete zwerfkamp gaat? hier ben ik een week geleden naar toe geweest.

Als advies zou ik geven neem niet al te veel rommel mee, wij gingen 3 dagen en we hebben veel gelopen en gelopen en gelopen 3,5 uur met een tas van 15+kg is zwaar! toen ik hoorde hoeveel de tassen van mijn klasgenoten wogen was ik echt blij dat die van mij niet zo zwaar was. (zij hadden tassen van 21kg/18kb etc) en je gaat veel berg op berg af.

Verder t liefst zoveel mogelijk dingen in je tas of aan je tas. Zelf liep ik met een tent in mijn handen en echt ideaal is het niet. en goed vastmaken de dingen (de klas die met ons tegelijk op kamp was heeft een slaapzak laten verdrinken die van een tas afrolde)

Qua eten,hamburgers is makkelijk te maken en niet zo zwaar, voor ontbijt van die kleine kuipjes jam of met meerdere een pot pindakaas ofzo (maakt t wel weer wat zwaarder maar toch) we hadden verder nog noodles mee en dingen die je met water kan aanmaken. Siroop is ook een goede ;)

T is snachts nog wel behoorlijk koud in de tenten dus daar zou ik wel thermokleding ofzo bij aan doen ;)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:00

euhmm,, je hebt denk ik al wel genoeg advies gehad...

dus ik wens je alvast HEEEEEEEL VEEEEEL plezier toe!!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:08

Zaklamp/headlight, thermokleding, goeie!!! slaapzak, bij voorkeur zo'n mummyding, die isoleren veel beter.
Zakmes en vooral ook goede stevige schoenen!

Als je veel kleding mee neemt, neem dan thermo kleding of dunne fleecejes mee. Veel lagen is veel warmer dan bijvoorbeeld 1 dikke trui en ook nog veel lichter in je tas. Als je je eigen eten moet maken, kan je van die kant en klare pakketjes kopen waar je alleen water bij hoeft te gooien (verkrijgbaar bij Bever sport etc), niet erg lekker, maar wel voedzaam! Oh en als je echt gaat zwerven, neem dan van die frisse (baby) doekjes mee! Erg lekker als je je niet elke avond kunt douchen!

Weet je al waar precies in de ardennen je heen gaat? :D Heel veel plezier!

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:31

3 weken geleden ben ik ook met school in de Ardennen geweest. Mag ik vragen waar je ongeveer heen gaat? Wij zaten in Houffalize.
Neem niet teveel bagage mee, want je sjouwt je kapot. Goede wandelschoenen zijn ook een pre, ik liep daar op mn nikies door de bossen en bergen en dalingen, dacht dat ik kapot ging.
Inderdaad noodles, of andere dingen die aan te maken zijn met water zijn handig om mee te nemen, en een hele warme slaapzak. het is daar s'nachts koud, geloof me!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:02

LZP -> BEU

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:40

en :D ? Hoe was het?

Ik ben 2 jaar geleden geweest, en dat was wel een ervaring (ben er nog niet uit of dat positief of negatief is ) :') Was ook zo'n zwerfkamp, en de tochten waren echt hel. Ik was conditioneel iets minder dan de rest van mijn klasgenoten en heb het grootste gedeelte in mijn eentje gelopen omdat ik het niet bij kon houden _O- . Vooral bergop. Niemand dacht ook dat ik de finish ging halen, en dat haalde ik wel. Dat was we cool :))

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:49

Hoihoi!

Ik ben begin september met school naar de ardennen geweest. We zaten daar van maandag tot en met woensdag. De eerste dag zat ik samen met mijn klas en nog een andere klas op het bivak, dat is dus een open veld zonder toilet en stomend water. Ook moest je je eigen tent bouwen ( wat bij mijn groepje niet helemaal gelukt was, we sliepen dus gewoon onder een zeil ipv. een tent haha). De tweede dag zat ik gelukkig op de camping met stomend water en wc's. ( Dan merk je pas hoe blij je kan zijn met een wc xD) Neem iig voor het bivak heel veel warme kleding mee, ik had namenlijk alleen een vest en een trui mee maar het was echt heel erg koud! En gezichtdoekjes zijn ook echt heel handig, voor bijvoorbeeld het schoonmaken van je bord, beker, bestek etc. wat was ik blij dat ik die mee had!

Hopenlijk heb je er wat aan :)