Bali ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Bali ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 17:16

Hallo!
Ik ga volgend jaar (als het goed is) weer naar Bali.
Vorig jaar voor het eerst geweest met m'n vriend en toen werden we zó overdonderd dat we eigenlijk niet veel van het land hebben gezien.. (ook omdat ik met een ontstoken teen zat :+ ) maar goed, volgend jaar weer en om alvast in de stemming te komen en omdat we al vroeg willen boeken vraag ik jullie om jullie Bali ervaringen te delen.
Wat MOET ik zien/doen ?
Wat juist NIET?
Welke plek/stad/park is leuk om te bezoeken enz.
En vooral ook de verblijfplaats! Wij zijn vorig jaar in Ku.ta geweest willen sowieso nu naar een andere plaats, eentje met mooie stranden het liefst!
Wij gaan iig naar het zuiden, dus hou daar een beetje rekening mee. En zijn al naar de Tanah Lot tempel geweest, naar Ubud (heel kort, hoorde dat je daar heel goed kan mountainbiken door de terassen?) en naar het apenbos. Dus die kunnen we afstrepen.

Ook als jullie tips hebben voor de vakantie zelf hoor ik ze graag!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:04

Ik heb afgelopen zomer een rondreis door Java en Bali gedaan. Helaas niet veel van Bali gezien, maar ik wil zeker nog een keer terug.
Als verblijf plaats zou ik Ubud of Sanur pakken. Ubud is zo'n leuk dorpje, het ligt alleen niet aan de zee.
Aanraders zijn de Marine Walk en de tempel met heilige bron (tampak siring tempel). Verder heb ik helaas ook niet zo veel gezien/gedaan..

citroen

Re: Bali ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:31

Wij zijn afgelopen zomer 10dagen in Bali geweest! :D (rondreis java bali met fox +verlenging.)

Semiyak is leuk plaatje om te zitten! *D Niet de drukte van K*uta en niet zo rustig als Sanur zit er heel mooi tussen in! *D Echt gezellig plaatsje! :)

Marine walk is idd geweldig! Echt zo mooi! :o Verder raften! Wel op niveau 3/4 dat is zo geweldig vet! :D Ook quad rijden is een aanrader lekker langs de rijst velden en op plekken komen waar je met de auto niet kan komen! :)

Hoolispring lijk mij persoonlijk ook nog wel een keer heel vet! Is het enige waar voor ik nog naar Bali zou willen! :)
Misschien is het ook leuk om een excursie te doen naar java naar borobordur 1 van de 7 wereld wonderen of de ochtend excursie doen naar de bromo vulkaan, zo mooi! <3 <3

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:26

Ik lees even mee :D

Ik ga misschien volgend jaar met me ouders naar Bali

Heeft iemand nog leuke ideeën wat je allemaal kan doen *\o/*

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:29

Hmm Bali!!! Daar heb ik een hele leuke vakantie gehad!

Must see is Jimbaran beach, stukje onder poedersuiker (met taxi), heerlijk prive strand is dat en het is er zoo mooi! Verder heb ik in de zee met dolfijnen gezwommen, ook erg gaaf!!!

Bali is enorm toeristisch, schijnt nog erger te zijn geworden als toen ik er paar jaar terug was! Sanur is rustig, meer ouder publiek, poedersuiker is echt voor de jeugd, bruisend bali!

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:40

Wij vertrekken 19 januari naar Bali. We zitten in Sanur.
Heb er onwijs veel zin in en ben ook heel benieuwd naar ervaringen.
Word de eerste keer dat ik zo lang ga vliegen dus wel heel spannend :D

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:43

Ubud is geweldig! Echt geweldig! En je kan er inderdaad heel goed mountainbiken. Hebben wij toen 2 keer gedaan daar, en is echt zo mooi!

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:45

Aah heb ik ook net naar gekeken! Wij wilden ook in januari maar ik heb net een baan gekregen dus zal even moeten wachten. Maar het lijkt mij heeeel mooi om daar heen te gaan <3

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:57

hey miss nadine wij gaan op 17 januari voor 17 dagen naar bali, naar sanur..
In welk hotel verblijf je?
Wij in Bumas.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:08

Ga lekker aan zee zitten. En boek dan wat excursies naar het binnenland. Ga zeker een keer naar de zwarte zwavelstranden, heel bijzonder. En Ubud en het meer in het midden van het eiland mogen niet ontbreken. Ook beslist naar Tanah Lot gaan.
Een dag een auto+chauffeur huren is ong. 40 euro, kun je met 6 personen in. Gids erbij is 10 euro meer. Deel de kosten en je hebt een dag lol, bent eigen baas en kunt je laten stoppen en droppen waar je wilt.

En ga een middagje naar poedersuiker Beach, dat moet je gewoon doen. Is leuk. Ook kun je daar heel leuk shoppen.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:40

Connie, wij zitten in puri santrian! Wat toevallig dat jij ook precies die periode gaat.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:51

Dit ga ik even volgen! Kom net terug uit Mexico,en Bali staat de volgende vakantie op de planning! Maar dat duurt nog ff!

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:58

Weet iemand of je daar kan paardrijden ?

Had het ergens gezien dat het kon maar waar :?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:39

Je kunt er paardrijden, maar dat is duur. Ik weet niet meer precies waar, maar foldertjes krijg je er beslist wel.

Samouray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:43

Op zoek naar Bali-ervaringen kwam ik dit topic tegen. Wij gaan ook 19 januari die kant op! Hotel nog niet geboekt... Kwam ook nog dit topic tegen over Bali [BEU] Bali 2011

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:30

xnien_ schreef:
Weet iemand of je daar kan paardrijden ?

Had het ergens gezien dat het kon maar waar :?

Dat kan bij mij!!! :+

zie voo website www.baliequestriancentre.com :D

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:04

Samouray schreef:
Op zoek naar Bali-ervaringen kwam ik dit topic tegen. Wij gaan ook 19 januari die kant op! Hotel nog niet geboekt... Kwam ook nog dit topic tegen over Bali [BEU] Bali 2011

Hoe laat vlieg je? :D

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:31

Bali is echt super! Ik ben er vorig jaar geweest, en ik vond het echt geweldig :D
Heb toen elke dag wat in een boekje geschreven wat we er gedaan hebben, en waar we geweest zijn. Ik zal het even opzoeken.
Ik heb er 1 ding gegeten wat echt superlekker was! Onze taxichauffeur stopte bij zo'n kraampje en kocht dat voor ons. Hij zij dat we het gewoon moesten proeven: en het was superlekker!
Het zag eruit als balletjes van rubber (groen) met kokos, verpakt in een bananenblad. Moet even denken hoe het ook alweer heet. Maar als je de kans krijgt moet je het zeker proeven. Het is wel heel zoet :P

Samouray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:07

@miss_nadine We hebben vlucht omgeboekt naar een dag later. We waren beetje laat met boeken, dus hotel in combi met vlucht van 19.01 was niet meer mogelijk.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:54

Ik heb vandaag een optie gezet voor naar bali :):)
Hotel in Sanur :D

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:54

Wij hebben misschien plannen om naar Bali te gaan dit jaar. Mag ik misschien vragen in welke accomodaties jullie verbleven? :D verder bedankt voor de tips!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:02

Laatst bijgewerkt door Cadaz op 10-01-12 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:05

Ik ga dit jaar naar Bali :)
Of het een hotel wordt of een prive villa is nog even afwachten of een vriendin van mij vrij krijgt!! De villa ligt in seyminak (als ik het zo goed geschreven heb) Een hotel weet ik nog niet waar ik dat zou willen. Iig niet in K.uta!

Ik heb er iig al heel erg veel zin in!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:10

Miri schreef:
Wij hebben misschien plannen om naar Bali te gaan dit jaar. Mag ik misschien vragen in welke accomodaties jullie verbleven? :D verder bedankt voor de tips!

In Ubud verbleven wij in Ananda Cottages, echt een super locatie! <3
In poedersuiker weet ik niet meer precies waar we verbleven, maar poedersuiker is sowieso niet aan te raden :P

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:08

Ananda Cottages _/-\o_
Ik had een kamer met buitendouche -en bad!
Verder heb ik in Grand Balisani Suites in Seminyak gezeten, ook érg mooi.
Wel een eindje rijden van K'uta (drie kwartier/uur).
Zonsondergang bij Tanah Lot (zeetempel) is ook erg aan te raden :)