Ervaringen gezocht emigratie Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mietjuh

Ervaringen gezocht emigratie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 08:19

Hoi,

Zoals de titel al weergeeft: Wie heeft er ervaring met emigratie naar Frankrijk?

Waar ben je tegenaan gelopen? Wat viel mee en wat viel tegen?
Wat zou je anders gedaan hebben? Wat had je verwacht? Zijn deze verwachtingen uitgekomen?

Even in het kort waarom ik dit vraag:
Ik ben bezig een bedrijf op poten te zetten die ik graag in Frankrijk zou willen exploiteren.
Niet alleen maar samen met mijn moeder.
Natuurlijk zijn we ons goed aan het voorbereiden en spreken we beiden goed Frans.
Ik heb wel al connecties in Frankrijk maar ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die al eens zijn ge-emigreerd.

Alvast bedankt!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:52

Officieel ben ik nog altijd niet geëmigreerd, maar ben wel al een tijdje verhuisd naar Frankrijk.
Belangrijkste waar ik tegenloop is dat de administratie, hoe zullen we het zeggen, niet beter is dan elders. Je draait soms in rondjes of ze vinden plots nog een document dat je nodig hebt (waarvoor je dus terug naar België mag gaan, in mijn geval).
Nu kan ik ook niet dagelijks achter hun veren zitten, vermits ik werk en ze nu ook geen ruime openingsuren hebben.
Welke regio ga je? In het zuiden bvb is de middagpauze heilig, alles is dicht tussen 12 en 2. Niet handig als je dagen draait van 8.30 tot pakweg 7 's avonds.

Het komt allemaal altijd wel in orde, maar is soms toch een punt van frustratie.

Al de rest in Frankrijk valt me goed mee.

Paardenmeis1

Re: Ervaringen gezocht emigratie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:07

Yasmine

Re: Ervaringen gezocht emigratie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:38

LZP -> BEU

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:59

Ik heb 3 jaar in Frankrijk gewoond, dan was ik wel een 9-jarig meisje dus echt de zakelijke kanten niet meebeleefd.
Het is wel dat je wanneer je afspraken maakt, echt niet moet verwachten dat die dan ook doorgaan. Men leeft heerlijk rustig. :D
Verder is Frankrijk heerlijk om te wonen, heb er een heerlijke tijd gehad. :j

Heel veel succes!