Interrail: Portugal-Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Interrail: Portugal-Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 16:08

Hoi allemaal!

Ik ga morgen eindelijk mijn eerste interrail maken: In mijn eentje ga ik van Portugal naar Griekenland (alternatief is Turkije ivm bereikbaarheid Griekenland met de trein. Voorlopig liggen de internationale treinen daar eruit...)

Morgen vertrek ik met het vliegtuig naar Faro. Daar blijf ik 1 nachtje.
Alle andere steden die ik ga bezoeken:
Lissabon
Madrid
Allicante
Barcelona
Monaco
Geneve
Salzburg
Wenen
Praag
Bratislava
Boedapest
Ljubeljana
Split
Zagreb
Beograd
Sofia
Plovdiv
Istanbul
--
Griekenland: Thessaloniki
Athene

Over deze reis ga ik 2 maanden doen. Als er nog mensen zijn met tips die ik moet hebben gezien/gedaan: Kom maar op!
(De rijschool van Wenen staat uiteraard op het lijstje!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:11

Als je in Athene komt, probeer daar de klassieke dingen te bekijken: Akropolis, maar ook het Plaka, Olympisch Stadion etc. :) de metrostations zijn ook een soort musea, vooral die bij het Syntagma :) Monasteraki is ook leuk, en de haven bij Pireaus :) http://www.griekenland.net/?executeActi ... ory=Athene

Monaco kan je bij het paleis gaan kijken.

Barcelona: de Sagrada Familia, het strand is er ook vlakbij :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:41

Gaaf zeg :D Mooi plan :j Ik ben verder niet zo sightseeer dus kan je niet zo veel tips geven, maar wel heel veel plezier toegewenst!

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 00:00

Ik heb deze zomer ook ge-interraild, dus ik heb wel een paar tips:

Zagreb: Reserveer minimaal een dag van te voren een hostel, ook al ben je buiten het hoogseizoen. Er zijn maar weinig hostels in de stad en degene die er zijn zitten vaak al snel vol. Ik vond het wel een hele mooie stad!

Beograd: Laat je geen hostels aansmeren op het station, want dan weet je echt niet in wat voor hol je terecht komt, boek van te voren via hostelbookers of iets dergelijks zodat je aan de revieuws kan zien wat de kwaliteit is. Ga je trouwens van Zagred naar Beograd? Dan zou ik aanraden een bus te pakken ipv de trein. Ik heb zelf de trein genomen op het zelfde traject (omgekeerde richting) en ik voelde me er niet echt veilig. Het is een trein die op veel kleine stations stopt en er stapten toen regelmatig wat dronken mannen binnen, die niet allemaal even vriendelijk waren. Als je dit traject wilt doen is een stop in Sarajevo misschien ook wel te overwegen, ik vond het erg indrukwekkend.

Budapest: Beste tip die ik je kan geven: kijk naar boven als je ergens aan het stappen bent. Heel vaak zijn het openlucht bars in Budapest en dan is het zoo mooi om als je een beetje rozig bent naar boven naar de sterren te kijken, terwijl je lekker aan het dansen bent.
Het ludwigmuseum vond ik erg indrukwekkend, zowel de werken die tentoongesteld werden als het gebouw zelf.

Praag: Ik sliep in Hostel Rosemary, vlak bij het centraal station. Een super mooi hostel wat eigenlijk meer leek op een luxe appartement. Echt een aanrader. Verder als je gek wordt van de toeristen in Praag kan ik je voor een echte ervaring bar Ujezd aanraden, je komt er door tram 9 te nemen en uit te stappen bij halte ujezd. Ik zou er niet alleen heen gaan maar als je met wat mensen bent is het echte super leuk.

Verder kan ik je in het algemeen aanraden om zeker de free-walkingtours te doen. Deze zijn bijna in elke grote stad wel te vinden, en ik vond het echt en super leuke manier om een stad te zien als je niet teveel tijd hebt.

Heel veel plezier de komende maanden, ik ben jaloers!!

Winged

Re: Interrail: Portugal-Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 12:52

Bedankt voor de tips! Hier heb ik zeker wat aan :)

Voor de mensen diehelemaal up to date willen blijven: Alet.waarbenjij.nu

Zo het eerste treintraject: Faro - Lissabon. Hoop dat het niet te warm in de trein is, maarja, kan niet alles hebben!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:01

Oeh dat klinkt geweldig, heb geen tips voor je maar hoop wel dat je de foto's hier komt showen! :))

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:32

Mag ik vragen wat je budget is voor deze reis?

In het voorjaar ook plannen om weg te gaan en deze route ziet er goed uit!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 19:40

Ik heb in totaal 5000 euro, maar ben niet van plan alles op te maken.
Totaalprijs van de treintickets was 650 euro. Maar hier moet je nog wel reserveringskosten bij op rekenen per land. (Portugal - Spanje rond de 6,50, Frankrijk is 18 euro)
Verder 25 euro per hostel en 25 euro voor eten per dag.

Heb dus wel ruim gerekend met het geld, zit er tot nu toe nog netjes onder elke keer. (na 12 dagen 350 euro uitgegeven, dus een kleine 30 euro per dag inclusief overnachting en reserveringen)

Foto's komen nog :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:47

Oh wat een mooie route! :oo ben heel benieuwd :)