Ervaringen met Stena Line Hoek van Holland - Harwich

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Ervaringen met Stena Line Hoek van Holland - Harwich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 10:31

Via Groupon heb ik een reisje naar Londen gekocht met Stena Line. Nu ben ik zelf wel eens met deze boot meegevaren, maar dit was overdag en niet 's nachts. Daarom heb ik er nog wat vragen over.

Ga je met dezelfde boot heen en terug? Het is namelijk een driedaagse reis met maar één dag in Londen. Je gaat 's ochtends van boord en 's avonds weer aan boord. Het is dan handig als je je spullen in de hut kunt laten liggen. De boot IJmuiden-Newcastle heeft dit wel, maar van deze boot weet ik dat dus niet.

Moet je meteen van boord als je bent aangemeerd? Aanmeren is namelijk op de heenreis al om 6.30u en de terugreis om 7.15u. Nu zit er ook twee keer ontbijt bij en ik zie het dus niet zitten om dus al een uur eerder op te staan zodat ik om 6.00u kan ontbijten :D Weet iemand tot hoe laat je aan boord kunt blijven om te ontbijten?

Iemand ervaringen met dit arrangement?
Ik vind het trouwens wel een koopje. Ik betaal nu 85 euro (p.p.) voor een retour overtocht met hut, avondeten en ontbijt op de heenreis, trein van en naar Londen, ontbijt op de terugreis en trein van en naar Hoek van Holland. Ik zit me echt af te vragen wat het addertje onder het gras is :o

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 06:44

Ik ben vorig jaar met de nachtboot geweest op deze route.

Het is zeker een koopje want het avond eten is al rond de 20 pp en echt niet weg te krijgen! :')
Wij hadden all you can eat buffet en ik heb echt nog nooit zo vies gegeten.
Wij waren vorig jaar met 3 personen rond de 400 kwijt en dat is nog zonder eten.

Je wordt smorgens vroeg gewekt door de speaker aan boord maar tot hoe laat je kan blijven hangen heb
ik geen idee van want wij zijn met de eerste trein gelijk richting Londen gegaan en daar ontbeten.

Want de trein van Harwich naar Londen doet er ook nog 2 uur over.

Veel info kan je op de site vinden want daar staat dat de nachtboot weer terug gaat als dag boot
dus je zal je bagage mee moeten nemen.

Maar dit las ik ook op de site ´Op het station van Liverpool Street Station zijn er geen bagagekluizen aanwezig
i.v.m. veiligheids redenen.
Wel is er een bagagedepot (op perron 10). Kosten per stuk bagage bedragen ongeveer € 8,50 (£8.00).
Het bagagedepot is geopend van 07.00 uur - 23.00 uur

Ik hoop voor je dat de zee wat minder ruw is dan bij ons want op de heen weg hadden we een krakkende hut
en heb toen weinig geslapen :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:53

Ik ga altijd met de boot naar London, ideaal!
Aanmeren en ontschepen zijn niet op dezelfde tijd. Als het goed is staan beide tijden vermeld op de site van Stena.
Er varen twee zusterschepen in lijndienst. Op de site van Stena kun je zien welk schip wanneer vaart.

NieneWiep

Re: Ervaringen met Stena Line Hoek van Holland - Harwich

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:05

Ik ben 2 jaar geleden met deze boot geweest. Kan me herinneren dat we erg vroeg op moesten voor het ontbijt, inderdaad een uur of 6 maar wij wilden dan ook zo snel mogelijk in Londen zijn. Het ontbijtbuffet wilden we niet missen want dat is zo lekker! Volgens mij serveren ze het ontbijt wel maar tot een bepaalde tijd, volgens mij ligt die tijd rond het aanmeren.

Ik dacht dat de boot die 's ochtends aanmeert in Harwich, overdag weer terugvaart naar Hoek van Holland, je krijgt dus een ander schip op de terugweg en sowieso een andere hut, of het moet toeval zijn. De reis zelf is idd heel goedkoop, maar alles wat je op de boot wil kopen is ontzettend duur, zoals het eten en drinken. Maar dat heb jij er al bij geboekt zie ik.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:08

Geinig, ik heb dezelfde deal gekocht ! Mijn vriend en ik gaan met kerst, dus vandaag snel even achter aan bellen of dat nog mogelijk is ;) Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik lees goede recencies!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 18:26

Even mijn ervaring delen over deze reis :) Praktische tips voor anderen die zo'n zelfde reis maken.

Als je een dagtocht Londen gaat doen, dan ga je met twee verschillende boten. Je moet dus je bagage meenemen. Deze kun je wel, zoals hierboven al is gezegd, op station Liverpool Street ergens achterlaten.

Op de heenreis kom je heel vroeg aan. Om 7.30u Nederlandse tijd ga je van boord, vanaf 6.30u kun je ontbijten. Wij hadden de trein van 7.15u (Engelse tijd) en waren om 9.00u al in Londen.

Voor de terugreis moet je voor 22.30u aan boord zijn. De laatste trein gaat om 21.00u vanaf Liverpool Street, rechtstreeks. Die komt om 22.28u aan op Harwich, dus het is wel een laatste mogelijkheid. De trein van 19.00 is de vroegste die je kunt nemen, daarvoor kun je de boot toch nog niet op.

De boot zelf is nu een jaar oud en best luxe. In de hutten heb je een tv en een redelijk ruime badkamer. Op het hele schip heb je gratis wifi. Er schijnt ook een internetkamer te zijn met computers, maar ik had mijn smartphone mee.

De Groupon-deal hield in dat je op de heenreis een vastgesteld drie-gangenmenu kreeg met een keuze uit twee voorgerechten en twee hoofdgerechten. Was op zich prima eten. Het ontbijt is in buffetvorm en is zowel Engels als continentaal.

Ik vind deze boot een leuke manier van reizen. Het enige nadeel (en ook een voordeel) vind ik de tijden. Voordeel is dat je laat vertrekt 's avonds, dus overdag nog kunt werken. Nadeel is dat je super vroeg aankomt en dus ook vroeg je bed uit moet. Niet ideaal als je de hele dag door Londen slentert en 's avonds ook nog iets wilt doen (moe!) :+

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:27

x_spekkie_x schreef:
Even mijn ervaring delen over deze reis :) Praktische tips voor anderen die zo'n zelfde reis maken.

Als je een dagtocht Londen gaat doen, dan ga je met twee verschillende boten. Je moet dus je bagage meenemen. Deze kun je wel, zoals hierboven al is gezegd, op station Liverpool Street ergens achterlaten.

Op de heenreis kom je heel vroeg aan. Om 7.30u Nederlandse tijd ga je van boord, vanaf 6.30u kun je ontbijten. Wij hadden de trein van 7.15u (Engelse tijd) en waren om 9.00u al in Londen.

Voor de terugreis moet je voor 22.30u aan boord zijn. De laatste trein gaat om 21.00u vanaf Liverpool Street, rechtstreeks. Die komt om 22.28u aan op Harwich, dus het is wel een laatste mogelijkheid. De trein van 19.00 is de vroegste die je kunt nemen, daarvoor kun je de boot toch nog niet op.

De boot zelf is nu een jaar oud en best luxe. In de hutten heb je een tv en een redelijk ruime badkamer. Op het hele schip heb je gratis wifi. Er schijnt ook een internetkamer te zijn met computers, maar ik had mijn smartphone mee.

De Groupon-deal hield in dat je op de heenreis een vastgesteld drie-gangenmenu kreeg met een keuze uit twee voorgerechten en twee hoofdgerechten. Was op zich prima eten. Het ontbijt is in buffetvorm en is zowel Engels als continentaal.

Ik vind deze boot een leuke manier van reizen. Het enige nadeel (en ook een voordeel) vind ik de tijden. Voordeel is dat je laat vertrekt 's avonds, dus overdag nog kunt werken. Nadeel is dat je super vroeg aankomt en dus ook vroeg je bed uit moet. Niet ideaal als je de hele dag door Londen slentert en 's avonds ook nog iets wilt doen (moe!) :+

Heel fijn dat je dit hebt beschreven, staan leuke dingen in!! Dank je wel! Ach als het maar leuk is toch haha.

Apple

Re: Ervaringen met Stena Line Hoek van Holland - Harwich

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:35

Wij doen het ook zo als we naar London gaan :-) Echt ideaal :-)

De hutten zijn echt heel comfortabel en het eten is ook prima :-)