Ik ben in de week van Kerst in New York geweest (3 jaar geleden). Het was koud, er lag sneeuw, de Kerstversiering hing overal en het was enorm druk. Ik denk dat ik 1 van de weinige mensen ter wereld ben die New York misschien een beetje te vond. Zeker in die periode.
Maar goed, het was prima te doen qua weer, erg sprookjesachtig in Central Park met al die sneeuw en het ijs. Macy's was de 3 dagen voor Kerst 24u per dag open en ook 24u per dag afgeladen vol. De speelgoedwinkel aan Times Square was een waar slagveld. Geweldig om te zien, daar ellebogen mensen elkaar letterlijk weg om een doos Lego. Geprobeerd om een honkbalwedstrijd mee te krijgen, maar dat is niet gelukt. Naar de enorme Kerstboom, kijken naar t schaatsen voor Rockefeller, geweldige etalages rondom 5th. Natuurlijk Brooklyn Bridge, Vrijheidsbeeld en al dat.
1e Kerstdag is alles gesloten. Geweldig, the city that never sleeps, behalve die dag. Rust, bijna niemand op straat, zowat onmogelijk om ergens te eten. We hebben uiteindelijk maar roomservice besteld.
Al met al genoeg te zien en te doen. Ik heb uiteindelijk eigenlijk niks gekocht, maar des te meer gezien. Om lekker te eten moet je eigenlijk weg uit het toeristische gedeelte van de stad. De taxi's zijn niet duur en brengen je zo overal naartoe. Maar eigenlijk vond ik het prima te lopen allemaal.
Dus, als je tegen drukte kunt, het niet erg vindt om wel Kerst mee te krijgen, maar dan zonder huiselijk en knus, dan vooral gaan! Ik zou zelf niet weer tijdens die periode gaan, maar ik blijk toch een muts te zijn die liever thuis bij de Kerstboom zit in die tijd
De stad zelf is tof, maar druk. Ik had na iedere dag het gevoel een week weg te zijn geweest.
Wij zaten trouwens in het Grand Hyatt, die zit aan het Central Station. Lekker centraal, onwijs duur ook...
Als je nog vragen hebt, ga je gang, ik wil ze graag voor je beantwoorden.