Christmas shopping in New York...de moeite?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Christmas shopping in New York...de moeite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 08:19

Hallo allemaal.

Al jaren staat New York op nummer 1 van mijn wensenlijstje qua vakantiebestemmingen.
Volgend jaar gaat deze droom uitkomen :D en nu wordt het natuurlijk zoeken naar de juiste periode.

Ik ben een hele grote kerst fan en wordt helemaal happy van die periode. Kan mij niet vroeg genoeg beginnen en de versieringen kunnen niet groots genoeg zijn.
Nu lijkt het dus voor mij het meest voor de hand liggend om in December die kant op te gaan.

Wie van jullie is er weleens met de kerstperiode naar New York geweest en was dit de moeite?
En hebben jullie eventueel nog centraal gelegen hotels als aanraders?

Alvast bedankt.

Dekloktikt

Re: Christmas shopping in New York...de moeite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:22

wat ik hoor van iedereen om mij heen is dat new york in alle periodes van het jaar de moeite meer dan waard is ;)

Zelf ben ik er nog nooit geweest.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 08:23

:j dat sowieso lijkt me.

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:57

Ik ben in de week van Kerst in New York geweest (3 jaar geleden). Het was koud, er lag sneeuw, de Kerstversiering hing overal en het was enorm druk. Ik denk dat ik 1 van de weinige mensen ter wereld ben die New York misschien een beetje te vond. Zeker in die periode.

Maar goed, het was prima te doen qua weer, erg sprookjesachtig in Central Park met al die sneeuw en het ijs. Macy's was de 3 dagen voor Kerst 24u per dag open en ook 24u per dag afgeladen vol. De speelgoedwinkel aan Times Square was een waar slagveld. Geweldig om te zien, daar ellebogen mensen elkaar letterlijk weg om een doos Lego. Geprobeerd om een honkbalwedstrijd mee te krijgen, maar dat is niet gelukt. Naar de enorme Kerstboom, kijken naar t schaatsen voor Rockefeller, geweldige etalages rondom 5th. Natuurlijk Brooklyn Bridge, Vrijheidsbeeld en al dat.

1e Kerstdag is alles gesloten. Geweldig, the city that never sleeps, behalve die dag. Rust, bijna niemand op straat, zowat onmogelijk om ergens te eten. We hebben uiteindelijk maar roomservice besteld.

Al met al genoeg te zien en te doen. Ik heb uiteindelijk eigenlijk niks gekocht, maar des te meer gezien. Om lekker te eten moet je eigenlijk weg uit het toeristische gedeelte van de stad. De taxi's zijn niet duur en brengen je zo overal naartoe. Maar eigenlijk vond ik het prima te lopen allemaal.

Dus, als je tegen drukte kunt, het niet erg vindt om wel Kerst mee te krijgen, maar dan zonder huiselijk en knus, dan vooral gaan! Ik zou zelf niet weer tijdens die periode gaan, maar ik blijk toch een muts te zijn die liever thuis bij de Kerstboom zit in die tijd :) De stad zelf is tof, maar druk. Ik had na iedere dag het gevoel een week weg te zijn geweest.

Wij zaten trouwens in het Grand Hyatt, die zit aan het Central Station. Lekker centraal, onwijs duur ook...

Als je nog vragen hebt, ga je gang, ik wil ze graag voor je beantwoorden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 20:59

+:)+ Bedankt voor je reactie.
Ik ga zowieso begin December, dus met Kerst zelf zit ik weer thuis.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:15

Ik ben dan wel niet in september geweest, maar ik denk ook dat New York altijd de moeite is. Echt een geweldig mooie stad. Alles is in principe wel op loopafstand, maar wij hadden kaartjes voor de metro en dat werkte ook super. Vooral met al die lichtjes lijkt het me prachtig.

Wij zijn daar maar 3 dagen geweest, maar ik zou zo weer terug gaan :) En dan lijkt het me in december nog wel een stuk sfeervoller. Ik vond het alleen al wel druk genoeg in de zomer haha.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:24

Grappig dat ik dit topic tegenkom, 1 januari vertrek ik voor een week naar NY *\o/* Als je bent geweest moet je maar even allemaal adresjes doorgeven, dan weet ik waar ik heen moet :+

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:34

In januari kan ik je er alles over vertellen, ik ga samen met mijn vriend 5 dagen naar New York met de Kerst :) We vertrekken 23/12/2011!

Wij zitten in het Wellington Hotel.

Wel jammer dat alles 1e kerstdag dicht is! Kun je ook niet schaatsen enz? En wat moet je dan inderdaad gaan eten als alles dicht is!

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:26

Op 1e Kerstdag kun je wel schaatsen. Eten kan natuurlijk ook, maar dan moet je wel vooraf reserveren. Room service kan altijd. En TGI friday is waarschijnlijk ook wel open :) Verder is t dus vooral erg rustig die dag.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:52

Schaatsen kan ook in oktober ;). Wel bij Rockefeller Centre dan natuurlijk :+.

Ik ben zelf in 2009 een weekje in oktober geweest. Er was toen nog niet zoveel van de kerstdingen te zien. In ieder geval niet zo erg als hier in Nederland, dat je in juli al kruidnootjes kunt halen enzo ;).

Dit jaar ga ik weer, ik wilde ook in de kerstperiode en het liefst ook met sneeuw, gezien we vorige keer echt supergoed zonnig weer hebben gehad. In overleg met het reisbureau gaan we nu de laatste week van november. Ten eerste scheelde het ruim 300 euro per persoon op een weekje en ten tweede kan niemand je natuurlijk garanderen dat er in december ook écht sneeuw valt. Dat kan net zo goed in november al vallen, of misschien zelfs wel pas in februari. Nouja, dan geef ik die 300 euro liever uit aan kleding daar :D.

Gezien het dan nog maar een maandje tot kerst is, verwacht ik wel al kerstetalages etc. en ook de grote kerstboom :).