Telefoonabonnement of prepaid in Frankrijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne11_42

Telefoonabonnement of prepaid in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 12:27

Hoi!

2 oktober ga ik voor een halfjaar naar Frankrijk met m'n pony :) En ik heb wat vragen over m'n telefoonabonnement in Frankrijk. Ik vraag me namelijk af wat het verstandigst is en hoop dat er iemand is die er ervaring mee heeft of tips heeft. Ik heb een Hi abonnement van €34,- per maand, welke ik op pauze kan zetten voor dat halfjaar. Heb een simlockvrije telefoon.

1. Abonnement pauzeren voor een halfjaar en een prepaid kaartje kopen voor de paar belletjes/smsjes per week die ik zal maken vanuit Frankrijk. If so, dan een Nederlands of Frans prepaid kaartje?? Wat is goedkoper?

2. Abonnement pauzeren en een ander (klein) abonnement nemen in de tussentijd? Is wel het meeste gedoe denk ik.

3. Abonnement gewoon behouden. (maar ik zou niet weten hoe dit voordelig of handig zou moeten zijn voor me)

Alvast erg bedankt voor het meedenken :)

Groetjes, Rianne

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:12

Ik ga in oktober ook een half jaar naar het buitenland. Ik heb m'n abonnement stopgezet en laat het overzetten naar prepaid voor Nederland. Daarnaast neem ik een tweede telefoon (goedkoop en simpel ding) mee om in het buitenland een prepaid kaart te kopen. Dit leek mij de goedkoopste oplossing. Alle dure en lange gesprekken ga ik toch via Skype doen :)

Sees

Re: Telefoonabonnement of prepaid in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:15

Een buitenlandse prepaid kaart kopen is voor jezelf het goedkoopste anders betaal je tóch mee aan de kosten als je gebeld wordt.

Leuk trouwens met je pony naar het buitenland!!

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 16:42

Wineds schreef:
Ik ga in oktober ook een half jaar naar het buitenland. Ik heb m'n abonnement stopgezet en laat het overzetten naar prepaid voor Nederland. Daarnaast neem ik een tweede telefoon (goedkoop en simpel ding) mee om in het buitenland een prepaid kaart te kopen. Dit leek mij de goedkoopste oplossing. Alle dure en lange gesprekken ga ik toch via Skype doen :)

Jep, ik ook!
Dank allebei voor de tips :) Ik zag op Hi dat m'n abo wel pauzeert, maar ik wél gewoon kan blijven bellen en smsen tegen buitenland tarief!! Dwz 24ct per minuut en 12ct per smsje. Dat is niet zo duur toch? Ik vraag me af of dat goedkoper kan met een Franse prepaid? :) En dan behoud ik mooi m'n nummer.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 09:07

Ik ga voor de pauze optie met nummerbehoud, dus dit topic mag dicht :)