vliegen met een baby?hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

vliegen met een baby?hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 13:35

hallo,
ik ga volgende maand op vakantie met de hele familie naar Turkije..we vliegen vanaf Brussel airport en in Turkije nog 2 uur met de auto..dat betekend een reis van 6 a 7 uur..

wie kan mij hier tips en adviezen geven voor mijn zoontje van 9 maanden?(waarvan 2 maanden te vroeg dus eigenlijk 7 maanden)
ik heb zelf nog nooit gevlogen,de meeste in de familie wel..maar ik heb de verantwoordelijkheid over mijn kind..

ik hoop dat er hier bokkers zijn die mij kunnen gerrust stellen en tips kunnen geven..er is geen vader in dit verhaal aanwezig..
ook heb ik al heel veel zitten googlen,veel tips en ervaringen uit het jaar 2008 of daar voor nog en er zal vast genoeg veranderd zijn.
we vliegen met Correndon..

alvast bedankt :D

ps als het topic hier fout staat mijn excusses :)

Iorrr

Re: vliegen met een baby?hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:36

Even een stipje van mijn kant... Ik ben in februari uitgeteld en eind april gaan we met het hele gezin (incl. man) op vakantie naar Spanje. De baby gaat dan uiteraard mee :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:37

Misschien handig om te vermelden of je een stoel hebt geboekt voor je kind of niet.
Verder heb ik geen tips, iig veel plezier :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 13:38

Lizz schreef:
Misschien handig om te vermelden of je een stoel hebt geboekt voor je kind of niet.
Verder heb ik geen tips, iig veel plezier :)

nee er is geen extra stoel geboekt..
hij gaat 3 uur op schoot zitten echt niet leuk vinden..hij is nog al bewegelijk..

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:41

komt vast wel goed gewoon wat speeltjes en boekjes mee nemen
eventueel een dvd speler

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:41

Wij waren dit jaar met een 1 jaar oud mannetje naar turkijen met dezelfde vlieg maatschapij

Kind moet op schoot van de ouder je krijgt een tuigje (jij je eigenriem ) en kind zijn eigenriem.

Ons neefje deed het heel erg goed niet echt huilen hij was hele tijd aan het spelen hij zat achter mij en kwam regelmatig met zijn hoofd boven mij hangen en knuffels in men gezicht gooien :)

Wat wel handig is is meerdere familie naast elkaar zodat wanneer de riemen los kunnen je de kleine even kan door geven en niet continu opdezelfde plek moet blijven.

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:42

Kind mag geloof ik NIET in eigen stoel hij moet echt op schoot

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:44

Hoi, wij hebben dit 2 jaar geleden gedaan met onze dochter van toen 9 maand, ook naa Turkije + 2 u bus.

In het doorgaan hebben wij heel vroeg in de ochtend gevlogen, ons meisje heeft gewoon de hele tijd geslapen in het vliegtuig. Ook in de bus viel het goed mee, beetje ongemakkelijk voor mama want ze wou alleen bij mij zitten. Speelgoed meenemen, koekje meenemen, flesje water meenemen.

Vergeet niet een doktersvoorschrift te hebben voor eten en drinken die je meeneemt in je handbagage.

Ook terugkeren ging redelijk, ze doen nog veel dutjes , dus probeer hem wat wakker te houden tot je moet vliegen/rijden.

Wel een uurtje echt ambetant geweest, wat weg een weer stappen in het vliegtuig, beetje laten staan, spelen, in mate van het mogelijke.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:48

Wij hebben ook gevlogen met onze dochter toen ze een baby was. Ging prima.
Ik geef borstvoeding dus kon haar gemakkelijk aanleggen in het vliegtuig.
Laten drinken met stijgen en landen is wel fijn tegen eventueel oorpijn of druk in de oortjes.
Verder kun je niets meer dan het op je af laten komen. Gewoon genoeg eten, drinken en speelgoed mee.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 13:48

Siddieqje schreef:
Hoi, wij hebben dit 2 jaar geleden gedaan met onze dochter van toen 9 maand, ook naa Turkije + 2 u bus.

In het doorgaan hebben wij heel vroeg in de ochtend gevlogen, ons meisje heeft gewoon de hele tijd geslapen in het vliegtuig. Ook in de bus viel het goed mee, beetje ongemakkelijk voor mama want ze wou alleen bij mij zitten. Speelgoed meenemen, koekje meenemen, flesje water meenemen.

Vergeet niet een doktersvoorschrift te hebben voor eten en drinken die je meeneemt in je handbagage.
Ook terugkeren ging redelijk, ze doen nog veel dutjes , dus probeer hem wat wakker te houden tot je moet vliegen/rijden.

Wel een uurtje echt ambetant geweest, wat weg een weer stappen in het vliegtuig, beetje laten staan, spelen, in mate van het mogelijke.

hoezo moet in een dokterst voorschrift hebben voor de voeding als ik vragen mag?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:49

Pearlss schreef:

Als jij een stoel bijboekt, mag het wel (mits je daarvoor een zitje hebt).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:51

doktersvoorschrift is niet nodig hoor. eten en drinken moet wel aantoonbaar voor het kind zijn.

ik heb dit jaar gevolgen met mijn 14 maanden oude dochter (op dat moment). ook zij was het zitten op schoot op een gegeven moment spuug zat. gelukkig was ze goed af te leiden met spelletjes, liedjes, de dvd-speler en hapjes en drankjes.
zij heeft de hele heen en terugreis niet geslapen (2,5 uur auto, 3 uur vliegtuig, weer 1 uur auto) en dat was wel 's nachts te merken. compleet hysterisch door oververmoeidheid.

Xanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:53

Haai,

Wij zijn toen mijn dochter Marit bijna 10maand was naar Spanje geweest, ging super. We hadden vanalles genoeg mee qua voedingen. Termosfles mee voor heet water, flesjes erbij met koud water om te mengen. Crackers/ toetjes en fruit mee. We mochten de buggy meenemen dus daar zat ze de hele tijd in op het vliegveld. We zijn veel aan de wandel geweest zodat ze genoeg te zien had. In de buggy naar het vliegtuig en in de slurf bij de deur moesten we de buggy inleveren.
Voor dat we het vliegtuig in mochten flesje vast klaar gemaakt. En in een warmhoud zak gedaan.
In het vliegtuig zat ze met een speciale gordel bij mij op schoot. En op het moment dat we gingen taxieen/ op stiijgen. Heb ik haar de fles gegeven, dit omdat het beter is dat jij en je kind slikken tijdens het opstijgen en landen ivm druk op je oren. En dit ging erg goed, en ze viel daarna gelijk inslaap.

Voordat we gingen landen werd ze wakker even een crackers gegeven en met landen heb ik haar een flesje met water gegeven en dit ging ook goed. Geen problemen, toen we het vliegtuig uit kwamen stonden de buggy's allemaal al klaar in de slurf echt super geregeld.

Daarna met een bus nog 2,5uur moeten reizen daar zat ze bij ons op schoot en hebben haar toen kunnen vermaken door dat ze veel naar buiten mocht kijken en liedjes te zingen. En een fruit hapje en weer een fles gehad.

Wij gaan in Oktober weer *\o/* nu met Marit is inmiddels 3,5 jaar en Thijmen van 9 maand gaan we weer naar Spanje we kijken er erg naar uit

Succes en genieten, probeer je kind te vreden tehouden, met een koekje/cracker of met een flesje water/sap of wat anders. En vergeet niet een favo speelgoed rammelaar, bijtring of knuffel. En probeer/ druf iets van het "gewone" schema af te stappen. En maak het je zelf ook gemakkelijk dan maar 1dag geen warme maltijd maar een extra fles. Komt vast helemaal goed. +:)+

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:58

Anders mag je geen water en melkpoeder meenemen in het vliegtuig.

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:59

Wij mochten toen in zijn koffertje ook gewoon eten en drinken meenemen alleen mijn man had ook 1 pakje in zijn tas en die mocht dan niet mee maar verder wel

Xanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:02

Wij hadden ook geen doktersvoorschrift, en alles voor het kind mag je meenemen ook flesje water. Voor je zelf niet idd dat word ingenomen.

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:04

Ja het was een pakje drinken voor de kleine alleen die had geen ruimte meer in zijn koffer vandaar bij ons maar goed dat mag dan niet

Maar in zijn eige koffer mag dus drinken en eten en dat mag mee

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:05

siddiegje, als het aantoonbaar voor je kleintje is is dat akkoord. ik had een flesje water voor haar en een flesje ranja (niet aangemaakt). dat was prima. ook andere hapjes en drankjes mochten zo aan boord. ik moest echter mijn eigen flesje spa blauw wel afgeven :+

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:52

aii.. dan gaat je zoontje nog wel even last krijgen van z'n oortjes.. dus veel laten drinken, dan gaat de druk eraf...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:55

Ik hoop voor je dat iemand met een geweldige tip komt voor de zere oortjes... Voor medepassagiers ook prettig trouwens. Ik studeer dan wel pedagogiek maar toen ik vier uur lang achter een kind zat wat zo'n twee uur heeft zitten krijsen van de pijn had ik het ook aardig gehad hihi. :D

Vind dat zo sneu als een kleintje daar last van heeft... Heeft geen flauw idee wat er gebeurt..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:09

Pearlss schreef:

mag wel, als je maar een stoel boekt. Mijn kinderen vliegen vanaf dat ze heel jong zijn, maar alle 4 in een autostoeltje op een eigen stoel, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze zo lang op schoot te houden! Ik heb er nu 2 onder de 2 jaar, en 2 van 3 en 4, die moeten ook bezig gehouden worden, dus ik zou ze niet eens op schoot kunnen hebben. Kost een klein vermogen, maargoed, anders gaan we liever niet.
Je mag gewoon van die kant en klare nutrilonpakjes meenemen, en ze hebben aan boord ook appelsap ofzo, kunnen ze evt aanlengen met water.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:48

Oeh, als ie maar stil is..
Er komt nogal wat druk op de oren :j
En krijsende babies in het vliegtuig zijn écht irritant :j :+

Maar ook in aantoonbaar eten/drinken kunnen toch eventuele illegale stoffen zitten?
Apart dat dat dan wel mag?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 21:02

sja..babys huilen nou emaal..soms zijn ze niet stil te krijgen..vervelend voor de mede passagiers maar vooral voor de baby zelf,huilen heeft vrijwel altijd een reden ;)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:39

Nathalie schreef:
Wij hebben ook gevlogen met onze dochter toen ze een baby was. Ging prima.
Ik geef borstvoeding dus kon haar gemakkelijk aanleggen in het vliegtuig.
Laten drinken met stijgen en landen is wel fijn tegen eventueel oorpijn of druk in de oortjes.
Verder kun je niets meer dan het op je af laten komen. Gewoon genoeg eten, drinken en speelgoed mee.

Zo heb ik het ook gedaan toen ik met mijn dochter de eerste keer vloog; ze was toen 6 weken :) . Tijdens het stijgen en landen zat ze bij mij op schoot in een extensionbelt en de rest van de vlucht heeft ze gewoon lekker in de maxicosi naast me gezeten.
Als je geen BV meer geeft zou ik een flesje (water, thee, -verdund- sap) geven met een klein gaatje in de speen. Daar moeten ze flink aan lurken om er wat uit te krijgen, zodat de druk op de oren verminderd.
Mocht je kind toch erg last van z´n oren krijgen, vraag dan aan de stewardess 2 bekertjes met van die warme, vochtige handdoekjes er in en houd die over z´n oren vast.
Klinkt super stom, helpt wel goed +:)+ !
Mijn een-na-jongste nichtje was 6 mnd toen we naar Z-A. vlogen, is ook allemaal goed verlopen :) . Grote voordeel was dat ze nog in een (speciaal voor het vliegtuig) wiegje pastte waar ze tijdens de lange vlucht heerlijk in heeft geslapen.
Zij was iig degene die het meest fit was toen we na een 11 uur durende vlucht eindelijk in Kaapstad landden :+ .

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:57

LZP -> BEU