reisverzekering bij reis van +2mnd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

reisverzekering bij reis van +2mnd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 13:59

Ik ben bezig een goede reisverzekering te zoeken, maar nu blijkt ineens dat alle verzekeringen die ik bekijk alleen dekken bij reizen tot max 2 maanden. Maar wat als je langer op reis gaat? Welke verzekering zou dat wel dekken? Iemand toevallig ervaring?

Spruit

Re: reisverzekering bij reis van +2mnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:00

Doorlopende? De mijne dekte tot 180 dagen aan een stuk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:17

Dan moet je volgens mij aparte afspraken maken met je reisverzekering. En goed in de voorwaarden kijken als je ee ndoorlopende hebt. Met de mijne (interpolis) kan ik volgens mij ook langer op reis :)

sirkand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:20

Kijk even op de site van Mondial Assistance. Zij hebben een goede reisverzekering en ook goede hulpverlening als je eenmaal in het land bent en je wat overkomt. Het is niet de goedkoopste maar bij de goedkopere heb je niet zulke goede hulpverlening.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:03

Toen ik een half jaar in het buitenland zat, had ik voldoende aan een doorlopende reisverzekering.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 16:08

Doorlopende reisverzekeringen die ik tot nu toe heb gezien zijn voor max 60 dagen of max 2 maanden. Ik zal eens kijken bij de verzekeringen die jullie noemen. Bedankt.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:31

ikenindi schreef:
Doorlopende reisverzekeringen die ik tot nu toe heb gezien zijn voor max 60 dagen of max 2 maanden. Ik zal eens kijken bij de verzekeringen die jullie noemen. Bedankt.

Ik heb zelf een ABN Amro doorlopende reisverzekering. Daar geldt inderdaad wat jij nu zegt, maximaal 60 dagen aaneengesloten. Daar bovenop kon ik nog een "Lang op reis" verzekering afsluiten. Dan betaal je per dag (of maand) extra, voor de tijd dat je op reis bent.
Ik ben toen 6 maanden naar de Antillen geweest en heb iets van 90 euro betaald in totaal (doorlopende reis + lang op reis verzekering) voor die periode, inclusief dekking geneeskundige kosten. Dat was maar goed ook, want na afloop kon ik 500 euro declareren die mijn ziektekostenverzekeraar niet wilde vergoeden! :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:35

:D Via Centraal Beheer en Zilveren Kruis is de dekking ook maximaal 180 dagen bij een doorlopende reisverzekering.

Spekkie; 90 euro vind ik best veel :=

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:53

Anne_GTI schreef:
:D Via Centraal Beheer en Zilveren Kruis is de dekking ook maximaal 180 dagen bij een doorlopende reisverzekering.

Veel?
Mijn doorlopende reisverzekering is 3,09 euro per maand (37 euro per jaar).
De lang-in-het-buitenland verzekering is veel duurder. Bovendien is geneeskundige kosten meeverzekeren ook nog eens prijzig. Dit is ongeveer 30% van je premie.

[edit]
Ik zie nu dat je bij Zilveren Kruis voor 60 euro per jaar de doorlopende reisverzekering hebt (inclusief 13 euro extra premie om tot 180 dagen dekking te hebben). Maar goed, ik heb het dus eenmalig aangeschaft, en bij Zilveren Kruis zit je aan de dure premie vast. En ik vermoed dat er ook nog een verschil zit in waarde van uitkering.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 08:07

90 euro is inderdaad niet veel. Bij wat ik nu gezien heb. En inderdaad, medische kosten wordt aangeraden omdat het buiten Europa vaak duurder is, en de ziektekostenverzekering alleen het bedrag betaald dat het in Nederland zou kosten...

Bedankt Spekkie, ik zal dus even kijken naar die jij zegt :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:10

IPS-lippmann is ook een goeie reisverzekering. Heb ik ook gehad toen ik in het buitenland zat (voor stage). Hij is volgens mij ook speciaal voor studenten, dat weet ik niet zeker.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:19

ikenindi schreef:
Bedankt Spekkie, ik zal dus even kijken naar die jij zegt :)

Ik zou goed kijken naar wat je nodig hebt en wat de dekkingen en voorwaarden zijn van de verzekering. Ga je bijvoorbeeld 7 maanden weg, dan vallen de standaard verzekeringen die tot 180 dagen dekken al af. Kijk ook goed naar de geneeskundige kosten, want als je zes maanden weg bent, moet je geheid wel een keer naar de dokter.
Ik heb een ABN Amro reisverzekering, omdat ik met bankieren ook bij de ABN Amro zit. Zo kreeg ik nog wat pakketkorting.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 08:21

Anne_GTI schreef:

Ook dat is te weinig. Ik ga net een paar dagen meer en wil niet het risico lopen dat dan niks vergoed wordt...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:53

Wel of niet een geneeskundige kosten dekking afsluiten hangt af van de dekking op dat gebied door je aanvullende ziektekostenverzekering. Als je alleen een basisverzekering afgesloten hebt voor de ziektekostenverzekering zou ik zeker deze dekking erbij nemen. Niet alleen buiten europa zijn de kosten van spoedeisende zorg hoger, ook binnen europa zijn er veel landen die op dit gebied veel duurder zijn.

Alle doorlopende reisverzekeringen zijn na een looptijd van een jaar maandelijks opzegbaar en sowieso per prolongatiedatum.

Voor een langere termijn dan 180 dagen zijn er veel minder maatschappijen waar je terecht kan. Google dan op doorlopende reisverzekering + backpacken. Dan krijg je daar snel inzicht in.

:D ik weet precies hoe die regeltjes allemaal in elkaar zitten; het is mijn werk.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 08:56

Anne_GTI schreef:
Wel of niet een geneeskundige kosten dekking afsluiten hangt af van de dekking op dat gebied door je aanvullende ziektekostenverzekering. Als je alleen een basisverzekering afgesloten hebt voor de ziektekostenverzekering zou ik zeker deze dekking erbij nemen. Niet alleen buiten europa zijn de kosten van spoedeisende zorg hoger, ook binnen europa zijn er veel landen die op dit gebied veel duurder zijn.

Alle doorlopende reisverzekeringen zijn na een looptijd van een jaar maandelijks opzegbaar en sowieso per prolongatiedatum.

Voor een langere termijn dan 180 dagen zijn er veel minder maatschappijen waar je terecht kan. Google dan op doorlopende reisverzekering + backpacken. Dan krijg je daar snel inzicht in.

:D ik weet precies hoe die regeltjes allemaal in elkaar zitten; het is mijn werk.

weet jij dan toevallig ook van wanneer tot wanneer wordt geteld als je het aantal dagen moet weten? aankomst tot vertrek? Of vertrek uit NL tot terugkomst in NL? (ik ga uit van dat laatste?)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:57

Dat laatste. De dag van terugkomst moet je ook meetellen.

Mocht je daarnaast ook een annuleringsverzekering af willen sluiten moet dit binnen 2 weken na het boeken geregeld worden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 09:02

Ik zit even te kijken bij reisverzekering+backpacken, maar dat is geloof ik ook niet echt wat ik zoek. Sporten e.d. zie ik mezelf nog niet doen. En ik ga voor stage, dus zal juist niet gaan rondtrekken.

ABN Amro zie ik niks op de website staan, maar die gaan me nog terugbellen. IPS Lippmann vind ik eerlijk gezegd niet heel duidelijk? :s

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:07

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:22

Zoek eens op reisverzekering vergelijken. Dan krijg je meerdere site's waar je dus kan vergelijken en wat opties invult, oa hoeveel dagen/maanden je verzekerd wilt zijn. Daar selecteren ze dan verzekeringen op.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:18

ikenindi schreef:
Ik zit even te kijken bij reisverzekering+backpacken, maar dat is geloof ik ook niet echt wat ik zoek. Sporten e.d. zie ik mezelf nog niet doen. En ik ga voor stage, dus zal juist niet gaan rondtrekken.

ABN Amro zie ik niks op de website staan, maar die gaan me nog terugbellen. IPS Lippmann vind ik eerlijk gezegd niet heel duidelijk? :s

Doorlopende reisverzekering: http://www.abnamro.nl/nl/prive/verzeker ... uctie.html
Lang in het buitenland: https://www.abnamro.nl/nl/prive/verzeke ... uctie.html

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 12:37

ikenindi schreef:
Anne_GTI schreef:

Ook dat is te weinig. Ik ga net een paar dagen meer en wil niet het risico lopen dat dan niks vergoed wordt...

Oke, ik ben blond en kan niet tellen :o? Ik ga meer dan 90 dagen. Minder dan 180... :D Dat wordt alvast een stukje makkelijker dus. Snap ook niet hoe ik er zelf bij kwam! :z

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:42

Uitgebreide werelddekking, ik weet je leeftijd niet dus ik reken beide even voor je uit:

52,70 + 13 (stagedekking) = 65.70 per jaar als je boven de 26 bent
45.30 + 13 = 48.30 voor 18 tm 26 jarigen.

Daar kan nog en korting af als de zorgverzekering ook via ons loopt. 10% gaat er dan nog af.

Bedragen zijn op jaarbasis.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 15:46

He dat valt dan nog best mee! En welke is dat? ;)

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:48

Ik had afgelopen halfjaar een reisverzekering bij Oom verzekeringen? Gewoon bij de ANWB winkel afgesloten. Kan me alleen niet meer herinneren hoe duur het was, maar was dus in ieder geval geldig voor 6 maanden.